آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۵۵ ق.ظ

ساختار پیوند ثابت انتخابی شما می تواند بر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) وب سایت شما تأثیر بگذارد . وردپرس شما را قادر می‌سازد تا از بین فرمت‌های URL چندگانه انتخاب کنید، اما همه آنها خیلی سئو یا کاربرپسند نیستند. بنابراین، درک نحوه عملکرد پیوندهای ثابت در وردپرس و تأثیر آنها بر سئو ضروری است. به همین دلیل است که ما شما را با پیوندهای ثابت و گزینه هایی که وردپرس برای آنها ارائه می دهد آشنا می کنیم و سپس توضیح می دهیم که پیوند دائمی و سئو چگونه دست به دست هم می دهند.

پیوند ثابت چیست؟

پیوند ثابت یک URL است. وقتی در مورد پیوندهای دائمی در وردپرس صحبت می کنیم، به ساختار URL که در سرتاسر وب سایت خود استفاده می کنید اشاره می کنیم. به طور پیش‌فرض، سایت‌های وردپرس جدید از قالب پیوندی استفاده می‌کنند که برای صفحات و پست‌ها به شکل زیر است :

yourwebsite.com/?p=123

این ساختار پیوند دائمی "ساده" است. شماره در انتهای URL با یک پست یا شناسه صفحه خاص مطابقت دارد، اما تا زمانی که روی آن پیوند کلیک نکنید، نمی توانید بدانید که به کجا منتهی می شود.

علاوه بر این ساختار اولیه، وردپرس چندین گزینه دیگر را برای پیوندهای دائمی ارائه می دهد، به خصوص اگر از WooCommerce استفاده می کنید.

وردپرس به شما این امکان را می دهد که ساختار پیوند ثابت سایت خود را در هر زمان تغییر دهید. با این حال، ما معمولاً توصیه می کنیم هر چه زودتر در زندگی سایت خود یک قالب URL را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. با رشد وب سایت شما و ایجاد یک کتابخانه محتوای گسترده، تغییر پیوندهای دائمی شما آشفته تر می شود. این رشد به معنای به‌روزرسانی ده‌ها یا صدها URL است و باید منتظر ماند تا موتورهای جستجو همین کار را انجام دهند. به علاوه، شما می توانید با تغییر URL ها، بک لینک های مهم سایت خود را از دست بدهید، اما لینک ها به آن ها اینطور نیست.

به عنوان یک قاعده کلی، بهترین گزینه‌های شما برای ساختارهای پیوند دائمی،  نام پست  یا طرح‌بندی سفارشی است که دسته‌بندی را به URL اضافه می‌کند تا به شکل زیر باشد:

yourwebsite.com/category/post-name

در بخش‌های بعدی، در مورد اینکه چرا این دو گزینه بهترین هستند، بحث خواهیم کرد. در حال حاضر، بیایید در مورد ارتباط بین ساختار URL و SEO صحبت کنیم.

پیوندهای ثابت چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟

ارتباط واضحی بین پیوندهای دائمی و سئو وجود دارد. گوگل آدرس های اینترنتی شما را به عنوان فاکتورهای رتبه بندی در نظر می گیرد . به طور خلاصه، موتور جستجو از پیوندهای دائمی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد محتوای شما و رتبه بندی آن در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می کند.

URL ها باید اطلاعاتی در مورد محتوای صفحه ارائه دهند. شما نمی توانید با پیوندی که شبیه yourwebsite.com/?p=123 است به آن دست پیدا کنید.

اگر پیوندهای ثابت شما با محتوای شما مرتبط نباشد، ممکن است گوگل آن را در نتایج جستجوی مرتبط رتبه بالایی نداشته باشد. ( به عنوان مثال، اگر در مقاله ای در مورد داروهای تجویزی، سعی کنید سیستم را با پیوند دائمی کلمه کلیدی /best-fishing-boats بازی کنید.) علاوه بر این، ممکن است خوانندگان بالقوه را از خود دور کنید. در صورت مشاهده لینک های گیج کننده، کاربران ممکن است کمتر روی آنها کلیک کنند و مقالات شما را بخوانند.

چگونه پیوندهای دائمی خود را برای سئو تنظیم کنیم

پیوندهای دائمی کاملاً قابل تنظیم هستند و وردپرس حتی تعدادی متغیر را ارائه می دهد تا بتوانید هر طور که می خواهید آنها را تنظیم کنید. اکنون برخی از گزینه های مختلف برای پست ها و صفحات شما را بررسی می کنیم.

تنظیم URL Slug در یک پست یا صفحه

وردپرس به طور خودکار برای هر صفحه و پستی که منتشر می کنید یک URL ایجاد می کند. با این حال، شما می توانید آخرین قسمت پیوند، به نام "slug" را کنترل کنید.

در URL زیر، Slug بخشی است که می گوید post-name :

yourwebsite.com /post-name

هنگام استفاده از ویرایشگر وردپرس، می توانید با باز کردن تنظیمات ارسال  در ویرایشگر Block ، صفحه را به روز کنید. تب با تنظیمات پست دارای بخشی به نام پیوند ثابت است. در داخل، فیلدی پیدا خواهید کرد که  URL Slug را می خواند . این شامل حلزونی است که وردپرس از عنوان پست یا صفحه ایجاد می کند.

تنظیم Slug در وردپرس

وقتی عنوانی را برای یک پست یا صفحه تعیین می کنید، وردپرس از آن برای ایجاد یک اسلاگ استفاده می کند. این شامل هر کلمه در عنوان است که با خط فاصله جدا شده است.

برای عناوین کوتاه، ممکن است بتوانید اسلگ را همانطور که هست رها کنید. با این حال، ما معمولاً توصیه می کنیم بخشی از آن را برش دهید تا URL مختصرتر شود.

تصمیم گیری در مورد چند کلمه که URL Slug باید شامل شود

اسلاگ های URL باید نسبتا کوتاه و ساده باشند. در بیشتر موارد، 2 تا 6 کلمه در طول به شما فضای کافی برای گنجاندن کلمه کلیدی اصلی مقاله و کاهش قسمت های غیر ضروری عنوان را می دهد.

به عنوان مثال، عنوان این پست را در نظر بگیرید، که این است: "لینک های دائمی چگونه بر سئو تاثیر می گذارند؟". به جای اینکه کل عنوان را به عنوان اسلگ پست نگه داریم، آن را به: /permalinks-seo کاهش دادیم

این دو کلمه کافی است تا به شما بفهماند که اگر URL را در SERPها ببینید، در مورد چه چیزی خواهید خواند. این پیوند همچنین اطلاعاتی را در مورد موضوع پست به گوگل می دهد. در حالت ایده آل، شما همچنین کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید در اسلاگ URL قرار دهید. اگر این پست به طور خاص در مورد کلمات کلیدی در پیوندهای دائمی بود (همانطور که در بخش بعدی که کل پست است)، ممکن است /permalinks-keywords-seo را انتخاب کنیم تا با آنچه گوگل و کاربران انتظار دارند مطابقت داشته باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در پیوندهای ثابت

اگر یک کلمه کلیدی خاص (یا بیشتر) را در محتوای خود هدف قرار می دهید، باید بخشی از آن باشد. در حالت ایده آل، کلمه کلیدی اصلی را هم در عنوان و هم در اسلاگ (و توضیحات متا!) قرار می دهید. به این ترتیب، وقتی کاربران عنوان پست را بخوانند، همه چیز طبیعی به نظر می رسد.

از آنجایی که می خواهید اسلاگ ها را نسبتاً کوتاه نگه دارید، ممکن است گنجاندن چندین کلمه کلیدی در کمتر از پنج کلمه دشوار باشد. در بیشتر موارد، عاقلانه است که روی عبارت اصلی تمرکز کنید. به این ترتیب، اسلاگ شما مختصر خواهد بود و از پر کردن کلمات کلیدی در URL های خود جلوگیری خواهید کرد.

اضافه کردن دسته ها و برچسب ها در پیوندهای ثابت برای سئو

بسیاری از وب سایت های وردپرس دسته ها و/یا برچسب ها را به ساختار پیوند دائمی خود اضافه می کنند. قرار دادن دسته در مقابل یک پست وبلاگ چیزی شبیه به این است:

yourwebsite.com/category/slug

اگر وب‌سایتی با محتوا و دسته‌های متعدد راه‌اندازی کنید، اضافه کردن دسته‌ها و برچسب‌ها به اسلاگ‌هایتان می‌تواند ایده خوبی باشد. به این ترتیب، می توانید از سردرگمی بین URL های مشابه جلوگیری کنید. با این حال، این رویکرد معمولاً فقط زمانی خوب کار می کند که نام دسته های کوتاهی داشته باشید.

با این حال، هنگام اضافه کردن چندین دسته به یک پست وبلاگ یا استفاده از برچسب هایی با کلمات متعدد، URL ها می توانند به سرعت از کنترل خارج شوند. کاربران و موتورهای جستجو به طور یکسان URL های کوتاهی را ترجیح می دهند که دقیق تر و قابل درک باشند.

اگر تصمیم به اضافه کردن دسته به پیوندهای دائمی وردپرس دارید، مطمئن شوید که به ازای هر صفحه یا پست وبلاگ یک دسته را اختصاص داده اید. به این ترتیب می توانید URL ها را کوتاه نگه دارید. علاوه بر این، اگر طبقه بندی فعلی شما از چند کلمه استفاده می کند، از به روز رسانی نام دسته ها خجالت نکشید.

نتیجه

هنگام پیمایش یک وب سایت، توجه نکردن به URL صفحاتی که بازدید می کنید آسان است. با این حال، این لینک ها نقش مهمی در سئو دارند. موتورهای جستجو URL های کوتاه را ترجیح می دهند. علاوه بر این، استفاده از ساختارهای پیوند ثابت با اسلاگ های توصیفی می تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد.

توصیه می کنیم برای بهترین نتایج ممکن، URL را بین دو تا پنج کلمه نگه دارید. همچنین می توانید از گنجاندن کلمات کلیدی بهره مند شوید. در بیشتر موارد، کلمه کلیدی اصلی برای هر صفحه یا پست یک URL عالی را ایجاد می کند. علاوه بر این، وردپرس به روز رسانی ساختار پیوند دائمی وب سایت شما را در هر زمان آسان می کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی