ایندکس

ایندکس

ایندکس

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۳۷ ق.ظ

محتوای تکراری به محتوایی اطلاق می شود که به صورت آنلاین در بیش از یک مکان ظاهر می شود. منظور ما از "مکان" صفحه ای با URL منحصر به فرد است. می تواند دقیقاً همان محتوا یا تقریباً یکسان باشد و می تواند در همان وب سایت یا در سایت دیگری باشد.

ممکن است شما - از نظر فنی - توسط گوگل برای محتوای تکراری جریمه نشوید، اما می تواند به رتبه موتور جستجوی شما آسیب برساند. به این دلیل که برای موتورهای جستجو دشوار است که بفهمند کدام مکان محتوا مرتبط‌تر است. در نتیجه، هیچ یک از URL ها در نهایت رتبه بالایی ندارند، و هیچ صفحه ای بالاترین دید ممکن را در جستجو ندارد.

گوگل قرار است بتواند محتوای تکراری را شناسایی کند، همه URL ها را در یک خوشه گروه بندی کند و سپس بهترین نتیجه را انتخاب کند. اما این همیشه به درستی کار نمی کند و ممکن است URL اشتباهی انتخاب شود. در نهایت، صاحبان وب سایت ممکن است متوجه رتبه های پایین تر یا کاهش ترافیک به دلیل محتوای تکراری شوند. خوشبختانه، راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی برای سایت‌های شما وجود دارد.

چرا محتوای تکراری مشکل ساز است؟

محتوای تکراری به روش های مختلفی بر موتورهای جستجو و صاحبان سایت تأثیر می گذارد:

  • موتورهای جستجو نمی دانند چه URL هایی را در فهرست ها قرار دهند یا نه.
  • موتورهای جستجو نمی دانند که آیا معیارهای پیوند ( اقتدار، اعتماد و غیره ) باید همه به یک صفحه هدایت شوند یا به چندین صفحه.
  • مشخص نیست که کدام URL در SERP ها (صفحات نتایج موتور جستجو) رتبه بندی شود، و گاهی اوقات URL نامطلوب می تواند از URL قانونی بالاتر باشد.
  • ارزش پیوند (قدرت و ارزشی که یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می کند) کاهش می یابد زیرا سایت های دیگری که می خواهند یک بک لینک به محتوا اضافه کنند باید بین چندین URL یکی را انتخاب کنند. سپس ارزش پیوند به جای تمرکز بر یک صفحه، در بین موارد تکراری پخش می شود.

حتی با آدرس‌هایی که همگی به وب‌سایت شما هدایت می‌شوند، اگر یکی دارای ویژگی‌های پیوند باشد که آن را برای کاربران غیردوستانه به نظر برساند و Google آن نسخه از URL را به جای اصلی رتبه‌بندی کند، ممکن است افراد تمایلی به کلیک روی آن نداشته باشند. برای مثال، yoursite.com/besttrails بسیار جذاب‌تر از yoursite.com/besttrails/?utm_content=buffer&utm_medium=social به نظر می‌رسد . اما اگر گوگل به دلیل اینکه فکر می‌کند نسخه اصلی محتوای تکراری است، رتبه دوم را می‌گیرد، مردم روی آن کلیک نمی‌کنند زیرا ترسناک و غیرقابل اعتماد است.

همچنین، وقتی محتوای تکراری دارید، «بودجه» خزیدن وب سایت شما تمام می شود. گوگل وب سایت ها را برای یافتن محتوای جدید بررسی می کند و گوگل نیز به صورت دوره ای سایت ها را دوباره می خزند تا ببیند آیا چیز جدیدی وجود دارد یا خیر. اگر محتوای تکراری در سایت خود دارید، به این معنی است که خزیدن کامل همه صفحات به زمان بیشتری نیاز دارد. این می تواند منجر به کندتر شدن جدول زمانی گوگل برای فهرست بندی و فهرست مجدد صفحات و نمایش آنها در نتایج جستجو شود.

خط مشی محتوای تکراری گوگل

به گفته گوگل :

محتوای تکراری در یک سایت دلیلی برای اقدام در آن سایت نیست، مگر اینکه به نظر برسد که هدف از محتوای تکراری فریبکاری و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است.

با این حال، در حالی که گوگل صاحبان وب سایت را برای اکثر موارد محتوای تکراری جریمه نمی کند، این شرکت ادامه می دهد:

در موارد نادری که Google متوجه شود محتوای تکراری ممکن است به قصد دستکاری در رتبه‌بندی ما و فریب کاربرانمان نشان داده شود، ما همچنین تنظیمات مناسبی را در فهرست‌بندی و رتبه‌بندی سایت‌های درگیر انجام خواهیم داد. در نتیجه، رتبه سایت ممکن است آسیب ببیند، یا ممکن است سایت به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود، در این صورت دیگر در نتایج جستجو ظاهر نمی شود.

گوگل چه قصدی برای فریب کاربران و/یا دستکاری رتبه بندی موتورهای جستجو دارد؟ ساختن عمدی دامنه، زیر دامنه و صفحاتی با محتوای تکراری. همچنین، انتشار محتوای خراشیده - به خصوص اگر چیز ارزشمند دیگری به آن اضافه نکنید.

البته این را به خاطر داشته باشید: حتی اگر گوگل رسما شما را جریمه نکند یا محتوای تکراری شما را مخرب تلقی نکند، باز هم می تواند به تلاش های سئوی شما آسیب برساند. اگر گوگل رتبه‌بندی سایت شما را به دلیل مشکلات محتوای تکراری متوقف کرده است، می‌توانید پس از رفع مشکلات، درخواست بررسی مجدد ارسال کنید.

چگونه محتوای تکراری اتفاق می افتد

معمولاً یک صاحب وب سایت عمداً محتوای تکراری ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که گوگل آن را به شدت جریمه نمی کند. این نیز تفاوت بین محتوای کپی شده و محتوای تکراری است .

محتوای کپی شده زمانی است که شما عبارت دقیق را از یک وب سایت دیگر می گیرید و آن را به تنهایی منتشر می کنید. محتوای تکراری زمانی است که به طور تصادفی یا ناآگاهانه نسخه دیگری از محتوای خود را در جای دیگری آنلاین دارید.

در اینجا، روش‌های رایجی که محتوای تکراری به صورت آنلاین در می‌آید را بررسی می‌کنیم. پس از آن، در مورد چگونگی حل مشکل محتوای تکراری صحبت خواهیم کرد.

صفحات HTTP، HTTPS، WWW و غیر WWW

اگر سایت شما دو نسخه متفاوت دارد - به عنوان مثال www.yoursite.com و yoursite.com - محتوای یکسانی در هر دو نسخه سایت وجود دارد، به این معنی که محتوای تکراری وجود دارد. همین امر در مورد سایت های http:// و https:// نیز صادق است .

صفحه بندی

صفحه بندی زمانی ممکن است اتفاق بیفتد که یک مقاله یا بخش نظرات یک پست وبلاگ چندین صفحه را در بر می گیرد. یا شاید یک گالری از تصاویر با هر یک در یک صفحه جداگانه وجود داشته باشد. این نوع کپی برداری همچنین می تواند در صفحه ای با اسکرول بی نهایت اتفاق بیفتد، جایی که با پیمایش کاربر به پایین، محتوای جدید پر می شود.

تغییرات URL

پارامترهای URL، مانند کدهای رهگیری ، می توانند به طور ناخواسته محتوای تکراری ایجاد کنند. برای مثال، یک صفحه در وب‌سایت شما ممکن است yoursite.com/sneakers باشد ، اما اگر یک کد رهگیری برای دیدن اینکه افراد از کجا کلیک کرده‌اند داشته باشید، می‌تواند شبیه yoursite.com/newsletter?utm_source=newsletter باشد. حتی اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو این محتوای تکراری را در نظر نگیرند، ممکن است مجبور شوید با پارامترهای جداگانه ای که چندین ورودی را در پلتفرم های تحلیلی شما ایجاد می کند، مقابله کنید.

شناسه های جلسه می توانند همین تأثیر را داشته باشند. یک جلسه تاریخچه کوتاهی از کاری است که یک بازدیدکننده در یک وب سایت انجام می دهد، مانند زمانی که چیزی را به سبد خرید خود اضافه می کند. این جلسه زمانی باقی می ماند که شخص به صفحات دیگر کلیک کند تا سبد خرید او دست نخورده باقی بماند. شناسه جلسه اصلاح کننده منحصر به فرد آن جلسه است و گاهی اوقات در URL (yoursite.com?sessionId=jow8082345hnfn8456) ذخیره می شود. این می تواند چندین URL مختلف با محتوای یکسان صفحه ایجاد کند.

در صورتی که نسخه مناسب چاپگر یا نسخه سازگار با موبایل از محتوا داشته باشید، همین اتفاق می افتد . موتورهای جستجو فکر می کنند چندین صفحه از یک محتوا وجود دارد. چون… وجود دارد.

این نیز یک اتفاق رایج در وب سایت های تجارت الکترونیک است، به خصوص زمانی که کاربران نتایج جستجو را فیلتر می کنند. URL تقریباً یکسان می ماند، اما با یک ضمیمه در پایان، مانند اندازه یا رنگ. این ناوبری وجهی یا فیلتر شده نامیده می شود . محتوای صفحات تقریباً یکسان است، اما URL ها منحصر به فرد هستند.

حتی اسلش های انتهایی نیز می توانند URL را منحصر به فرد کنند. برای مثال yoursite.com/page و yoursite.com/page/ . سریع‌ترین راه برای دیدن اینکه آیا این موضوع باعث ایجاد مشکل محتوای تکراری می‌شود، رفتن به هر دو نسخه یک صفحه است. اگر یکی بارگذاری نشد، لازم نیست نگران آن باشید. در غیر این صورت، تغییر مسیر یک گزینه است (در مورد آن در یک بیت بیشتر).

راه های بیشتری برای ایجاد محتوای تکراری

  • توضیحات محصول تجارت الکترونیک:  برای سایت های مختلف تجارت الکترونیک معمول است که هنگام استفاده از توضیحات سازنده درباره یک محصول، محتوای تکراری داشته باشند.
  • صفحات پیوست تصویر: هنگامی که هر پیوست تصویر دارای یک صفحه مجزا باشد، می تواند محتوای تکراری ایجاد کند.
  • صفحات نتایج جستجو: این صفحات یک پارامتر مانند yoursite.com?q=search-term به URL جستجو اضافه می کنند.
  • محیط مرحله بندی: این یک نسخه تکراری از سایت شما است که برای آزمایش استفاده می شود.
  • صفحات برچسب و دسته: هنگامی که از یک برچسب یا دسته استفاده می کنید، وردپرس به طور خودکار صفحات اختصاصی برچسب و دسته را ایجاد می کند. وقتی یک صفحه دارای چندین دسته یا برچسب باشد، گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد محتوای تکراری شود.

نحوه رفع محتوای تکراری

برای برخی از مشکلات کوچکتر ذکر شده در بالا، ممکن است تنظیماتی را در افزونه SEO خود پیدا کنید که به شما کمک کند. به عنوان مثال، در افزونه Yoast، می توانید URL های صفحه پیوست را برای تصاویر غیرفعال کنید:

محتوای تکراری

وردپرس همچنین دارای یک گزینه داخلی برای خاموش کردن صفحه بندی نظرات است:

محتوای تکراری

در غیر این صورت، روش‌های زیر راه‌های اصلی برای حل مشکلات محتوای تکراری هستند.

1. محتوای تکراری را پیدا کنید

ابتدا باید نمونه هایی از محتوای تکراری را پیدا کنید. ابزارهایی مانند Ahrefs Site Audit و Google Search Console می توانند سایت شما را بخزند و در صورت وجود هرگونه هشدار محتوای تکراری به شما اطلاع دهند.

اگر می‌خواهید برای یک کلمه کلیدی خاص محتوای تکراری در سایت خود پیدا کنید، می‌توانید این را در گوگل تایپ کنید:

site:yoursite.com عنوان: کلمه کلیدی

سپس تمام صفحات وب سایت خود را که شامل آن کلمه کلیدی هستند، مشاهده خواهید کرد. یک قانون سرانگشتی خوب این است که یک کلمه کلیدی خاص را جستجو کنید تا راحت تر بتوان نتایج را بررسی کرد.

اگر فکر می‌کنید مقاله خاصی وجود دارد که در جای دیگر آنلاین تکرار شده است، می‌توانید از بررسی سرقت ادبی مانند Grammarly یا Copyscape برای یافتن نمونه‌های دیگری از جملات دقیق استفاده کنید. یا می‌توانید یک یا دو جمله کامل را در گوگل جای‌گذاری کنید تا ببینید در جایی غیر از سایت شما نمایش داده می‌شود یا خیر.

2. URL محتوا را از طریق Canonicalization تنظیم کنید

هنگامی که متوجه شدید محتوای تکراری آنلاین وجود دارد، زمان آن رسیده است که تعیین کنید کدام صفحه اصلی است که باید نگه دارید.

شما آن صفحه اصلی را برای موتورهای جستجو متعارف می کنید. متعارف سازی به موتورهای جستجو می گوید که یک URL نسخه اصلی یک صفحه است – که این صفحه باید به جای موارد تکراری که ممکن است موتور در آنها اجرا شود در نتایج جستجو ظاهر شود. در اینجا دو روش برای متعارف سازی محتوا وجود دارد:

301 تغییر مسیر

یک تغییر مسیر 301 از صفحه(های) تکراری به صفحه اصلی ایجاد کنید. صفحات تکراری دیگر رقابت با یکدیگر را متوقف می کنند و صفحه اصلی محبوب تر و مرتبط تر می شود، به این معنی که شروع به رتبه بالاتر می کند. ما یک مقاله در مورد نحوه ایجاد تغییر مسیر با وردپرس داریم تا به شما کمک کنیم.

همچنین از طریق URL هدایت‌شده که به هدف جدید منتقل می‌شود، از مزایای اضافی هر پیوند آب/صفحه معتبر بهره می‌برید.

ویژگی Rel=”canonical”.

این ویژگی به موتورهای جستجو اجازه می دهد بدانند که یک صفحه کپی یک URL است و هر پیوند، معیار و قدرت رتبه بندی باید به URL اصلی مشخص شده اعمال شود، نه صفحه کپی شده. این ویژگی باید در سرفصل HTML هر صفحه تکراری با پیوندی به صفحه اصلی که می خواهید روی آن تمرکز کنید، گنجانده شود. Google اسنادی دارد که به طور عمیق در مورد نحوه افزودن ویژگی توضیح می‌دهد، و ما محتوای دقیق‌تری در URL‌های متعارف و وردپرس برای تکمیل آن داریم.

برای جلوگیری از حذف محتوا، یعنی زمانی که ربات ها محتوای وب سایت شما را کپی، دانلود و بازنشر می کنند، ویژگی rel=”canonical” را به صفحات وب خود اضافه کنید. این ویژگی خود ارجاعی خواهد بود - به نشانی اینترنتی که در حال حاضر در آن است اشاره می کند. حتی اگر محتوا خراشیده شود، تا زمانی که ربات‌ها کد کامل HTML را پورت کنند، نسخه شما همچنان نسخه اصلی در نظر گرفته می‌شود.

3. URL های دامنه خود را با استفاده از کنسول جستجوی Google تنظیم کنید

کنسول جستجوی Google به شما این امکان را می دهد که دامنه مورد نظر وب سایت خود را مانند yoursite.com به جای www.yoursite.com تعیین کنید . همچنین می‌توانید به Googlebot اطلاع دهید که چگونه پارامترهای URL مختلف را مدیریت کند. این ممکن است برخی یا همه مشکلات محتوای تکراری شما را برطرف کند. اما فقط با گوگل. نه با سایر موتورهای جستجو. پلتفرم هایی مانند Bing و Yandex ابزارهای وب مستر خود را دارند.

نکات بیشتر برای جلوگیری یا رفع محتوای تکراری

  1. هنگام افزودن پیوندهای داخلی، از همان نسخه دامنه استفاده کنید، مثلاً با www یا بدون آن . همچنین همیشه از همان نسخه یک صفحه با یا بدون اسلش انتهایی استفاده کنید. مهم نیست که کدام ساختار را انتخاب می کنید، اما با آن سازگار باشید.
  2. اگر در حال ترتیب دادن محتوای مشترک هستید ، وب سایتی که از محتوا استفاده می کند باید یک بک لینک به محتوای اصلی اضافه کند . تغییری از URL نیست. اما URL اصلی، اصلی و متعارف.
  3. صفحات خالی را به عنوان مکان‌نما منتشر نکنید. هر صفحه خالی ایندکس می شود، که می تواند باعث شود موتور جستجو فکر کند که محتوای تکراری زیادی دارید.
  4. میزان محتوای مشابه خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک وب سایت قانونی دارید و به شهرستان های مختلف در منطقه خود خدمات ارائه می دهید. اگر در مورد یک موضوع قانونی صحبت می کنید، مانند قانون صدمات شخصی، هر صفحه مربوط به شهرستان ممکن است حاوی اطلاعات مشابهی باشد. یکی از گزینه ها این است که صفحه را در یک صفحه بزرگتر در مورد هر دو شهرستان ادغام کنید، یا می توانید برای جدا نگه داشتن صفحات، محتوا را بیشتر تغییر دهید.

نظرات نهایی در مورد محتوای تکراری

مواجه شدن با مقدار کمی از محتوای تکراری معمولاً جای نگرانی نیست. اما مسائل فنی که صدها یا هزاران صفحه را تحت تأثیر قرار می‌دهند باید برطرف شوند. به‌علاوه، رفع مشکلات محتوای تکراری ضرری ندارد. این تنها بخشی از اجرای یک سایت بی نظم و با عملکرد بالا است. از این گذشته، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که با خودتان رقابت کنید و رتبه خود را به دلیل محتوایی که کنترل کامل روی آن دارید خراب کنید.

هنگامی که محتوای تکراری را کشف کردید، ممکن است بخواهید مقاله ما را در مورد نحوه مدیریت کلمه کلیدی برای جلوگیری از مشکلات کلمات کلیدی تکراری بررسی کنید.

چگونه توانسته اید با محتوای تکراری در سایت های خود مقابله کنید؟ بیایید در مورد استراتژی های دنیای واقعی در نظرات صحبت کنیم!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی