سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
نوشتن محتوای ساده به معنای بیهوده کردن آن نیست. در عوض، هدف از دستیابی و سپس حفظ مخاطبان گستردهتر از طریق آسانتر کردن محتوای شما است. بیش از هر چیز دیگری، شما می خواهید خوانندگان آنچه را که می گویید درک کنند. امتیاز خوانایی Yoast SEO راهی برای بررسی نوشته های شما در برابر بهترین شیوه ها است تا محتوای شما در دسترس اکثر خوانندگان - و همچنین موتورهای جستجو باشد.
امتیاز خوانایی Yoast SEO چیست؟
اگر از افزونه Yoast SEO در وردپرس استفاده می کنید، احتمالاً آن نقاط رنگی را در سمت راست صفحه یا زیر کپی بدنه آن مشاهده کرده اید. یکی از آنها برای امتیاز سئوی کپی است و دیگری امتیاز خوانایی است. نقاط می توانند سبز (کار عالی!)، نارنجی (مه، به بهبود نیاز دارد) یا قرمز (اوه، اوه، ما چند مشکل جدی داریم که باید برطرف کنیم).
علاوه بر آن کدهای تک رنگ، Yoast همچنین تجزیه و تحلیل دقیق را در یک متاباکس درست در صفحه ویرایشگر نمایش می دهد. این در نوار کناری ویرایشگر گوتنبرگ و در انتهای پست در نسخه کلاسیک قرار دارد.
امتیاز خوانایی Yoast SEO معیاری است که نشان می دهد خواندن و درک محتوای شما برای کاربران چقدر آسان خواهد بود. در همه چیز از طول جمله گرفته تا استفاده از سرصفحه ها تأثیر می گذارد و میزان دسترسی به نحو و واژگان را نیز شامل می شود. همچنین نحوه جریان خود را با استفاده از کلمات انتقالی و غیره رتبه بندی می کند. امتیاز معیارهای مختلف را بررسی می کند، به هر یک به صورت جداگانه امتیاز می دهد و سپس رتبه بندی ها را در یک امتیاز اصلی ترکیب می کند. برای معیارهای با گلوله نارنجی یا قرمز، توصیه هایی برای بهبود مشاهده خواهید کرد.
با کلیک بر روی نماد چشم در سمت راست پیشنهاد خوانایی Yoast، می توانید مشکل را در متن برجسته کنید تا به راحتی آن را پیدا کنید.
مفید به نظر می رسد، درست است؟ این است! البته توجه داشته باشید، اگر از برگه متن ساده برای نوشتن و ویرایش به جای متن غنی یا گوتنبرگ استفاده می کنید، این ویژگی کار نخواهد کرد.
در اینجا احتمالاً مهمترین نکته وجود دارد: برای به دست آوردن یک نمره کلی سبز نیازی به سبز بودن هر معیار ندارید. امتیاز اصلی شما نقطه اوج میزان خوانایی محتوای شما به طور کلی است، نه اینکه چقدر به هر معیاری رسیده اید. و هر امتیاز متفاوت برای دستیابی به امتیاز کلی وزن متفاوتی دارد.
ارتباط بین خوانایی و سئو
در حالی که این مقاله بر روی امتیاز خوانایی تمرکز دارد، با امتیاز سئو مرتبط است، زیرا هر چه محتوا خواناتر باشد، موتورهای جستجو را خوشحالتر میکند. اگر درک یا خواندن صفحه ای برای کاربر مشکل باشد، به نتیجه جستجوی دیگری می رود. و از آنجایی که کاربر فقط چند ثانیه یا چند دقیقه را در صفحه شما سپری می کند، گوگل به آن فکر نمی کند - و این در رتبه آن منعکس می شود زیرا گوگل از نرخ پرش و زمانی که کاربران در صفحه شما صرف می کنند استفاده می کند. معیارهای SERP
استفاده از امتیاز خوانایی Yoast SEO
لازم نیست امتیاز خوانایی را فعال کنید - Yoast به محض شروع نوشتن در ویرایشگر وردپرس شروع به محاسبه خودکار آن می کند. همچنین در زمان واقعی به روز می شود، بنابراین می توانید به طور مداوم آن را در حین نوشتن بررسی کنید. یا میتوانید یک قطعه را تمام کنید و بعد از آن نگران خوانایی باشید. واقعاً "بهترین" گزینه وجود ندارد - این به فرآیند نوشتن شخصی شما بستگی دارد و ممکن است بسته به آنچه می نویسید تاکتیک ها را تغییر دهید.
من شخصاً نوشتن را راحتتر میدانم و بعد از پایان نوشتن نگران نمره هستم. مدیریت این تنظیم خوانایی در مرحله بازبینی انجام می شود. بعلاوه، با افزودن کپی بیشتر، درصد جملاتی که قابل درک نیستند ممکن است کاهش یابد، که می تواند برخی از آن امتیازات را به جای نارنجی یا قرمز، سبز کند. و با تجدید نظر، ممکن است به طور طبیعی کلماتی را که پیچیدگی زیادی به جملات میافزایند حذف کنید. اما با این حال، این تماس شماست. این متنفر است که شما با آن راحت تر هستید.
7 معیار برای امتیاز خوانایی Yoast SEO (و نحوه بهبود آنها)
به گفته Yoast، خوانایی به هفت دسته اصلی تقسیم می شود. ما در اینجا به هر یک می پردازیم و نکاتی را برای بهبود رتبه بندی کمتر از کامل ارائه می دهیم. داشتن چند نقطه نارنجی با نمره کلی سبز پایان دنیا نیست. اما وقتی شروع به دیدن Red Oneها می کنید، آن موقع است که واقعاً می خواهید آنها را به دل بگیرید.
جملات متوالی
اگر سه یا چند جمله متوالی با یک کلمه شروع شوند، علامت گذاری خواهید شد. فرض در اینجا این است که تکرار زیاد می تواند خواننده را آزار دهد.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
کلمات شروع را به دو جمله از سه جمله تغییر دهید. یا حتی اون وسطش. پیزی آسان.
Flesch Reading Ease
این نمره در مقیاسی از 0 (سخت ترین خواندن) تا 100 (آسان ترین برای خواندن) است. شما مجبور نیستید برای نمره 100 تلاش کنید. این بدان معنی است که هر جمله کوتاه است و کلمات دو هجا هستند، حداکثر. اما امتیاز 60 تا 70 برای هدف گیری خوب است و این همان چیزی است که Yoast به شما چراغ سبز نشان می دهد. Yoast امتیاز را با افزایش 0.1 تنظیم می کند و حداقل امتیاز 60.0 نمره قبولی را دریافت می کند. اما پیشنهاد می کنیم برای بالاتر از آن کار کنید.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
اپلیکیشن همینگوی سریعترین گزینه برای رفع جملات سختخوان است. شما فقط محتوای خود را در ویرایشگر قرار دهید و نکات برجسته با کد رنگی را مشاهده خواهید کرد. برای بهبود امتیاز Flesch، به نقاط برجسته قرمز توجه می کنید. اینها سخت ترین جملات هستند. آنها را با حذف کلمات یا شکستن جملات طولانی به جملات کوچکتر ساده کنید.
طول پاراگراف
پاراگراف های بسیار طولانی برای خوانندگان دعوت کننده نیستند. آنها مانند یک بلوک متن به نظر می رسند که حتی قبل از شروع خواندن خواننده می تواند ترسناک باشد. مردم تمایل دارند حداقل بخشی از مقالات را در اینترنت اسکن کنند، حتی اگر کاملاً درگیر باشند. دیوارهای بزرگ متن اساساً تضمین می کند که این اتفاق برای آن قسمت از محتوای شما رخ می دهد.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
اشکالی ندارد که برخی از پاراگراف ها بسیار کوتاه باشند، مثلاً فقط یک جمله. و یک قانون کلی خوب این است که یک پاراگراف استاندارد باید سه تا پنج جمله باشد. نمی دانید چگونه یک پاراگراف را تجزیه کنید؟ هنگام خواندن آن، به جایی که به طور طبیعی مکث می کنید توجه کنید، و سپس ببینید که آیا پاراگراف با یک وقفه در آنجا کار می کند تا یک پاراگراف جدید را شروع کنید. وقتی از خواندن مطالب خود خسته می شوید، فرض کنید خوانندگان شما نیز این کار را خواهند کرد.
صدای منفعل
در حالی که استثنا وجود دارد، به طور کلی، صدای غیرفعال (PV) لفظی است و هدف جمله را گل آلود می کند، و صدای فعال (AV) بهتر خوانده می شود. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
- پی وی: ناهار را مایک خورد.
- AV: مایک ناهار را خورد.
- PV: دعوت نامه عروسی توسط زوج ارسال شده است.
- AV: زوج دعوتنامه عروسی را فرستادند.
شما می خواهید جملات شما طوری خوانده شود که گویی کسی یا چیزی به طور فعال کاری را انجام می دهد و مشخص است که چه کسی یا چه کسی آن عمل را انجام می دهد. در مثالهای بالا، توجه کنید که چگونه نسخههای PV دارای یک شی هستند که «توسط» شخص دیگری با آن کاری انجام میشود. نسخههای AV دارای اسمی هستند که مستقیماً عمل را روی شی انجام میدهند.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
من برنامه همینگوی را نیز برای حل این مشکل ترجیح می دهم. پس از چسباندن کپی، همینگوی جایی که از صدای غیرفعال استفاده کردهاید را برجسته میکند و سپس آن نمونهها را با رنگ سبز برجسته میکند. گاهی اوقات، می توانید از شر کلمات خلاص شوید و جمله همچنان خوب خوانده می شود. در مواقع دیگر، برای تغییر به صدای فعال باید ماهرتر باشید.
این یک ایده بسیار ساده است، اما همیشه رفع آن آسان نیست. برای اینکه بتوانید به طور مداوم در صدای Active/Passive در امتیاز خوانایی امتیاز بالایی کسب کنید، تمرین میطلبد.
طول جمله
خواندن جملات طولانیتر سختتر است، و اگر جملاتی ادامه پیدا کنند، افراد تمایل دارند که هدف شما را از دست بدهند. اگر جملات بیش از 20 کلمه زیاد باشد، نور نارنجی یا قرمز دریافت خواهید کرد.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
برای تعیین سریع اینکه کدام جملات را می توان شکست، جملاتی را با کاما پیدا کنید. شما به طور خاص به دنبال جملات مرکب هستید. این بدان معناست که دو بند مستقل در یک جمله ترکیب شده و با کاما و احتمالاً با یک ربط هماهنگ کننده از هم جدا شده اند. (به یاد داشته باشید که هفت مورد از آنها وجود دارد که باید مراقب آنها باشید: برای ، و ، نه ، اما ، یا ، هنوز ، و غیره ). برخی از این جملات مرکب را به دو جملات تکی جدا کنید تا نمره بهتر شود.
توزیع عنوان فرعی
درست مانند پاراگرافهای طولانی که شکسته نشدهاند، بخشهای طولانی متن بدون عنوان فرعی میتواند برای خواننده دشوار باشد. خوانندگان دوست دارند محتوا را اسکن کنند تا دقیقاً آنچه را که میخواهند بیابند یا ایدهای در مورد آینده داشته باشند. اگر بخشی از متن بیش از 300 کلمه باشد، Yoast شما را علامت گذاری می کند، و اگر می خواهید امتیاز را بهبود ببخشید، باید یک عنوان فرعی اضافه کنید.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
روی نماد چشم کلیک کنید تا به سرعت بخش های خیلی طولانی خود را پیدا کنید. سپس، یک عنوان فرعی اضافه کنید تا محتوا را تجزیه کنید. یا، اگر تعداد کلمات شما بسیار نزدیک به 300 است، کمی کوتاه کنید تا آن را زیر علامت قرار دهید.
با این حال، افزودن یک عنوان فرعی اغلب مرحله ضروری است. از آنجایی که این ایده خوبی است که هر عنوان و عنوان فرعی را به یک ایده اختصاص دهید، به هر حال، یافتن یک موضوع ثانویه در آن بخش مکانی عالی برای افزودن به یک استراحت جدید است.
کلمات گذار
کلماتی مانند «زیرا» و «مهمتر از همه» به عنوان کلمات انتقالی در نظر گرفته میشوند، زیرا به جریان محتوا کمک میکنند و خواننده را به آنچه در آینده میآیند راهنمایی میکنند.
چطوری میشه اینو تعمیر کرد
رفع این مشکل می تواند دردسرساز باشد، زیرا باید به مرور محتوای خود ادامه دهید تا فرصت هایی برای افزودن کلمات انتقال پیدا کنید. دانستن اینکه Yoast چه کلمات انتقالی را در نظر می گیرد کمک کننده است، و می توانید لیستی از کلمات انتقالی انگلیسی را در اینجا بیابید . در غیر این صورت، راهبردی جز یافتن مکان هایی که بتوانید این کلمات را در آن اضافه کنید، وجود ندارد. سعی کنید برای هر یا دو پاراگراف یک فرصت پیدا کنید و بررسی کنید که آیا امتیاز با هر کدام که اضافه می کنید بهبود می یابد یا خیر.
خوانایی در مقابل انتخاب های سبک
بسیاری از مواقع وجود دارد که یک "قاعده" خوانایی Yoast را می توان برای اهداف سبکی شکست. شاید بخواهید چند جمله را با یک کلمه شروع کنید، یا در واقع ظاهر و صدای صدای منفعل را دوست دارید. به عنوان مثال، اگر فهرستی از سؤالات دارید که خواننده باید از خود بپرسد، شروع هر یک با «آیا…» میتواند درک و فکر کردن درباره آنها را آسانتر کند تا اینکه هر بار با یک کلمه متفاوت شروع کنید.
در این موارد، میتوانید به جای پیروی از تمام توصیههای Yoast، به سبک خود پایبند باشید. اما اگر چیزی که به دنبال آن چراغ سبز کامل است، ممکن است مجبور شوید انتخاب سبک خود را برای خوانایی بهتر فدا کنید.
(یک راه خوب برای دور زدن قانون «با همان کلمه شروع کنید» این است که یک زیر عنوان داشته باشید که «آیا…» را میخواند و سپس از گلولهها برای تکمیل بقیه سؤال استفاده کنید، مانند «...دوست دارم تمهای زیبا را بخوانم». وبلاگ؟» به علاوه، این می تواند به ماندن کمتر از 300 کلمه در هر عنوان کمک کند.)
بله، ما فکر می کنیم مهم است که برخی از پیشنهادات خوانایی Yoast را دنبال کنیم. اما به یاد داشته باشید که این فقط یک ابزار است. لوگن لانکا در این پست به اشکالات خود اشاره می کند و می گوید:
Yoast خوانایی را تنها بر اساس پیچیدگی محتوا اندازه گیری می کند. نحوه ارائه محتوا را نادیده میگیرد (مانند طرحبندی و تایپوگرافی)، که عامل بزرگی در خوانایی است... مانند بقیه ما، Yoast هیچ ایدهای ندارد که الگوریتم Google چگونه خوانایی صفحه وب را اندازهگیری میکند... Yoast بهترین شیوههای خوانایی را در فرمول خود کمیت میکند و بیش از حد ساده میکند. مردم واقعی چگونه می خوانند استثناها را در نظر نمی گیرد.
(مقاله همچنین تصدیق می کند که ابزار خوانایی Yoast توسط داده های قابل اعتماد پشتیبانی می شود.)
نظرات نهایی در مورد امتیاز خوانایی Yoast SEO
همیشه آسان نیست که به اثر خود ظاهری عینی بدهید، به خصوص اگر چند روز بین نوشتن و انتشار آن صبر نکنید تا آن را با چشمانی تازه بخوانید. و نویسندگان می توانند به امتیاز خوانایی Yoast بدون کنترل کامل توسط آن مراجعه کنند. فقط شما می دانید که چگونه با خوانندگان خود به بهترین شکل طنین انداز شوید. نمره خوانایی را مملو از پیشنهادات و گزینهها در نظر بگیرید، نه الزامات. و به یاد داشته باشید، شما هنوز هم می توانید یک امتیاز کلی چراغ سبز را بدون سبز کردن هر نقطه به دست آورید.
استراتژی های شما برای اطمینان از اینکه امتیاز خوانایی Yoast شما سبز باقی می ماند چیست؟
- ۰۱/۰۲/۰۷