سئو

سئو

سئو

سئو

آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۰ ب.ظ

آموزش مبتدی گوگل وبمستر تولز

البته ، می توانید راه خود را برای موفقیت در Google صرف کنید. اما این با برخی از مشکلات جدی همراه است - یعنی گران است و به محض اینکه هزینه خود را متوقف کردید ، ترافیک تبخیر می شود.

درعوض ، اگر بودجه کم ندارید ، تلاشهای خود را بر روی ترافیک موتور جستجوی ارگانیک از طریق SEO یا بهینه سازی موتور جستجو متمرکز کنید.

خوشبختانه ، Google ابزاری ساده را به ما داده است تا بفهمیم چگونه سایت شما را می بیند ، چه مسائلی ممکن است در ترافیک شما تأثیر بگذارد و چگونه می توانید سایت را برای رتبه بندی و نتایج بهتر بهبود بخشید.

این ابزار به عنوان Google Search Console شناخته شده است.

آموزش گوگل وبمستر تولز | راهنمای Google Webmaster Tools مبتدی

این ابزار مدتی است که وجود دارد و قبلاً به عنوان Google Webmaster Tools و Google Webmaster Central شناخته می شده اند.

در سال 2015 ، Google آنرا دوباره به عنوان کنسول جستجوی Google معرفی کرد - بنابراین اگر اصطلاحات متفاوتی دیده اید ، نگران نباشید. همه آنها اسم های مختلفی هستند که اساساً یکسان هستند.

نکته جالب در مورد کنسول جستجوی Google یا GSC این است که کاملاً رایگان است. و توسط خود Google ساخته شده است ، بنابراین مشاوره مستقیم از منبع دریافت می شود.

در اینجا نحوه استفاده از GSC برای به حداکثر رساندن نتایج سئو آورده شده است.

راهنمای مبتدی وبمستر تولز گوگل

وب سایت خود را اضافه کنید
برای شروع کار ، باید یک حساب کاربری رایگان با GSC تنظیم کنید. سپس باید تأیید کنید که در واقع مالک سایتی هستید که می خواهید آنالیز کنید.

(متأسفانه ، راهی برای بررسی سایت های رقیب خود با این ابزار وجود ندارد. برای بازرسی در یک سایت باید مالکیت خود را اثبات کنید.)

با کلیک روی دکمه "افزودن ویژگی" در کشویی سمت چپ.

از آنجا ، فقط نام سایت خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید که این یک ورودی دقیق است ، به معنی http: و https: به عنوان سایتهای مختلف شمرده می شوند.

در مرحله بعد ، باید تأیید کنید که مالک سایت هستید. Google چند روش مختلف برای انجام این کار ارائه می دهد.

روش توصیه شده اضافه کردن یک فایل HTML به سرور شما است. اما همچنین می توانید یک برچسب متا اضافه کنید ، تنظیمات DNS خود را ویرایش کنید یا به حساب Google Analytics یا Google Tag Manager خود وصل شوید.

داشبورد
پس از تأیید سایت خود ، مشاهده داده ها در وب سایت خود شروع می کنید. بعضی اوقات ممکن است چند ساعت طول بکشد تا هرگونه اطلاعات را مشاهده کنید ، اما شروع به گردش می کند.

پس از انجام این کار ، می توانید از چندین ابزار مختلف برای کاوش آنچه در Google مشاهده می شود - بررسی اجمالی ، عملکرد و بازرسی URL استفاده کنید.

نمای کلی ، نمای کلی از همه چیز از کلمات کلیدی شما در رتبه بندی و میزان ترافیک دریافتی شما را نشان می دهد.

علاوه بر این ، می بینید که bot Bot در هنگام گذر از وب سایت خود ، هرگونه خطای خزیدن را تجربه کرده است ، تعداد سایتهای پیوندی به شما و چند صفحه Google فهرست بندی کرده است.

با عملکرد ، می توانید یک تفصیل دقیق تر از عملکرد سایت خود را در Google مشاهده کنید.

و با بازرسی URL ، می توانید هر آدرس اینترنتی واحد را کشف کنید. فقط آن را در نوار جستجو در بالای صفحه تایپ کنید ، و گزارشی سریع درباره چگونگی مشاهده Google URL ، مانند این به شما ارائه می شود.

فهرست سایت
مانند همه موارد دیگر ، Google کامل نیست. بنابراین پیکربندی سایت شما می تواند به آنها در انجام کار بهتر در رتبه بندی وب سایت شما کمک کند.

هنگام پیکربندی چند قسمت وجود دارد که باید با آنها آشنا شوید.

پوشش

برخی از صفحات در وب سایت شما وجود دارد که شما نمی خواهید Google آنرا فهرست کند. اینها می توانند مناطق ورود به سیستم شخصی ، فیدهای RSS یا داده های مهم و اساسی باشند که شما نمی خواهید افراد به آنها دسترسی پیدا کنند.

در برگه پوشش می توانید گزارش اولیه صفحات را در سایت خود مشاهده کنید.

این صفحه به چند دسته تقسیم می شود - با یک خطا ، معتبر با هشدارها ، معتبر و حذف شده است. باید سعی کنید صفحات صفر با خطا یا هشدار داشته باشید.

تعداد صفحات معتبر و محروم بستگی به آنچه را که دوست دارید Google برای فهرست کردن ، و آنچه را که می خواهید خصوصی دارید ، بستگی دارد.

با ایجاد یک پرونده robots.txt می توانید نه تنها Google بلکه همه موتورهای جستجو را از دسترسی به صفحات وب که نمی خواهید آنها را دستگیر کنند ، مسدود کنید.

با این حال ، برای مناطق بسیار حساس وب سایت شما ممکن است بخواهید از کلمه عبور محافظت کنید.

از طریق یک ژنراتور و تست کننده robots.txt ، نه تنها می توانید یک فایل robots.txt ایجاد کنید ، بلکه می توانید قبل از بارگذاری آن روی سرور خود ، ببینید که آیا این کار به درستی انجام شده است یا خیر.

در اینجا یک مولد ساده از SEOBook است.

این کار عاقلانه است زیرا آخرین کاری که می خواهید انجام دهید اشتباه است و به آنها بگویید که کل وب سایت خود را ایندکس نکنید.

و اگر به طور تصادفی صفحات نمایه سازی Google را پیدا کردید که نمی خواهید آنها را فهرست بندی کنند ، می توانید از طریق این بخش از آنها بخواهید که آن را حذف کنند.

نقشه سایت

نقشه های بعدی این در اصل "فهرست مطالب" برای سایت شما است که می تواند به Google کمک کند هر صفحه را در سایت شما پیدا کند و سلسله مراتب آن را بفهمد.

ارسال نقشه سایت به Google کمک می کند تا صفحات شما در وب سایت خود را تعیین کند تا بتواند آنها را فهرست بندی کند.

اگر نقشه ی نقشه ای ارسال نکردید ، ممکن است همه صفحات موجود در وب سایت شما ایندکس نشوند ، به این معنی که شما به همان اندازه ترافیک کسب نخواهید کرد.

نقشه های نقشه باید به فرمت XML ارسال شوند و نمی توانند بیش از 50،000 آدرس اینترنتی داشته باشند یا از 10 مگ بزرگتر باشند.

اگر بیش از هر یک از این محدودیت ها هستید ، باید نقشه سایت خود را در چندین پرونده تقسیم کنید و سپس آنها را ارسال کنید.

اگر فنی نیستید ، می توانید به نقشه های XML مراجعه کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۴
رضا یزدان پرست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی