آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۵۴ ق.ظ

هنگامی که کاربران صفحات شما را در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) می بینند، فقط نگاهی اجمالی به محتوای خود می بینند. بنابراین، خوانندگان باید تصمیم بگیرند که بر اساس عنوان مقاله، نام وب سایت و توضیحات متا روی کدام نتایج کلیک کنند. به طور خاص، توضیحات متا برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ضروری هستند . بدون متا متن قانع کننده، ممکن است محتوای شما توجهی را که شایسته آن است جلب نکند. از کاربران یا موتورهای جستجو، بنابراین ما اینجا هستیم تا توضیح دهیم که توضیحات متا چیست و چگونه می‌توان بهترین توضیحات را برای اهداف سئو نوشت.

توضیحات متا چیست؟

توضیحات متا قطعات کوتاهی از حداکثر 155 کاراکتر است که در زیر عنوان پست و صفحه در SERP ها مشاهده می کنید. آنها می توانند به شما بگویند که اگر روی هر نتیجه ای کلیک کنید چه چیزی پیدا خواهید کرد.

توضیحات متا برای وبلاگ Elegant Themes

توجه به این نکته مهم است که توضیحات متا عواملی در الگوریتم رتبه بندی گوگل نیستند. افزودن این متن سفارشی مستقیماً رتبه‌بندی را افزایش نمی‌دهد. با این حال ، یک توضیحات متا عالی می تواند کاربران را متقاعد کند که به جای گزینه های دیگر در صفحات نتایج، روی صفحات شما کلیک کنند. حتی اگر صفحه شما در رتبه 1 قرار نگیرد.

در اینجا یک مثال سریع از توضیحات متا عالی آورده شده است:

نمونه ای از توضیحات متا خوب.

توضیحات متا خوب اطلاعات کافی را در اختیار جستجوگر قرار می دهد تا تصمیم بگیرد که آیا یک صفحه را بررسی کند یا خیر. اگر این متن را به صورت دستی اضافه نکنید، موتورهای جستجو مستقیماً از ابتدای محتوا متنی را ایجاد می کنند. معمولاً این بدان معناست که شما با توضیحات متا مواجه می شوید که اطلاعات کافی را ارائه نمی دهند، کاملاً خارج از زمینه هستند یا به سادگی در قالب قطعه منطقی نیستند.

نمونه ای از توضیحات متا خودکار

همچنین می توانید توضیحات متا را مشاهده کنید که اطلاعاتی را بدون اینکه مشخص کند محتوا در کل شامل چه مواردی می شود را ارائه می دهد. به این نمونه های زیر توجه کنید. توضیحات متا چیزی به شما نمی گویند که عبارت جستجو و عنوان قبلاً نمی گوید و اساساً آنها را برای جستجوگران بی فایده می کند.

نمونه هایی از توضیحات متا مبهم

به طور کلی، اکثر کاربران نتایج جستجو را بر اساس رتبه بندی انجام می دهند. در واقع، اولین نتیجه در یک صفحه جستجو تقریباً 30 درصد از کل کلیک ها را دریافت می کند. با حرکت به سمت پایین لیست، نتایج به طور فزاینده‌ای کلیک‌های کمتری دریافت می‌کنند. غم انگیز است، اما واقعیت دارد.

خوشبختانه، یک عنوان عالی همراه با توضیحات متا آموزنده می‌تواند باعث شود که کاربران بلاتکلیف صفحه شما را نسبت به دیگران انتخاب کنند. بعلاوه، وردپرس به لطف افزونه های سئو ، افزودن متا متن به محتوای خود را آسان می کند .

نحوه نوشتن توضیحات متا کامل

هیچ قانون قطعی برای نوشتن توضیحات متا کامل وجود ندارد . با این حال، ممکن است برخی از این بهترین شیوه ها را دنبال کنید:

  1. توضیحات را زیر 155 کاراکتر نگه دارید. متن طولانی‌تر می‌تواند از دیدن کامل توضیحات متا توسط کاربران جلوگیری کند.
  2. توضیح دهید که کاربران چه خواهند دید. هدف از توضیحات متا ارائه اطلاعات در مورد صفحه است. شما می خواهید در مورد ماهیت واقعی محتوا صراحتاً به جای استفاده از یک رویکرد "بایت کلیک کنید".
  3. مزایای محتوا را ذکر کنید. توضیحات متا عالی به خوانندگان امکان می دهد بدانند چگونه می توانند از مقاله ای که می خواهند بخوانند سود ببرند.
  4. کلمات کلیدی مورد نظر خود را درج کنید. در صورت امکان، توصیه می کنیم کلمه کلیدی مورد نظر خود را در توضیحات متا قرار دهید. با این حال، عبارت کلیدی نباید اجباری به نظر برسد (همانطور که در جاهای دیگر محتوای شما نباید احساس شود).

رسیدن به همه این اهداف در 155 کاراکتر یا کمتر ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد. با این حال، نوشتن توضیحات متا عالی برای سئو، مهارتی است که اگر محتوای زیادی منتشر کنید، به سرعت به آن مسلط خواهید شد.

توضیحات متا این پست را به عنوان مثال در نظر بگیرید:

"یادگیری نحوه نوشتن توضیحات متا عالی برای SEO می تواند به صفحات شما کمک کند تا در SERP ها برجسته شوند. بیایید در مورد نحوه نوشتن مطالب خود صحبت کنیم!

این توصیف دارای 139 کاراکتر است، به این معنی که مقداری فضای خالی دارد. موارد ضروری پست را ذکر می کند و توضیح می دهد که جستجوگر از خواندن آن چه چیزی می تواند به دست آورد. علاوه بر این، شامل یک تماس موثر برای اقدام (CTA) است.

155 کاراکتر می تواند محدود کننده باشد. حتی توییتر محدودیت خود را از 140 به 280 کاراکتر افزایش داد زیرا بسیار محدود بود. اگر با پست‌های عمیقی کار می‌کنید که موضوعات زیادی را پوشش می‌دهند، ممکن است برای ذکر همه آنها در توضیحات متا مشکل داشته باشید. در نهایت، شما باید تصمیم بگیرید که چه اطلاعاتی مهم ترین است.

ما توصیه می کنیم از این نکته برای کاربردی کردن توضیحات خود استفاده کنید: خوانندگان را وادار کنید تا صفحات و پست های شما را با استفاده از عباراتی مانند "بیایید در مورد آن صحبت کنیم" یا "در اینجا نحوه انجام کار" را بررسی کنند. این اصطلاحات ساده و مبتنی بر عمل می توانند خوانندگان را ترغیب کنند تا روی محتوای شما کلیک کنند.

سوالات متداول در مورد توضیحات متا SEO

اکنون که می دانید چگونه توضیحات متا را کامل بنویسید، می توانید کار بر روی سئو وب سایت خود را شروع کنید. در این بخش سعی می کنیم به رایج ترین سوالات در مورد توضیحات متا سئو پاسخ دهیم، اما اگر بعد از مطالعه کامل سوالاتی داشتید، نظر خود را بنویسید تا بتوانیم کمک کنیم!

توضیحات متا را کجا قرار دهم؟

اگر از یک افزونه SEO مانند Yoast SEO یا Rank Math استفاده می کنید، ویجتی را در ویرایشگر مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد برای هر صفحه یک توضیحات متا تنظیم کنید. در اینجا این ویژگی در Yoast SEO به نظر می رسد:

اضافه کردن توضیحات متا با استفاده از Yoast

هنگام استفاده از Rank Math، می‌توانید توضیحات متا پست را با کلیک کردن روی نماد Rank Math در گوشه سمت راست بالای صفحه ویرایشگر تغییر دهید. با این کار یک برگه باز می شود که در آن می توانید Edit Snippet را برای وارد کردن توضیحات انتخاب کنید:

ویرایش توضیحات متا در Rank Math

در آخر، به یاد داشته باشید که تغییرات خود را در صفحه ذخیره کنید. افزونه SEO شما سپس تگ HTML توضیحات متا را به محتوای شما اضافه می کند.

آیا باید چندین کلمه کلیدی را در توضیحات متا وارد کنم؟

به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می کنیم فقط یک یا دو کلمه کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید. به یاد داشته باشید که شما فقط تا 155 کاراکتر دارید، بنابراین فضای تکان دادن زیادی وجود ندارد. اگر از چندین عبارات کلیدی استفاده می کنید، در معرض خطر نوشتن توضیحاتی هستید که جستجوگران را درگیر نکند و برای موتورهای جستجو مانند هرزنامه به نظر برسد.

اگر توضیحات متا را خالی بگذارم چه اتفاقی می افتد؟

اگر توضیحات متا را به صورت دستی اضافه نکنید، موتورهای جستجو با رفتن به صفحه و گرفتن متن از آن، یکی را ایجاد می کنند. معمولاً چند جمله اول یک مقاله را خواهید دید. این قالب اغلب منجر به توضیحات گیج کننده ای می شود که به درستی محتوا را منعکس نمی کند.

آیا توضیحات متا می تواند خیلی طولانی باشد؟

توضیحات متا باید کمتر از 155 کاراکتر باشد تا کاربران بتوانند جملات کامل را بخوانند. اگر از این حد عبور کنید، بقیه توضیحات متا قطع می شود. این می تواند منجر به سردرگمی در مورد محتوا و هدف صفحه شود.

تفاوت بین گزیده و توضیحات متا در وردپرس چیست؟

وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک  صفحه وبلاگ راه اندازی کنید که آخرین پست های منتشر شده شما را نشان می دهد. هر پست می تواند یک گزیده را نمایش دهد که یک قطعه کوتاه از خطوط اول مقاله است.

در اینجا نگاهی سریع به وبلاگ Elegant Themes داریم که چندین پست و گزیده آنها را نشان می دهد:

گزیده هایی از وبلاگ The Elegant Themes را ارسال کنید

اینها توضیحات متا نیستند . توضیحات متا برای موتورهای جستجو است. آنها در  صفحات وبلاگ وردپرس نمایش داده نمی شوند. اغلب، شما می توانید به سادگی یک متن را در هر دو قسمت کپی/پیست کنید، اما داشتن یک مجموعه، دیگری را تنظیم نمی کند. وردپرس به سادگی ابتدای پست شما را می کشد، که در هر جایی که گزیده ای از پست در سایت شما نمایش داده می شود، همان احساس خارج از زمینه و ناقصی را می دهد که در موتورهای جستجو بحث کردیم.

نتیجه

توضیحات متا برخی از مهمترین عناصر برای سئو هستند. حتی اگر آنها به طور مستقیم بر رتبه شما توسط الگوریتم ها تأثیر نمی گذارند. هر یک از صفحات و پست های شما باید یک خلاصه منحصر به فرد داشته باشد که از 155 کاراکتر تجاوز نکند. این فضای زیادی ندارد، اما برای ارائه پیش نمایشی از آنچه در داخل است به کاربران بیش از اندازه کافی است.

مهمتر از همه، می توانید از توضیحات متا برای دریافت کلیک بیشتر در SERP استفاده کنید. خوشبختانه، نوشتن توضیحات متا موثر مهارتی است که می توانید نسبتاً آسان آن را بدست آورید. فقط باید آنها را نسبتاً کوتاه نگه دارید، محتوای خود و مزایای آن را به وضوح توصیف کنید و کلمات کلیدی مرتبط را در آن بگنجانید.

در مورد نوشتن توضیحات متا عالی برای سئو چه سوالاتی دارید؟ بیایید در بخش نظرات زیر در مورد آنها صحبت کنیم!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی