آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۰۳ ق.ظ

مراقبت از امنیت در وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های مالک سایت است. ممکن است اهمیت وجود HTTPS در پیشوند URL خود را درک کنید یا اینکه چرا به گواهی SSL نیاز دارید . اما آیا می دانید ویژگی های تگ HTML noopener noreferrer به چه معناست و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟

در این مقاله، به معنای rel=”noopener noreferrer” ، زمانی که باید استفاده شود و اینکه چگونه سایت شما را از منظر سئو تاثیر می گذارد، خواهیم پرداخت. بیایید درست به آن بپریم.

rel=”noopener noreferrer” چیست؟

ویژگی‌های HTML rel=”noopener noreferrer” در لینک‌های خارجی ظاهر می‌شوند. به طور خاص، استفاده از هر دو ویژگی noopener و noreferrer از موارد زیر جلوگیری می کند:

  • بارگیری هدف پیوند در همان برگه ای که روی پیوند کلیک شده است
  • بک لینک از ظاهر شدن به عنوان ترافیک ارجاعی در تجزیه و تحلیل سایت مقصد

این چیزی است که ویژگی های برچسب در عمل به نظر می رسد:

01

<a href="https://www.google.com/" target="_blank" rel="noopener noreferrer">

وردپرس به طور خودکار این ویژگی ها را به پیوندهای خارجی اضافه می کند که تنظیم کرده اید در یک پنجره جدید باز شوند. بیایید آنها را تجزیه کنیم و ببینیم هر ویژگی چه می کند.

باز کننده

اگر می خواهید از کنترل پنجره اصلی مرورگر کاربر توسط پیوند خارجی جلوگیری کنید، باید یک ویژگی noopener اضافه کنید . به گزارش MDN ،

«[ noopener ] به مرورگر دستور می‌دهد تا به منبع مورد نظر پیمایش کند بدون اینکه به متن مرور جدید اجازه دسترسی به سندی که آن را باز کرده است، برساند. [...] این به ویژه هنگام باز کردن پیوندهای غیرقابل اعتماد مفید است، تا اطمینان حاصل شود که آنها نمی توانند سند اصلی را دستکاری کنند…”

به طور خلاصه، noopener تا حد زیادی یک اقدام امنیتی برای جلوگیری از دسترسی لینک های مخرب به مرورگر کاربر است (یک حمله فیشینگ به نام tabnabbing ). در گذشته، تنها گذاشتن target=”_blank” در پیوند خود، این آسیب پذیری امنیتی را باز کرد. اکنون، هر زمان که یک لینک خارجی برای باز کردن در پنجره مرورگر جدید با استفاده از target=”_blank” تنظیم کرده اید ، اکثر موتورهای جستجو و کارشناسان سئو بهترین کار را برای استفاده از noopener در کنار آن می دانند.

(طبق شبکه توسعه‌دهنده موزیلا (MDN)، ویژگی target=”_blank” “اکنون به طور ضمنی همان رفتار <rel>” را به عنوان noopener ارائه می‌کند . ما احساس می‌کنیم که همچنان ارزش آن را دارد که امنیت مضاعف داشته باشد و noopener را شامل شود زیرا همه کاربران روی پیوندها کلیک نمی‌کنند. به روزترین و ایمن ترین مرورگرها.)

ارجاع دهنده

اساساً، norferrer سایت های خارجی را از دانستن اینکه شما پیوندهایی به مطالب آنها در وب سایت خود وارد کرده اید باز می دارد. این ممکن است به دلایل حفظ حریم خصوصی یا امنیتی برای شما مهم باشد. در مجموع، این ویژگی خاص یکی از مواردی است که باید قبل از اعمال آن در پیوندهای خود فکر کنید. استفاده از آن واقعاً به ترجیحات شما بستگی دارد.

ویژگی noreferrer پیوندهای ارجاع شما را در تجزیه و تحلیل مقصد پنهان می کند. از اطلاعات سایت شما در برابر انتقال به وب سایتی که کاربران شما در آن در حال حرکت هستند محافظت می کند. در نتیجه، این باعث می‌شود که پیوندها به‌عنوان ترافیک مستقیم در Google Analytics ظاهر شوند، نه ترافیک ارجاعی از دامنه خاص شما.

اگر شخصی با استفاده از پیوندی که شامل noreferrer نیست به وب‌سایت شما پیمایش کند، می‌توانید وب‌سایت او را در پیوند ترافیک ارجاع خود در داشبورد Analytics خود مشاهده کنید. اما اگر پیوند شامل noreferrer باشد، در ترافیک مستقیم ظاهر می شود. می‌توانید این فهرست‌ها را در Google Analytics در بخش Acquisition > All Traffic > Channels and Acquisition > All Traffic > Referrals پیدا کنید.

همچنان "آب پیوند" را برای SEO ارسال می کند، اما نه داده های مربوط به مبتکر. اگر علاقه ای به انتقال آن افزایش سئو ندارید، nofollow یک برچسب اضافی است که می خواهید اضافه کنید.

استفاده با rel=”nofollow”

افزودن ویژگی nofollow به پیوندی که شامل rel=”noopener noreferrer” است به شما این امکان را می دهد که به وب سایت های دیگر پیوند دهید بدون اینکه ظاهراً محتوا یا دیدگاه آنها را تأیید کنید. گوگل می‌گوید این ویژگی باید برای مواردی استفاده شود که می‌خواهید به صفحه‌ای پیوند دهید اما نمی‌خواهید دلالت بر هر نوع تاییدی داشته باشید، از جمله انتقال اعتبار رتبه‌بندی به صفحه دیگر.

اساساً، nofollow به گوگل می‌گوید که نمی‌خواهید فقط به این دلیل که به آن سایت پیوند داده‌اید، شما را به عنوان پشتیبانی از یک سایت خاص درک کند. تعدادی ویژگی پیوند مشابه وجود دارد که به گوگل کمک می کند تا هدف یک پیوند را درک کند، از جمله ویژگی هایی برای برچسب زدن محتوای حمایت شده و تولید شده توسط کاربر (که بسیاری از آنها را می توان از طریق نشانه گذاری Schema اضافه کرد ).

به طور خلاصه، افزودن هر سه ویژگی - noopener ، noreferrer و nofollow - به یک پیوند به Google می گوید که شما:

  • مایل به محافظت از کاربران سایت خود در برابر پیوندهای خارجی بالقوه مخرب ( noopener )
  • تمایلی به نمایش داده های تجزیه و تحلیل یک وب سایت به عنوان ترافیک ارجاعی ( noreferrer ) ندارد.
  • تمایلی به تأیید محتوا یا سازنده ای که به آن پیوند می دهید ( nofollow ) نیست.

ویژگی nofollow نسبتاً خاص به نظر می رسد، بنابراین شما احتمالاً فقط می خواهید از آن بر اساس مورد به مورد استفاده کنید و نه به عنوان یک قانون کلی. بسیاری از وبلاگ‌ها بخش نظرات خود را روی nofollow تنظیم می‌کنند تا از اسپم نظرات ربات‌ها و افرادی که در گفتگو مشارکت نمی‌کنند جلوگیری کنند.

زمان استفاده از "noopener noreferrer"

شما می خواهید وب سایت شما تا حد امکان برای بازدیدکنندگان امن باشد. از آنجایی که می خواهید یک استراتژی بک لینک قوی بسازید و از آن استفاده کنید، همیشه از rel=”noopener noreferrer” استفاده نخواهید کرد. به عنوان مثال، هنگام پیوند دادن به صفحات داخلی سایت خود باید از استفاده از آن خودداری کنید.

استفاده از rel=”noopener noreferrer” به گوگل می گوید که به امنیت لینک اهمیت می دهید. و شما نمی خواهید سایت های خاصی سایت شما را به عنوان ارجاع تشخیص دهند.

تأثیر کلی "noopener noreferrer" بر SEO

هنگامی که از ویژگی های rel=”noopener noreferrer” در لینک های خارجی خود استفاده می کنید، این نباید تاثیر منفی مستقیمی بر استراتژی بک لینک سئو شما داشته باشد. هیچ‌یک از این ویژگی‌ها باعث نمی‌شوند رتبه‌بندی فنی سئوی شما ضربه بخورد. در واقع، استفاده از noopener در کنار target=”_blank” سئوی بهتری را در صفحه ارائه می دهد زیرا کاربران حتی زمانی که به سایت دیگری می روند در سایت شما باقی می مانند.

با این حال، هیچ ارجاع‌دهنده‌ای مانع از آن می‌شود که گوگل نتواند تشخیص دهد که شما در حال پیوند دادن به سایت‌های دیگران هستید. و دیگر صاحبان وب سایت نمی توانند ببینند که شما چه زمانی به آنها پیوند می دهید.

این بدان معنی است که شما امکان پیوندهای متقابل را قطع می کنید. به هر حال، اگر به صاحبان سایت این امکان را ندهید که هنگام بررسی تجزیه و تحلیل های خود، ترافیک ارجاع شما را ببینند، نمی توانند بدانند که از طرف شماست.

بک لینک به وب سایت شما از جاهای دیگر تضمین نمی شود. با این حال، انجام هر چه بیشتر برای ارتباط با سایت ها و محتوای مورد علاقه خود ضرری ندارد. با این حال، به طور کلی، استفاده از rel=”noopener noreferrer” در لینک های خارجی شما هیچ آسیبی ایجاد نمی کند. فقط مطمئن شوید که هنگام استفاده از لینک های داخلی از آنها در صفحات وب سایت خود استفاده نکنید. انجام این کار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در تجزیه و تحلیل سایت شما و خزیدن و نمایه سازی ساختار سایت Googlebot شود.

نتیجه

اکنون که می‌دانید چگونه از rel=”noopener noreferrer” در وب‌سایت خود استفاده کنید، وقت آن است که بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید. اگر نیاز دارید، یک صفحه گسترده از پیوندهای خارجی که در سایت خود قرار می دهید ایجاد کنید. همچنین صفحه ای که در آن قرار دارند و ویژگی هایی که برای آنها اعمال کرده اید را ردیابی کنید. انجام این کار می تواند برای ارجاع سریع در صورت نیاز به ایجاد تغییرات در آینده مفید باشد.

آیا از rel=”noopener noreferrer” در لینک های خود استفاده می کنید؟ چرا و چرا نه؟ برای ما کامنت بگذارید و نظر خود را با ما در میان بگذارید.

  • احسان اسکندری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی