آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۲۹ ق.ظ

هر صاحب وب سایت باید نکات و نکات نقشه سایت را درک کند. نقشه سایت شما چیزی است که به موتورهای جستجو می گوید که چه چیزی در سایت شما وجود دارد تا بتوان صفحات را در نتایج جستجو قرار داد. و نقشه های سایت همچنین به کاربران کمک می کند تا پس از ورود به صفحه، راه خود را در وب سایت شما پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد سئو نقشه سایت بدانید را پوشش دهیم.

نقشه سایت XML چیست؟

نقشه سایت XML فهرستی از مهمترین صفحات یک وب سایت است. موتورهای جستجو از نقشه سایت برای یافتن و خزیدن صفحات وب سایت استفاده می کنند و سپس آنها را به نتایج جستجو اضافه می کنند. نقشه سایت می تواند تا 50000 URL و اندازه فایل تا 50 مگابایت داشته باشد، اما برخی از سرویس ها مانند Yoast آستانه های پایین تری به خاطر سرعت دارند.

اگر از یکی از این محدودیت ها عبور کنید، می توانید نقشه سایت دیگری ایجاد کنید و URL ها را بین این دو تقسیم کنید – و در صورت نیاز می توانید این کار را بارها انجام دهید. سپس نقشه های سایت باید در یک فایل فهرست نقشه سایت XMP برای موتورهای جستجو ترکیب شوند. برای مثال، اگر تعداد زیادی پست وبلاگ، محصولات یا صفحات فرود دارید، ممکن است به چندین نقشه سایت در یک فایل اصلی نیاز داشته باشید.

این چیز بدی نیست. این فقط به این معنی است که سایت شما به اندازه کافی بزرگ است که به یک فهرست راهنمای یا راهنمای مرجع برای ساختار آن نیاز دارد.

نقشه سایت چه کاری انجام می دهد؟

موتورهای جستجو نباید تک تک صفحات سایت شما را بخزند. برخی از صفحات وجود دارند که نمی خواهید در نتایج جستجو نشان داده شوند، مانند صفحه "متشکرم" که کاربر فقط پس از ارسال فرم می بیند. اما در مورد صفحاتی که می‌خواهید قابل جستجو باشند چه می‌گویید... اما (هنوز) اینطور نیست؟

نقشه سایت را به عنوان یک نقشه راه برای وب سایت خود در نظر بگیرید. هنگامی که برخی از صفحاتی که می خواهید پیدا شوند نامرئی هستند (چون هیچ پیوند داخلی وجود ندارد که به آنها اشاره می کند و آنها را "یتیم" می کند)، نقشه سایت به موتورهای جستجو - و کاربران - می گوید که وجود دارند. به عبارت دیگر، موتورهای جستجو از نقشه سایت شما برای مکان یابی تمام صفحات مهم وب سایت شما استفاده می کنند، خواه ساختار پیوند داخلی کاملی داشته باشید یا نداشته باشید .

نقشه سایت همچنین دارای یک مهر تاریخ و زمان در کنار هر URL است. این به موتور جستجو می گوید آخرین بار چه زمانی صفحه به روز شده است. اگر تاریخی در نقشه سایت تغییر کند، موتورهای جستجو می‌دانند که زمان آن رسیده است که دوباره محتوا را خزیده و آن را فهرست‌بندی کنند.

سئوی نقشه سایت

سئو نقشه سایت چیست؟

داشتن نقشه سایت به موتورهای جستجو امکان می دهد صفحاتی را که وجود دارند و باید در نتایج جستجو گنجانده شوند، بدانند. حتی اگر به تنهایی قابل یافتن نباشند. (زمانی که پیوندهای داخلی برای اشاره به یک صفحه ندارید، موتورهای جستجو به هیچ وجه نمی توانند صفحه را پیدا کنند.) این بدان معناست که نقشه سایت می تواند تفاوت بین دریافت ترافیک و عدم توجه کاربر به صفحه باشد.

همچنین، با افزودن یک URL به نقشه سایت، به موتور جستجو این امکان را می دهد که شما آن صفحه را مهم می دانید. صفحاتی که حذف می کنید مهم نیستند . علاوه بر این، انجام این کار "بودجه خزیدن" شما را بیشتر افزایش می دهد.

به عنوان مثال، فرض کنید سایت شما 500 صفحه دارد، اما تنها 300 صفحه مربوط به آن هستند. اگر گوگل تمام 500 صفحه را ایندکس کند و آنها را رتبه بندی کند، 200 مورد از آنها نمره پایین D یا F را دریافت می کنند که میانگین نمره را پایین می آورد. اما اگر گوگل فقط 300 صفحه مرتبط را ایندکس می کند، میانگین نمره بالاتری خواهند داشت.

نحوه ایجاد نقشه سایت XML

راه های انگشت شماری برای ایجاد نقشه سایت XML وجود دارد. خبر خوب این است که همه آنها آسان هستند.

یک نقشه سایت با وردپرس ایجاد کنید

اگر از وردپرس استفاده می کنید، یک راه ساده برای ایجاد نقشه سایت XML وجود دارد. wp-sitemap.xml را به انتهای URL اضافه کنید. Voila. وردپرس به تازگی نقشه سایت شما را به صورت خودکار تولید کرده است.

با این حال، این بهترین نقشه سایتی نیست که می توانید داشته باشید، بنابراین پیشنهاد می کنیم از یک افزونه برای کمک استفاده کنید. این به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر روی آنچه که در نقشه سایت گنجانده شده است داشته باشید.

از پلاگین سئو نقشه سایت استفاده کنید

وقتی نقشه سایتی را با استفاده از Yoast ایجاد می کنید، URL های شما دسته بندی می شوند تا ساختار سایت واضح باشد.

سئو نقشه سایت

با کلیک بر روی یک نقشه سایت شاخص (همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود)، به صفحه جدیدی با تمام پیوندهای آن نقشه سایت خاص (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می شود) وارد خواهید شد.

در بیشتر موارد، یک افزونه SEO غیر Yoast همچنان نقشه سایت مشابهی ایجاد می کند. ممکن است تفاوت های جزئی وجود داشته باشد، اما همچنان به همان صورت عمل می کند.

ایجاد نقشه سایت با افزونه سئو کار ساده ای است. بیایید نحوه عملکرد آن در Yoast را بررسی کنیم و مهم نیست که کدام افزونه را انتخاب کنید، مراحل مشابه خواهند بود.

پس از نصب و فعال سازی Yoast، ماوس را روی SEO در نوار کناری سمت چپ داشبورد وردپرس قرار دهید. از منوی باز شده General را انتخاب کنید . سپس، به تب Features بروید و به پایین بروید تا گزینه XML Sitemaps را پیدا کنید. اگر قبلاً روشن نشده است، آن را روشن کنید، سپس روی ذخیره تغییرات کلیک کنید .

نقشه سایت شما به زودی تولید می شود، در این مرحله می توانید شروع به ارسال آن به موتورهای جستجو کنید.

راه های بیشتر برای ایجاد نقشه سایت XML

اگر وردپرس ندارید، باید نقشه سایت XML خود را به روش دیگری ایجاد کنید. در حالی که ابزارهایی وجود دارد که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، گوگل پیشنهاد می کند به نرم افزار وب سایت شما اجازه دهید نقشه سایت را برای شما ایجاد کند. برای مثال، در اینجا اسناد Squarespace در مورد ایجاد نقشه سایت است، و دروپال یک ماژول نقشه سایت XML با اطلاعات مربوط به آن در اینجا دارد.

به طور کلی به اندازه استفاده از یک افزونه با وردپرس آسان است، اما بسته به CMS شما متفاوت است.

نقشه سایت خود را به موتورهای جستجو ارسال کنید

اکنون، لازم نیست نقشه سایت XML خود را به هیچ موتور جستجو ارسال کنید اگر وب سایت ساختار پیوند داخلی کاملی داشته باشد، موتورهای جستجو در نهایت URL ها را پیدا کرده و آنها را فهرست می کنند. موتورهای جستجو بر موارد ارسالی متکی نیستند. آنها وب سایت ها را برای یافتن محتوا می خزند و دوباره می خزند.

با این حال، اگر برخی (یا هیچ کدام!) لینک های داخلی را به وب سایت خود اضافه نکنید، موتورهای جستجو نمی توانند محتوا را پیدا کنند. و این زمانی است که ارسال نقشه سایت XML بسیار مفید است. همچنین، برخی از موتورهای جستجو دارای ابزارهای وب مستر با خدمات اضافی برای مدیریت نقشه سایت و URL های شما هستند. به عنوان مثال، کنسول جستجوی گوگل به شما می گوید که آیا در یکی از URL های شما خطایی وجود دارد:

ارسال نقشه سایت بسیار بدون دردسر است و ما راهنماهایی برای ارسال نقشه سایت XML شما به Google ، Bing و Yandex داریم . سایر موتورهای جستجو نیز روند مشابهی خواهند داشت – و برخی مانند DuckDuckGo به هیچ وجه به شما اجازه ارسال نقشه سایت را نمی دهند.

با این حال، برای کسانی که این کار را انجام می دهند، این یک راه خوب برای اطمینان از اینکه به اصطلاح «در سیستم آنها» هستید، است. می‌توانید مطمئن باشید که آنها درباره شما می‌دانند، سایت شما را در نوبت خود دارند، و به ابزارهای خاصی دسترسی خواهید داشت که به عیب‌یابی مشکلات دیدی که در طول زمان ایجاد می‌شود کمک می‌کند.

سوالات متداول درباره سئو نقشه سایت

برای بهینه سازی سئوی نقشه سایت چه چیزی باید در نقشه سایت گنجانده شود؟

صفحاتی که باید در نقشه سایت شما گنجانده شوند مرتبط ترین آدرس های وب سایت شما هستند. یعنی دو چیز:

  • شما می خواهید افراد در صفحه قرار بگیرند
  • برای مخاطب شما ارزش ایجاد می کند.

اگر URL آن کادرها را علامت نزند، احتمالاً نباید در نقشه سایت شما گنجانده شود.

بدانید که حتی اگر عمداً صفحاتی را از نقشه سایت خود خارج کنید، موتورهای جستجو همچنان می توانند آنها را پیدا کرده و فهرست بندی کنند. برای اینکه این صفحات در نتایج جستجو ظاهر نشوند، باید برچسب های خاصی را اضافه کنید. مقاله ما در مورد نحوه و زمان استفاده از پیوندهای Nofollow و دنبال کردن پیوندها باید کمک کند.

آیا باید بیش از یک نقشه سایت داشته باشم؟

شما باید یک نقشه سایت XML برای خزیدن موتورهای جستجو و یک نقشه سایت HTML برای بازدیدکنندگان داشته باشید تا از آن برای پیمایش استفاده کنند. در غیر این صورت، پاسخ به این سوال این است: بستگی دارد.

اگر از محدودیت های نقشه سایت که قبلاً ذکر کردیم فراتر رفتید - مانند داشتن بیش از 50000 URL یا بیش از 50 مگابایت (یا هر چیزی که مجموعه پلاگین SEO شما را محدود می کند) - باید URL ها را بین چندین نقشه سایت تقسیم کنید. سپس باید همه آنها را در یک فایل فهرست اولیه نقشه سایت قرار دهید.

در مورد انواع دیگر نقشه های سایت، مانند سایت های تصویری، خبری یا ویدیویی، تنها در صورتی به نقشه های سایت اختصاصی نیاز دارید که آن رسانه کسب و کار اصلی شما باشد. اگر عکاس هستید، یک سایت خبری راه اندازی می کنید یا یک وبلاگ میزبانی می کنید، بله، باید نقشه سایت را به طور خاص برای آن نوع رسانه ها ایجاد کنید. در غیر این صورت، احتمالاً نیازی به تحمل این مشکل ندارید.

اگر خطاهای نقشه سایت داشته باشم چه می شود؟

اگر نقشه سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کرده باشید، خطاهای URL را علامت گذاری می کند. همچنین می‌توانید از اعتبارسنجی نقشه سایت استفاده کنید که نقشه‌های سایت XML و HTML را برای جستجوی خطاها پردازش می‌کند، که شامل صفحاتی می‌شود که موتورهای جستجو قادر به خزیدن آنها نیستند، خطاهای 401 یا 404 ، URL های غیر متعارف و غیره. مقاله ما در مورد استفاده از اعتبارسنجی نقشه سایت برای عیب یابی خطاها برای اطلاعات بیشتر.

تفاوت بین نقشه سایت HTML و نقشه سایت XML چیست؟

نقشه های سایت HTML برای افراد هستند، در حالی که نقشه های سایت XML برای خزنده های وب هستند. هر دو نوع نقشه سایت توصیه می شود.

نقشه سایت HTML: نقشه سایت HTML توسط بازدیدکنندگان وب سایت قابل مشاهده است. این به آنها کمک می کند صفحه ای را پیدا کنند که ممکن است به راحتی از منوهای اصلی قابل پیمایش نباشد. معمولاً یک وب سایت HTML از پاورقی وب سایت به آن پیوند داده می شود:

سئو نقشه سایت

منبع: بارنز و نوبل

وقتی روی آن کلیک کنید، نقشه سایت HTML چیزی شبیه به این خواهد بود:

منبع: بارنز و نوبل

نقشه سایت XML: نقشه سایت XML شناخته شده ترین نقشه سایت است و از آن نوعی است که توسط موتورهای جستجو قابل درک است. معمولاً نقشه سایت XML در پوشه ریشه دامنه شما است، مانند www.lindsaypietroluongo.com/sitemap.xml .

سئو نقشه سایت

آیا انواع مختلفی از نقشه سایت وجود دارد؟

علاوه بر دو نوع اصلی نقشه سایت مورد بحث در بالا (HTML و XML)، نقشه سایت تصویری، خبری و ویدیویی نیز وجود دارد. نقشه‌های سایت تصویری و ویدیویی به موتورهای جستجو کمک می‌کنند محتوای چندرسانه‌ای سایت شما را بیابند و درک کنند. نقشه‌های سایت خبری به موتورهای جستجو کمک می‌کنند محتوای مورد تأیید Google News را پیدا کنند.

آیا نقشه سایت وردپرس با پلتفرم های دیگر مانند دروپال، جوملا و Squarespace متفاوت است؟

جواب منفی. نقشه سایت XML یک نقشه سایت XML است. این یک نوع نکته است. ایده این است که موتورهای جستجو می توانند URL های سایت شما را بدون توجه به اینکه چگونه آن سایت را ایجاد کرده اید، خزیده و فهرست بندی کنند. همانطور که قبلاً در این مقاله ذکر شد، نحوه تولید نقشه سایت ممکن است از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متفاوت باشد، اما خود قالب XML استاندارد است.

بهترین افزونه های سئو نقشه سایت برای وردپرس چیست؟

ما جزئی از Yoast هستیم، اما افزونه های دیگری برای سئو نقشه سایت نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. رتبه ریاضی نیز در این زمینه خیره کننده است. به طور عمده، شما می خواهید مطمئن شوید که می توانید نقشه سایت را ویرایش کنید. به این ترتیب، می توانید URL هایی را که نمی خواهید موتورهای جستجو ایندکس کنند حذف کنید. ما مجموعه ای از 8 افزونه نقشه سایت وردپرس را داریم که به شما در انتخاب کمک می کند، Yoast، All in One SEO، رتبه بندی ریاضی سئو، SEOPress و موارد دیگر را پوشش می دهد.

نظرات نهایی در مورد سئو نقشه سایت

نقشه سایت شما به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان می گوید که مهمترین صفحات شما کجا هستند. آنها همچنین صفحاتی را که نمی خواهید پیدا شوند را کنار می گذارند. هر دوی این تلاش‌ها می‌توانند با اولویت‌بندی URL‌های خاص و کمک به موتورهای جستجو به وب‌سایت شما به طور کلی نمره بالاتری را به سئوی سایت شما کمک کنند. و از آنجایی که ایجاد و ارسال نقشه سایت یک فرآیند ساده است، دلیلی برای نادیده گرفتن آن وجود ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی