آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۰۷ ق.ظ

نام دامنه مهم است. البته مردم برای بازدید از وب سایت شما به جایی نیاز دارند که آنلاین شوند و آنها جزء اصلی برند شما هستند. چه یک وبلاگ نویس سرگرمی، یک صاحب کسب و کار کوچک یا بخشی از یک شرکت بزرگ باشید، نام دامنه شما نماینده شما است. و در حالی که حتی بهترین پسوندهای نام دامنه ( به عنوان مثال .com ) به اندازه دامنه اصلی مهم نیستند ( themes elegantthemes.com ) ، آنها را نیز نادیده نگیرید .

وقتی تصمیم می گیرید کدام پسوند دامنه بهتر است، گزینه های زیادی دارید. اما com هنوز بهترین پسوند دامنه ای است که می توانید پیدا کنید:

  • این آشناترین پسوند دامنه و چیزی است که اکثر کاربران انتظار دارند.
  • مردم راحت تر از هر برنامه افزودنی دیگری .com را به خاطر می آورند.
  • قدرت بیشتری دارد که شانس شما را برای دریافت بک لینک افزایش می دهد.

همچنین، اگر .com ندارید ، احتمالاً کاربران همچنان آن را به صورت پیش‌فرض در نوار آدرس خود تایپ می‌کنند. و اگر شما مالک آن نیستید. com URL، به احتمال زیاد در سایت رقیب قرار خواهند گرفت.

با این اوصاف، شما گزینه‌های پسوند دامنه زیادی فراتر از .com دارید، چه بخواهید چند دامنه بخرید یا فقط یک دامنه که کمی متفاوت از معمول است. در این مقاله، همه چیزهایی را که باید در مورد بهترین پسوندهای نام دامنه برای سئو بدانید، مرور خواهیم کرد.

پسوند دامنه چیست؟

برای درک پسوند دامنه، ابتدا باید نام دامنه را درک کنید . نام دامنه، نشانی اینترنتی است که برای دسترسی به وب‌سایتی مانند elegantthemes.com در مرورگر تایپ می‌کنید . این آدرس دیجیتال سایت شما است. ممکن است نام دامنه خود را از میزبان خود دریافت نکرده باشید - میزبانی دامنه و میزبانی وب متفاوت هستند ، اما برخی از ارائه دهندگان خدمات را با هم ترکیب می کنند.

پسوند نام دامنه به عنوان دامنه سطح بالا (TLD) نیز شناخته می شود. این به حروف انتهای دامنه اصلی بعد از دوره اشاره دارد. در مورد ما، .com TLD برای elegantthemes.com است. (این را با یک زیر دامنه اشتباه نگیرید، که می توانید در اینجا با آن آشنا شوید . به طور خلاصه، یک زیر دامنه بخشی اضافی از URL شما است و نه دامنه اصلی و نه TLD است.)

تعداد زیادی TLD فراتر از .com وجود دارد. مانند .net ، .co و غیره. از نظر دسترسی به وب سایت شما، TLD ها برابر هستند. برای مثال ، هیچ تفاوت فنی در دسترسی بین com و .net وجود ندارد . کاربر می تواند وب سایت را به همین راحتی با یکی یا دیگری باز کند. اگرچه تفاوت های دیگری نیز وجود دارد .

چرا چیزی جز .com را انتخاب کنید؟

com TLD در ابتدا فقط برای استفاده توسط سازمان‌های تجاری در نظر گرفته شده بود، اما امروزه یک استاندارد URL برای تقریباً هر نوع سایتی است. در بسیاری از مواقع، هنگامی که برای ثبت نام دامنه می روید، امیدوارید که یک .com در دسترس باشد. با این حال، دلایل زیادی برای انتخاب نوع دیگری از TLD وجود دارد.

TLD می تواند به کاربر بگوید که وب سایت شما در مورد چیست یا نوع وب سایت آن است. TLD .org معمولاً به معنای غیرانتفاعی است. یک .edu قرار است یک مدرسه یا سایت آموزشی باشد. اگر TLD اشتباهی را انتخاب کنید، می‌توانید مشتریان خود را گمراه کنید، مثلاً اگر فروشگاهی دارید اما به جای .shop از TLD.blog استفاده می‌کنید . به همین دلیل است که انتخاب TLD صحیح برای برند شما مهم است.

وقتی صحبت از TLD می شود، قیمت نیز متفاوت است. در حالی که .com رایج ترین و شناخته شده ترین TLD است، شما می توانید برای یک TLD .inc هزینه بسیار بسیار بیشتری بپردازید . اگر بودجه ای برای TLD گرانتر دارید، URL شما می تواند اعتبار را به شما منتقل کند (با این فرض که بازدیدکنندگان وب سایت شما سلسله مراتب TLD را می دانند) و همچنین اگر تصمیم به فروش داشته باشید می تواند ارزشمند باشد. از سوی دیگر، یک URL ارزان‌تر و در دسترس‌تر مانند .net ممکن است اعتبار شما را کاهش دهد – اما اگر چیزی مانند یک وبلاگ سرگرمی دارید، ممکن است اهمیت زیادی نداشته باشد و در هزینه‌های زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد.

آیا بهترین افزونه های نام دامنه به سئو کمک می کند؟

پسوندهای دامنه تأثیر مستقیمی بر سئو ندارند، اما تأثیر جانبی دارند. از نظر فنی ، یک TLD روی قرارگیری وب سایت شما در SERP ها تأثیری نخواهد داشت . با این حال، TLD انتخابی شما بر اعتماد کاربر تأثیر می‌گذارد و این تفاوت در سئو ایجاد می‌کند. TLD های کمتر رایج اغلب با وب سایت های هرزنامه مرتبط هستند و همیشه مورد اعتماد کاربران نیستند. اگر به دنبال چیزی آنلاین هستید، احتمال اینکه روی وب سایت .com کلیک کنید یا xyz . دقیقا.

TLD های خاص کشور، مانند .co.uk برای بریتانیا، بر SEO نیز تأثیر می گذارد. سایت برای کاربران در منطقه خاص بیشتر قابل مشاهده خواهد بود. اگر یک پسوند دامنه .co.uk دارید، تعداد کاربران بیشتری در بریتانیا نسبت به ایالات متحده خواهید داشت زیرا موتورهای جستجو نتایج مبتنی بر مکان را برمی‌گردانند. اگر کاربران را در یک منطقه جغرافیایی خاص هدف قرار می دهید، یک TLD خاص کشور را در نظر بگیرید. در غیر این صورت، سایت خود را به افرادی که می تواند دسترسی داشته باشد محدود نکنید.

8+ بهترین پسوند نام دامنه

TLD که انتخاب می کنید به چند چیز بستگی دارد: آنچه در دسترس است و هزینه آن چقدر است، نوع صنعت و کسب و کار شما، و برند شما. در اینجا بهترین پسوندهای دامنه برای بررسی وجود دارد. (در حالی که ما .com را به دلایل واضح در وهله اول قرار می دهیم، TLD های دیگر بر اساس حروف الفبا هستند.)

1. .com

این یکی بی فکر است. ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که TLD‌های com محبوب‌ترین، شناخته‌شده‌ترین و پرطرفدارترین پسوند دامنه هستند. زمانی که برای مشاغل تجاری و انتفاعی استفاده می شد، اکنون اولین انتخاب تقریباً برای هر نوع وب سایتی است. اگر .com در دسترس است، آن را بخرید، حتی اگر قصد دارید TLD های دیگری را نیز برای کسب و کار خود خریداری کنید.

TLD .com برای شما مناسب است اگر…

  • شما یک وب سایت دارید. عادت زنانه. این پسوند دامنه برای همه است.
  • در دسترس است (و مقرون به صرفه). اگر دامنه اصلی شما با .com TLD در دسترس باشد و آن را نخرید، به احتمال زیاد شخصی و/یا کاربران در حال تایپ در دامنه هستند و چیزی پیدا نمی کنند.
  • شما می خواهید بک لینک بگیرید. (این نکات ایجاد پشتوانه را نیز از دست ندهید .)

2. .وبلاگ

یک وبلاگ می تواند هر چیزی باشد، از یک مجله ماهانه از افکار شما گرفته تا یک خوراک روزانه از نکات برند شما. آنچه مهمتر است این است که یک پست وبلاگ چیست - این یک صفحه محصول، یک بیانیه مطبوعاتی، یک صفحه فرود نیست که می خواهد داده های شما را جمع آوری کند... بنابراین وقتی از .blog TLD استفاده می کنید، به وضوح آنچه را که کاربر قرار است انجام دهد، به اشتراک می گذارید. ببینید – و آنچه که نباید انتظار داشته باشند.

وبلاگ TLD برای شما مناسب است اگر…

  • تمرکز اصلی وب سایت شما وبلاگ است - یا وب سایت شما فقط یک وبلاگ است.
  • شما از صدایی به سبک وبلاگ استفاده می کنید، که معمولاً معمولی تر از صحبت های تجاری است.
  • محتوای شما سرگرم کننده و/یا آموزنده است، چیزی که مردم از وبلاگ انتظار دارند. به عنوان مثال، شما نمی خواهید از .blog برای یک وب سایت خبری استفاده کنید.
  • شما می خواهید وبلاگ خود را از وب سایت اصلی خود متمایز کنید اما دامنه های اصلی را یکسان نگه دارید.

3. شرکت

TLD .co ممکن است دورتر از هر برنامه افزودنی دیگری در این لیست باشد . زمانی که کد کشور کلمبیا بود، اکنون با کسب و کارها، به ویژه استارت آپ ها مرتبط است. .co که مورد علاقه کارآفرینان و کسب و کارها در هر اندازه است، بچه جدید باحالی است (یا بچه تازه ای که تغییر کرده و بعد از آن باحال شده است). این مانند نسخه جوانتر و جدیدتر .com است. و علاوه بر موجز بودن و حتی مد روز بودن، .co بیشتر از .com در دسترس است.

اکنون، بدانید که .co کمتر از .com قابل تشخیص است ، و اگر دامنه اصلی شما با TLD .com از قبل وجود داشته باشد، افراد حتی زمانی که قصد بازدید از سایت شما را دارند به آنجا می روند. اگر می‌خواهید از دومی برای اهداف برندسازی استفاده کنید، این مورد خوبی برای خرید هر دو دامنه و هدایت com به .co است.

.co TLD برای شما مناسب است اگر…

  • این وب سایت برای یک سرمایه گذاری تجاری، شرکت یا شرکت است.
  • شما می خواهید با TLD خود در مورد نام تجاری خود بیانیه ای بدهید.
  • شما نگران رقابت با .com نیستید یا مالک .com برای دامنه اصلی خود هستید.

4. io

زمانی که مختص کشور بود، با اشاره به BIOT یا قلمرو بریتانیایی اقیانوس هند، .io TLD در سال‌های اخیر راه خود را به جریان اصلی باز کرده است. امروزه، این یکی از بهترین پسوندهای نام دامنه برای شرکت‌های نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) و استارت‌آپ‌های فناوری است. چرا؟ TLD شبیه I/O است، مخفف «ورودی/خروجی» که یک اصطلاح محاسباتی است.

TLD .io برای شما مناسب است اگر…

  • شما یک استارتاپ فناوری یا یک شرکت SaaS دارید.
  • شما می خواهید نام دامنه شما مختصر باشد و به راحتی به خاطر بسپارید.
  • بودجه شما می تواند کمی بیشتر برای یک پسوند دامنه هزینه کنید – این TLD کمی گران تر از برخی دیگر است.

5. .net

مانند .com ، پسوند .net می تواند برای هر نوع وب سایتی کار کند. همچنین، اگر .com در دسترس نباشد، گاهی اوقات .net دومین گزینه بهترین است و این دامنه‌ها معمولاً ارزان‌تر نیز هستند. با این حال، این TLD در ابتدا برای ارائه دهندگان اینترنت در نظر گرفته شده بود، و هنوز هم در بین شرکت های فناوری و وب رایج تر است. انتخاب یا عدم انتخاب دامنه دات نت به سایت شما بستگی دارد. اگر یک سایت مبتنی بر فناوری/وب دارید، مشکلی نیست. اگر نوع دیگری از وب سایت دارید که می تواند شبیه یک سایت فناوری باشد، شاید از آن دوری کنید. برای مثال، اگر یک وب‌سایت شیرینی پزی با نام «کوکی‌ها» دارید و .net را انتخاب می‌کنید، ممکن است با کوکی‌های وب اشتباه گرفته شود.

TLD دات نت برای شما مناسب است اگر…

  • شما در صنعت فناوری اطلاعات، فناوری یا وب هستید.
  • دامنه com در دسترس نیست یا خیلی گران است.
  • وب‌سایت غیرمتمرکز شما بر فناوری با یک سایت فناوری حتی با پسوند .net اشتباه گرفته نمی‌شود .

6. .org

در حالی که .org در حال حاضر برای همه در دسترس است، بیشتر به دلیل نمایندگی سازمان های غیرانتفاعی/غیر انتفاعی شناخته شده است. بسیاری از مردم هنوز هم به آن فکر می کنند. این TLD فقط با هیچ وب سایتی کار نمی کند. در عوض، برای NPOها، احزاب سیاسی و سیاستمداران و جوامع آنلاین بهترین است. در حالی که .org یک وب سایت با کیفیت با اطلاعات قابل اعتماد و قابل اعتماد ارائه می دهد، معمولاً با مارک های تجاری مرتبط نیست و بازدیدکنندگان انتظار خرید محصولات را ندارند.

TLD .org برای شما مناسب است اگر…

  • شما یک وب سایت اطلاعات محور دارید، مانند حوزه غیرانتفاعی یا سیاسی.
  • وب سایت شما یک جامعه را می سازد و تغذیه می کند.
  • این سایت مبتنی بر تجاری نیست و هدف اصلی آن فروش محصولات است.

7. .tv

در اینجا یک TLD دیگر است که به عنوان کد کشور شروع شد اما اکنون به روشی عمومی تر و غیر خاص برای مکان استفاده می شود. .tv که در ابتدا برای تووالو، کشوری در اقیانوس آرام جنوبی در نظر گرفته شده بود، اکنون توسط برندهای تلویزیون و ویدیو (به دلایل واضح) استفاده می شود.

TLD .tv برای شما مناسب است اگر…

  • ویدیو در وب سایت شما برجسته است و جزء اصلی کسب و کار شماست.
  • شما می خواهید مخاطبانتان ببینند که چقدر به ایجاد ویدیو متعهد هستید و این در هسته برند شما قرار دارد.
  • شما از نام دامنه خود به عنوان راهی برای تعیین انتظارات استفاده می کنید - کاربران نوع وب سایتی که روی آن کلیک می کنند را می دانند.

8. ما

TLD .us به طور خاص برای کاربران مستقر در ایالات متحده است، بنابراین اگر می خواهید به مخاطبان جهانی بیشتری دسترسی پیدا کنید، نمی خواهید از این پسوند دامنه استفاده کنید. تا زمانی که شما یک فرد، شرکت یا غیرانتفاعی هستید که در ایالات متحده زندگی می‌کنید و/یا فعالیت‌های تجاری خود را در ایالات متحده دارید، می‌توانید از این TLD استفاده کنید. البته این را در نظر داشته باشید: .us زمانی برای وب‌سایت‌های دولتی استفاده می‌شد، اما امروزه برای عموم در دسترس است. با این حال، هنوز آن احساس دولتی را دارد، بنابراین برای سایت‌هایی که به نوعی موضوع آمریکایی یا میهنی دارند، بهتر است.

TLD .us برای شما مناسب است اگر…

  • شما کاربران در ایالات متحده را هدف قرار می دهید.
  • عملیات تجاری شما عمدتاً در ایالات متحده است یا شهروندان / مقیمان آمریکایی را هدف قرار می دهد
  • وب سایت شما به نوعی از میهن پرستی آمریکایی استفاده می کند، چه در محتوا، چه در بازاریابی یا هر دو.

9. fm

مانند  .tv ،  TLD .fm نیز از کد کشور فدراسیون میکرونزی به پسوند دامنه واقعی برای خدمات صوتی و پادکست تغییر کاربری داده شده است. معمولاً کمی گرانتر از TLDهای دیگر است، اگر یک نمایش رادیویی، پادکست یا سایر برندها/خدمات مبتنی بر صوتی را اجرا می کنید، استفاده از .fm یک انتخاب عالی است تا کاربران فوراً بدانند که در حال ورود به آن هستند.

TLD .fm برای شما مناسب است اگر…

  • سایت شما عمدتاً (یا کاملاً) بر اساس صدا است
  • شما به کاربران خود نیاز دارید که برند صوتی شما را از یک برند غیر صوتی با نام مشابه متمایز کنند.
  • شما بودجه ای برای دامنه تخصصی تر دارید تا خود را از رقبای با TLD های سنتی متمایز کنید

افزونه های دامنه بیشتر برای دانستن در مورد

در اینجا چند پسوند دامنه دیگر وجود دارد که ممکن است هنگام خرید مشاهده کنید:

  • .biz: در حالی که با مشاغل و تجارت الکترونیک مرتبط است، از محبوبیت و اعتماد کمتری نسبت به .com یا .co برخوردار است.
  • .edu: این TLD فقط برای موسسات آموزشی است.
  • .gov: این TLD فقط برای سازمان های دولتی است.
  • .info: مخفف "اطلاعات"، این TLD ممکن است برای خرید مفید باشد اگر .org در دسترس نباشد.
  • .ly: در حالی که این کد کشور لیبی است، برخی از شرکت ها از آن به عنوان روشی هوشمندانه برای نوشتن چیزی در دامنه استفاده می کنند.
  • .site و .xyz : اینها چند TLD با کاربرد عمومی رایج هستند (که سایت . محبوب تر از این دو است).

ابزارهای گسترش دامنه

در حالی که می توانید از میزبان دامنه خود برای مشاهده موارد موجود استفاده کنید، چند ابزار افزونه دامنه دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را بررسی کنید.

دامنه

Domainr به شما امکان می دهد یک کلمه یا عبارت را وصل کنید و سپس به شما نشان می دهد که کدام دامنه ها در دسترس هستند یا گرفته شده اند.

بهترین پسوند نام دامنه

با کلیک بر روی نتیجه به صفحه ای با اطلاعات بیشتر وارد خواهید شد.

جستجوی فوری دامنه

فهرست افزونه‌های دامنه از جستجوی فوری دامنه، همه TLD‌های موجود فراتر از موارد اولیه را به شما نشان می‌دهد. اگر چیزی مانند .boutique یا .investments را به عنوان یک حرکت نام تجاری می خواهید، این لیست را بررسی کنید. این وب سایت همچنین به شما امکان می دهد نام دامنه را جستجو کنید تا ببینید چه چیزی در دسترس است.

بهترین پسوند نام دامنه

Spamhaus

Spamhaus دارای یک بررسی کننده TLD سوء استفاده شده است، بنابراین می توانید ببینید که یک TLD چقدر خوب (یا چقدر ضعیف) در نظر گرفته می شود. در حالی که این قطعا تنها راه برای بررسی اینکه آیا یک پسوند دامنه ارزشش را دارد یا نه نیست، اگر در مقیاس بدی بالا باشد، شاید جایگزینی را در نظر بگیرید.

که است

در حالی که Whois یک جستجوی نام دامنه دارد، اگر دامنه مورد نظر شما گرفته شود و بخواهید بدانید چه کسی مالک آن، تاریخ ثبت، زمان انقضای آن و غیره است، بسیار مفید است.

بهترین پسوند نام دامنه

نظرات نهایی در مورد بهترین پسوندهای نام دامنه

در حالی که پسوند دامنه شما به اندازه دامنه اصلی شما مهم نیست، هنوز هم عنصری است که باید در نظر بگیرید. داشتن یک پسوند دامنه قابل اعتماد و قابل تشخیص می تواند به معنای ترافیک بالاتر، بک لینک بیشتر و سئوی بهتر باشد. از سوی دیگر، داشتن یک TLD کمتر رایج اما شیک یا اطلاعاتی می تواند برای برندسازی شما عالی باشد و به سرعت به بازدیدکنندگان اطلاع دهد که سایت شما در مورد چه چیزی است. شما همچنین می توانید چندین دامنه با بهترین پسوندهای نام دامنه خریداری کنید و ترافیک را به سمت اصلی، مانند .com خود، هدایت کنید . و اگر به نام دامنه ای توجه دارید که قبلاً گرفته شده است، ما راهنمایی برای آن داریم .

  • احسان اسکندری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی