سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
متخصصان سئو معمولاً در مورد دایرکتوری های وب اخم می کنند. با این حال، برخی از سایت های واقعی وجود دارند که می توانند به شما در ایجاد بک لینک و ترافیک ارجاع کمک کنند. نکته کلیدی این است که بدانید کدام دایرکتوری ها هنوز قانونی در نظر گرفته می شوند. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های موجود، می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک متناسب با بودجه شما است و مزایای مورد نظر خود را ارائه می دهد.
در این پست توضیح خواهیم داد که دایرکتوری های وب چیست، نقش آنها در سئو سایت چیست و سپس لیستی از هشت فهرست وب را در اختیار شما قرار می دهیم که هنوز هم می توانید برای سئو در سال 2022 از آنها استفاده کنید. بیایید وارد آن شویم!
دایرکتوری های وب چیست؟
فهرست وب سایتی است که لینک های سایت های دیگر را جمع آوری کرده و آنها را بر اساس موضوع دسته بندی می کند. دایرکتوری های وب اغلب سلسله مراتبی هستند و کلی ترین موضوعات در بالا و موضوعات خاص در زیر قرار دارند. می توانید از آنها برای یافتن اطلاعات تقریباً در مورد همه موضوعات قابل تصور استفاده کنید.
دو نوع دایرکتوری وب وجود دارد:
- دایرکتوری های ویرایش شده توسط انسان توسط افرادی ویرایش می شوند که هر سایت را قبل از قرار دادن آن بررسی می کنند
- دایرکتوری های خودکار از الگوریتم های رایانه ای برای اضافه کردن خودکار وب سایت ها بر اساس محتوای درک شده آنها استفاده می کنند
در روزهای اولیه اینترنت، استفاده از فهرست های وب تنها راه یافتن وب سایت ها بود. گوگل و سایر موتورهای جستجو هنوز وجود نداشتند. با این حال، با توسعه موتورهای جستجو، فهرست های وب محبوبیت خود را از دست دادند. در بیشتر موارد.
امروزه موتورهای جست و جو بهترین مکان برای یافتن اطلاعات آنلاین هستند. با این حال، دایرکتوری ها هنوز برای مکان یابی وب سایت های خاص ارزشمند هستند و گاهی اوقات حتی به عنوان اولین نتایج در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ظاهر می شوند.
علاوه بر این، برخی از مردم معتقد بودند (و هنوز هم هستند) که فهرست های وب قابل اعتمادتر از موتورهای جستجو هستند، زیرا انسان ها لیست های آنها را بررسی کرده اند.
آیا دایرکتوری ها به سئو کمک می کنند؟
بسیاری از کارشناسان سئو بر این باورند که دایرکتوری های وب به اندازه گذشته مهم نیستند. استفاده از (برخی از) آنها حتی می تواند به رتبه بندی موتورهای جستجوی وب سایت آسیب برساند زیرا گوگل و همتایانش آنها را به عنوان هرزنامه و/یا بک لینک کسب نشده می بینند. به همین دلیل است که بسیاری از فهرست های وب به اندازه سایر وب سایت ها توسط موتورهای جستجو فهرست بندی نشده اند .
بنابراین، گنجاندن یک وب سایت در فهرست وب ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روی دید آن نداشته باشد. بهعلاوه، برخی از فهرستهای وب شامل سایتهایی با کیفیت پایین هستند که میتواند به اعتبار سایر وبسایتهای درون فهرست آسیب برساند.
همانطور که گفته شد، راه هایی وجود دارد که دایرکتوری های وب می توانند به سئو کمک کنند. به عنوان مثال، گنجاندن یک وب سایت در یک فهرست وب با کیفیت خوب می تواند به آن کمک کند تا پیوندهای بیشتری دریافت کند و رتبه آن را در SERP ها بهبود بخشد.
به علاوه، برخی از فهرست های وب به خوبی توسط موتورهای جستجو فهرست بندی می شوند. بنابراین، گنجاندن یک وب سایت در یکی از این دایرکتوری ها می تواند به آن کمک کند تا از طریق بک لینک ها دید بهتری داشته باشد.
بک لینک ها لینک هایی از وب سایت های خارجی هستند که به سایت دیگری اشاره می کنند. آنها برای سئو مهم هستند زیرا به یک وب سایت کمک می کنند تا در نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. هر چه یک وب سایت بک لینک بیشتری داشته باشد، معمولاً رتبه بهتری خواهد داشت.
علاوه بر این، بسیاری از دایرکتوری های وب واقعی شامل توضیحات کوتاهی از وب سایت شما می شود که به شما کمک می کند دیده شدن و جذابیت سایت خود را برای مشتریان بالقوه بهبود بخشید.
چگونه بفهمیم یک فهرست وب قانونی است؟
اغلب میتوانید با نگاه کردن به نام دامنه آن، مشروعیت فهرست وب را تعیین کنید . نام دامنه باید یک دامنه .com ، .net یا .org باشد.
علاوه بر این، می توانید بررسی کنید که تعداد وب سایت ها در فهرست وب گنجانده شده است. یک دایرکتوری با کیفیت خوب، سایت های زیادی را فهرست می کند.
همچنین می توانید بررسی کنید که آیا موتورهای جستجو فهرست وب را فهرست می کنند. یک فهرست وب با نمایه سازی خوب در SERP ها در رتبه بالایی قرار می گیرد و شما باید با اجرای یک جستجوی ساده آن را پیدا کنید. اگر گوگل همچنان آن را شامل میشود، میتوانید شهرت مناسبی کسب کنید.
در نهایت، می توانید به رتبه صفحه یک فهرست نگاه کنید . پیج رنک اهمیت و کیفیت یک وب سایت را اندازه گیری می کند. بنابراین، دایرکتوری با رتبه صفحه بالا به احتمال زیاد ارزش بیشتری نسبت به دایرکتوری با رتبه صفحه پایین دارد.
8 بهترین فهرست وب برای سال 2022
با در نظر گرفتن همه این موارد در مورد دایرکتوری های وب و نقش آنها در سئو، اجازه دهید به برخی از گزینه های قانونی برای در نظر گرفتن استفاده نگاه کنیم. در زیر هشت مورد از بهترین فهرست های وب برای سال 2022 آورده شده است.
توجه داشته باشید که ما این لیست را با در نظر گرفتن چند عامل جمع آوری کردیم. علاوه بر اطمینان از اینکه دایرکتوری ها پلتفرم های قابل اعتماد و معتبری هستند، قیمت و ویژگی های آنها را نیز در نظر گرفتیم تا لیست کاملی از گزینه ها را به شما ارائه دهیم.
1. بهترین های وب (BOTW)
BOTW.org یک فهرست راهنمای ویرایش شده توسط انسان است که از سال 1994 در وب سایت های باکیفیت تخصص دارد. این فهرست به خوبی سازماندهی شده و استفاده از آن آسان است، با دسته بندی های واضح و یک طرح بصری.
ویژگی های کلیدی BOTW:
- سایت ها را با دقت بررسی کنید
- پیوند عمیق و پیوندهای dofollow
- اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی
- انتخاب سر دبیر
- کوپن و ویژه
- بارگذاری رسانه ها
- سوالات متداول
BOTW برای شماست اگر…
- شما به دنبال یک فهرست وب با رابط کاربری تمیز و بصری هستید.
- شما می خواهید از ویژگی هایی مانند پیوند عمیق استفاده کنید.
- مدیریت شهرت و تولید سرنخ برای شما مهم است.
قیمت گذاری BOTW: BOTW به شما امکان می دهد رایگان شروع کنید. شما می توانید یک نمایه تجاری و بررسی ایجاد کنید. برای انتخاب چندین دسته و افزودن ویژگیهای دیگر مانند نشان اعتماد، به یک طرح پولی نیاز دارید که از 24.95 دلار در ماه شروع میشود. | درباره BOTW بیشتر بیاموزید.
2. تجارت فیس بوک
فیس بوک (یا همانطور که اکنون شناخته می شود، متا) یکی از محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی است. با این حال، به عنوان یک فهرست کسب و کار سنتی نیز عمل می کند، با صفحات تجاری فیس بوک که توسط گوگل ایندکس می شوند.
می توانید یک صفحه کسب و کار فیس بوک برای نمایش ساعات کار، اطلاعات تماس، موقعیت مکانی، نظرات و غیره ایجاد کنید. ایجاد حضور در فیس بوک می تواند ارتباط مشتریان را با شما آسان تر کند. این پلتفرم همچنین می تواند به جلب توجه مخاطبان جدید و هدایت ترافیک به وب سایت شما کمک کند.
ویژگی های کلیدی فیس بوک:
- نظرات مشتریان
- اطلاعات تماس کسب و کار
- تصاویر و فیلم ها
- ویژگی های پیام رسانی
- ابزارهای بازاریابی برای هدایت ترافیک به سایت شما
فیس بوک برای شماست اگر…
- مشتریان فعلی یا مخاطبان هدف شما در رسانه های اجتماعی فعال هستند.
- شما می خواهید تبلیغات پولی را در کانال رسانه های اجتماعی اجرا کنید.
- عکسها و Call To Action (CTA) برای فهرستهای فهرست وب شما مهم هستند.
قیمت گذاری فیس بوک: می توانید یک صفحه کسب و کار فیس بوک را به صورت رایگان راه اندازی کنید. شما همچنین می توانید برای خدمات اضافی مانند تبلیغات و تبلیغات پرداخت کنید. | درباره کسب و کار فیسبوک بیشتر بدانید.
3. نمایه کسب و کار گوگل
بسیاری از موتورهای جستجو دایرکتوری های وب خود را دارند. نمایه کسبوکار Google ، که قبلاً با نام « Google برای کسبوکار من» شناخته میشد ، فهرست وب Google است. می تواند به ویژه برای سئوی محلی مفید باشد .
نمایه کسب و کار Google قدرتمند است زیرا بیشتر از فهرست وب استاندارد شما است. به نقشه های گوگل و جستجوی گوگل متصل می شود که به نوبه خود می تواند سئوی شما را تقویت کند.
علاوه بر موقعیت مکانی و جزئیات کسب و کار شما، کاربران می توانند نظرات مشتریان و اطلاعات تماس را نیز مشاهده کنند. به علاوه، نتایج Google Business اغلب در بالای نتایج جستجوی ارگانیک ظاهر میشوند.
ویژگی های کلیدی برای نمایه کسب و کار گوگل:
- ادغام با نقشه های گوگل و جستجو
- تصویر، ساعت کاری، اطلاعات تماس و غیره
- نظرات مشتریان
- پیوندها را دنبال کنید
- پیام رسانی مستقیم
- بینش و تحلیل
نمایه کسب و کار Google برای شما مناسب است اگر…
- شما صاحب یک کسب و کار محلی هستید.
- شما با بودجه کمی کار می کنید و می خواهید سایت خود را به فهرست های رایگان ارسال کنید.
- شما می خواهید تعاملات را دنبال کنید و بررسی ها را از نزدیک مدیریت کنید.
قیمتگذاری نمایه کسبوکار Google: میتوانید یک حساب Google Business Profile به صورت رایگان ایجاد کنید. | درباره نمایه کسب و کار Google بیشتر بدانید.
4. فریاد زدن
Yelp یکی از محبوب ترین فهرست های وب است که هر ماه میلیون ها بازدیدکننده منحصر به فرد را دریافت می کند. اگر یک کسبوکار محلی را اداره میکنید و میخواهید نظرات مشتریان را نمایش دهید، یک پلتفرم عالی است .
طیف گسترده ای از دسته بندی های تجاری را ارائه می دهد و به بازدیدکنندگان اجازه می دهد محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مانند رتبه بندی ها و عکس ها را به اشتراک بگذارند. فهرستهای Yelp همچنین نقشههایی را در خود جای دادهاند که یافتن مکان فیزیکی فروشگاه شما را برای بازدیدکنندگان آسانتر میکند. به طور کلی، یک رتبه خوب Yelp می تواند ترافیک سایت شما را افزایش دهد و سئوی شما را افزایش دهد.
ویژگی های کلیدی Yelp:
- بیش از 90 میلیون بازدید کننده ماهانه
- بررسی ها و پیام های سفارشی
- URL کسب و کار، عکس ها، اطلاعات تماس و غیره
- ادغام نقشه
- تبلیغات پولی
Yelp برای شما مناسب است اگر…
- شما یک رستوران یا صاحب کسب و کار محلی هستید.
- شما می خواهید سئوی محلی خود را تقویت کنید.
- شما علاقه مند به اجرای تبلیغات پولی هستید.
Yelp Pricing: Yelp به شما امکان می دهد یک لیست رایگان ایجاد کنید، با گزینه ارتقاء به یک بسته پولی (قیمت متفاوت است). | درباره Yelp بیشتر بدانید.
5. دفتر تجارت بهتر
The Better Business Bureau (BBB) یک فهرست وب است که برای کمک به افراد برای یافتن مشاغل قابل اعتماد و قابل اعتماد طراحی شده است. به عنوان یکی از معتبرترین منابع برای مصرف کنندگان آنلاین، فهرست کردن شرکت شما در BBB می تواند مشروعیت شما را افزایش دهد و اعتماد بازدیدکنندگان را جلب کند.
همچنین شایان ذکر است که گوگل هنگام رتبه بندی سایت ها از احساسات کاربران BBB استفاده می کند. با این حال، بر خلاف سایر فهرستهای وب موجود در این فهرست، برای نمایش در BBB باید برای اعتبارسنجی و تأیید درخواست دهید.
ویژگی های کلیدی BBB:
- اعتبار تجاری
- حل اختلاف مشتری
- مهر BBB مورد اعتماد برای وب سایت شما
BBB برای شماست اگر…
- شما می خواهید اعتماد مشتریان بالقوه را افزایش دهید.
- شما به دنبال دایرکتوری های وب بسیار معتبر و قابل اعتماد هستید.
- برای شما مهم نیست که یک فرآیند درخواست را طی کنید.
قیمت گذاری BBB: شما می توانید یک نمایه BBB رایگان ایجاد کنید، اما باید برای اعتبار تایید شود. | درباره BBB بیشتر بدانید.
6. اتاق بازرگانی
ChamberofCommerce.com نسخه دیجیتال چاپی اتاق بازرگانی محلی است. از سال 1998 وجود دارد و فهرست گسترده ای از مشاغل کوچک آنلاین را ارائه می دهد. علاوه بر مقالات و منابع آموزشی، هم لیست های رایگان و هم تبلیغات پولی را ارائه می دهد.
ویژگی های کلیدی اتاق بازرگانی:
- اطلاعات تماس، نظرات، مکانها و توضیحات کسبوکار
- میلیون ها بازدید کننده در سال
- ابزارهایی برای راه اندازی یک کسب و کار جدید
- ابزارهای رشد و مدیریت کسب و کار
- حذف آگهی از پروفایل
- گزینه مخالفت با نظرات منفی
- لیست های دسته بندی چندگانه
- کیت های تکمیل عضویت
اتاق بازرگانی برای شماست اگر…
- شما صاحب یک کسب و کار کوچک هستید.
- شما به دنبال یک فهرست وب هستید که گزینه های رایگان و پولی را ارائه می دهد.
- شما ابزارهایی برای راه اندازی سایت خود می خواهید، مانند شماره شناسه مالیاتی فدرال و حساب بانکی تجاری.
قیمت گذاری اتاق بازرگانی: می توانید به صورت رایگان به ChamberofCommerce.com بپیوندید. همچنین میتوانید برای کنترل و ویژگیهای پیشرفته، با شروع سالیانه 179 دلار، به یک طرح برتر ارتقا دهید. | درباره اتاق بازرگانی بیشتر بدانید.
7. Business.com
Business.com یک گزینه با کیفیت است که ارزش توجه دارد و یکی از بهترین فهرست های وب برای مشاغل آنلاین است. این سایت می تواند هدف قرار دادن مخاطبان شما و هدایت ترافیک به وب سایت شما از طریق بک لینک را آسان تر کند.
Business.com که در سال 1999 ایجاد شد، یکی از بزرگترین فهرست های وب پولی است. نتایج فهرست شامل پیوندهای حمایت شده و همچنین صفحات وب مطابق متن است.
ویژگی های کلیدی Business.com:
- لینک های حمایت شده
- بررسی های عملی در بیش از 200 دسته
- ترافیک واجد شرایط
Business.com برای شما مناسب است اگر…
- شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید.
- شما به دنبال یک فهرست پریمیوم هستید.
- حمایت های مالی و تبلیغات پولی چیزی است که شما به آن علاقه دارید.
قیمت Business.com: N/A | درباره Business.com بیشتر بدانید.
8. بلوگاراما
در نهایت، Blogarama یکی از بهترین فهرست های وب برای وبلاگ نویسان است. برخلاف بسیاری از دایرکتوری های دیگر لیست شده در این پست، این وب سایت به طور خاص برای وبلاگ ها به جای وب سایت های تجاری عمومی ساخته شده است.
قدیمی ترین دایرکتوری اختصاص داده شده به وبلاگ ها، Blogarama هر ساله میلیون ها بازدید کننده را دریافت می کند. این می تواند به جذب ترافیک به سایت شما و افزایش خوانندگان شما کمک کند.
ویژگی های کلیدی Blogarama:
- صدها هزار مشترک
- ارسالی رایگان
- تبلیغات رایگان
Blogarama برای شماست اگر…
- شما یک وبلاگ وردپرس را اجرا می کنید.
- نگرانی اصلی شما افزایش خوانندگان و مشارکت در پست های وبلاگ شما است.
- شما می خواهید مخاطبان خود را گسترش دهید.
قیمت گذاری Blogarama: می توانید وبلاگ خود را به صورت رایگان به Blogarama ارسال کنید. با این حال، بسته های Business و Premium نیز موجود است که از 49 دلار در سال شروع می شود. | درباره Blogarama بیشتر بدانید.
نظرات نهایی در مورد فهرست های وب
ارسال وب سایت خود به فهرست های وب می تواند تلاش های سئوی شما را افزایش دهد. با این حال، مهم است که دایرکتوری های آنلاین مناسب را انتخاب کنید تا بیشترین استفاده را از مطالب ارسالی خود ببرید.
همانطور که در این مقاله بحث کردیم، چندین فهرست وب مختلف وجود دارد که می توانید بسته به بودجه و ویژگی هایی که نیاز دارید وب سایت خود را در آنها ارسال کنید. بهطور خلاصه، برخی از محبوبترین و قانونیترین گزینهها عبارتند از BOTW ، نمایه کسبوکار Google ، و Facebook Business .
- ۰۱/۰۲/۰۷