سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
بک لینک بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی محتوای SEO شما است. موتورهای جستجو بک لینک ها را به عنوان رای برای محتوای شما در نظر می گیرند. در حالی که برخی از بک لینک ها برای سایت شما عالی نیستند (که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت)، به طور کلی هر چه تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید، رتبه شما در موتورهای جستجو بالاتر خواهد بود.
بک لینک ها چه هستند (و چه نیستند)
یک بک لینک زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک دهد. به عبارت دیگر، وب سایت شماره 1 دارای پیوند خارجی به وب سایت شماره 2 است. خودشه. اکنون، وب سایت شماره 2 دارای یک بک لینک از وب سایت شماره 1 است. در مثال زیر، متن قرمز رنگی که میخواند «قابل کلیک از دستگاههای تلفن همراه» یک بک لینک به این پست وبلاگ ما است.
منبع: تبلیغات مخرب
به بک لینک ها «لینک های ورودی» و «لینک های ورودی» نیز گفته می شود، اما در هر صورت، تفاوت زیادی با لینک های داخلی دارند. یک لینک داخلی از یک صفحه از وب سایت شما به صفحه دیگری در وب سایت شما می رود. مقاله ما را در مورد اینکه چگونه لینک های داخلی به سئو کمک می کنند را بررسی کنید . ممکن است بشنوید که از لینک های داخلی به عنوان بک لینک یاد می شود، اما این کاملاً دقیق نیست.
هدف از بک لینک ها
از اولین الگوریتم گوگل، بک لینک ها برای سئو بخشی جدایی ناپذیر از رتبه بندی وب سایت بوده اند . اگر این به شما بینشی در مورد اهمیت بک لینک ها ندهد، هیچ چیز این کار را نخواهد کرد. اگرچه الگوریتم در طول سال ها تغییر زیادی کرده است، بک لینک ها هنوز یک سیگنال رتبه بندی اصلی هستند.
چرا؟ آنها نشان می دهند که یک وب سایت دیگر را پشتیبانی می کند. آن وب سایت شماره 1 برای وب سایت شماره 2 تضمین می کند. مثل این است که از اولین وب سایت یک انگشت شست بالا بگیرید. و موتورهای جستجو زمانی را دوست دارند که ببینند سایت های دیگر پشت محتوای شما ایستاده اند. کار آنها را راحت تر می کند.
هنگامی که چندین سایت دارای لینک های خارجی به سایت شما هستند، موتورهای جستجو تشخیص می دهند که محتوای شما ارزش آن بک لینک ها را دارد که می تواند رتبه شما را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد. بر اساس مطالعه سال 2020 توسط Backlinko ، نتیجه جستجوی برتر در گوگل به طور متوسط 3.8 برابر بیشتر از 10 موقعیت برتر دیگر بک لینک دارد .
اعتبار سایتی که به شما پیوند می دهد نیز مهم است. فرض کنید صفحه اصلی شما یک بک لینک از یک سایت با کیفیت بالا و محبوب دریافت می کند، مانند یک رسانه اصلی. صفحه اصلی شما مانند سایر صفحات سایت شما که از صفحه اصلی شما به آنها لینک شده اند، از طریق آن بک لینک تقویت می شود.
بک لینک ها بیشتر از خوشحال کردن گوگل انجام می دهند - آنها همچنین برای تجربه کاربری عالی هستند زیرا:
- به خواننده زمینه اضافی و توانایی یادگیری بیشتر در مورد یک موضوع بدهید
- از ادعای مطرح شده در محتوا نسخه پشتیبان تهیه کنید
- منبعی برای نقل قول یا آمار ارائه کنید
- چیزی را توصیه کنید، مانند محصول یا خدماتی که در حال بررسی آن هستید
اما با وجود تمام این امتیازات، Backlinko متوجه شد که 95٪ از صفحات بک لینک ندارند. نود و پنج! این بدان معناست که فضای زیادی برای شما وجود دارد که با استراتژی سئوی بک لینک، در رقابت پیشی بگیرید.
اصول راه اندازی کمپین سئوی بک لینک
لینک بیلدینگ زمانی اتفاق می افتد که یکی از این دو اتفاق بیفتد:
- شخصی محتوای شما را به صورت آنلاین پیدا می کند و تصمیم می گیرد به آن لینک دهد.
- شما محتوای خود را به کسی ارائه می دهید به این امید که او به آن لینک دهد.
با این حال، شما نمیخواهید فقط شروع به ارسال ایمیل سرد به هر کسی و همه برای درخواست بک لینک کنید. در عوض، استراتژیهای هوشمندانهتر (و هرزنامهای بسیار کمتر) وجود دارد. ابتدا، باید بدانید که دنبال کدام نوع بک لینک هستید، زیرا برخی ارزش زمان شما را ندارند.
آنچه باید در مورد بک لینک های سئو قبل از شروع کار بدانید
از تعداد سایت هایی که به محتوای شما لینک می دهند و سطح کیفی آن سایت ها گرفته تا جایی که بک لینک ها در آن قرار دارند، همه جزئیات مهم هستند.
مجموعه ای از سایت های ارائه دهنده بک لینک
تعداد دامنه هایی که به یک سایت لینک می دهند با رتبه آن سایت مرتبط است. گرفتن بک لینک از مجموعه ای از سایت ها بهتر از گرفتن چندین بک لینک از یک سایت است.
کیفیت سایت های ارائه دهنده بک لینک
اگر سایتی با اعتبار بالا، محبوب، قابل اعتماد و با عملکرد خوب به شما بک لینک بدهد، آن ها با ارزش تلقی می شوند. اگر یک سایت با کیفیت پایین به شما بک لینک می دهد، این لینک ها کم ارزش هستند. بسته به اینکه چه تعداد از هر کدام را دارید، موتورهای جستجو محتوای شما را بر اساس آن رتبه بندی می کنند.
هر چه یک وب سایت دارای اعتبار دامنه بیشتری باشد، می تواند از طریق آن بک لینک نشان دهد که سایت شما دارای اعتبار بیشتری است. Ahrefs یک جستجوگر "مرجعیت" وب سایت دارد که استفاده از آن رایگان است، بنابراین می توانید ببینید که یک سایت چقدر مورد توجه است.
محل بک لینک ها
مکان بک لینک بر ارزش آن تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، یک بک لینک در فوتر به اندازه بک لینک در یک پست وبلاگ ارزشمند نخواهد بود . همچنین، یک بک لینک که یکی از صدها مورد در یک صفحه است، ارزش کمتری نسبت به زمانی دارد که تنها یک یا یکی از تعداد انگشت شماری باشد.
ارتباط محتوای پیوند شده
وب سایت و صفحه وب که دارای بک لینک است باید با وب سایت و محتوای شما مرتبط باشد. به عنوان مثال، اگر یک پست وبلاگی با بررسی یک برنامه آموزشی شخصی دارید، بک لینک های شما باید از سایت ها و صفحات مربوط به تناسب اندام یا سلامتی به جای دکوراسیون منزل یا تعمیر و نگهداری ماشین باشد. (اگر اینطور نیست و از جریمه شدن می ترسید، همیشه می توانید بک لینک ها را از هر وب سایتی که نمی خواهید Google با شما مرتبط کند، رد کنید.)
کلمه کلیدی را در Anchor Text هدف قرار دهید
یک بک لینک با کیفیت باید کلمه کلیدی مورد نظر شما را در انکر تکست داشته باشد، یعنی متنی که حاوی لینک است. به عبارت دیگر، این متن در یک لینک است که می توانید روی آن کلیک کنید. در اینجا یک مثال خوب از کلمه کلیدی هدف در anchor text آورده شده است:
با این حال، متن لنگر با تطابق دقیق، یک سئو خیر است، زیرا گوگل می تواند سایت شما را به خاطر آن مجازات کند. (گیج کننده است، درست است؟) نمونه ای از متن لنگر با تطابق دقیق این است که اگر متن لنگر "پیوندهای داخلی" در یک وب سایت در مورد ... پیوندهای داخلی باشد. این خیلی طبیعی به نظر نمی رسد و برای خوانندگان مفید نیست، که می تواند باعث بی ارزش شدن پیوند شود. برای موتورهای جستجو، این نشانه واضحی است که شما در تلاش برای ایجاد لینک هستید. در حالی که یک استراتژی سئوی بک لینک برای سایت شما خوب است، نباید آنقدر واضح باشد زیرا می تواند به نظر موتورهای جستجو مانند شما باشد که در حال دستکاری نتایج هستید.
اساسا، از یک استراتژی متنی لنگر معنایی استفاده کنید. آن را طوری تنظیم کنید که متن لنگر یک عبارت کامل باشد که محتوای هدف را توصیف می کند، نه فقط یک نمای کلی.
استراتژی های دریافت بک لینک برای سئو
اکنون که می دانید بک لینک هایی که باید برای آنها تلاش کنید و از آن هایی که باید اجتناب کنید، بیایید به استراتژی هایی بپردازیم که می توانید هنگام راه اندازی یک کمپین بک لینک برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید.
تحقیق بک لینک رقابتی
این زمانی است که به نمایه بک لینک یک رقیب نگاه می کنید تا بفهمید بک لینک آنها از کجا آمده است. اگر به صفحات آنها نگاه کنید که همان کلمات کلیدی مورد نظر شما را هدف قرار می دهند، بهترین کار را انجام می دهد. وقتی این کار را انجام میدهید، میتوانید بک لینکهایی را که به آنها کمک کردهاند، پیدا کنید و سپس میتوانید با آن سایتها برای ساخت لینک خود ارتباط برقرار کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید کلمه کلیدی هدف «بهترین مسیرهای پیاده روی در آمریکای شمالی» را در یک پست وبلاگ داریم. می توانید آن جستجو را به گوگل متصل کنید و روی نتیجه برتر کلیک کنید. آن URL را بگیرید و از طریق Moz's Link Explorer اجرا کنید ، سپس پیوندهای ورودی را بررسی کنید. میتوانید سایتهایی را ببینید که به آن مقاله پیوند میدهند، و سپس میتوانید تصمیم بگیرید که آیا میخواهید برای درخواست بک لینک (یا شروع به ایجاد رابطه با آنها) با آن رسانهها تماس بگیرید.
ارسال مهمان
نوشتن پست های مهمان برای سایت های با کیفیت در جایگاه شما یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان جدید و به دست آوردن بک لینک برای سایت شما است. اگرچه یافتن بهترین مکان برای نوشتن پست های مهمان می تواند سخت باشد. اگر نویسندهای را در جایگاه خود میشناسید، میتوانید نام او یا «پست مهمان [Name]» را در گوگل جستجو کنید تا رسانههایی را که برای آنها نوشتهاند ببینید. اگر دامنه دارای رتبه اعتبار مناسبی است و با جایگاه شما مطابقت دارد، می توانید به عنوان یک پست مهمان برای ویرایشگر یا صاحب سایت در نظر بگیرید.
بیشتر سایتهای معتبر هفتهای دهها، و نه صدها ایمیل سرد درباره پست مهمان دریافت میکنند، بنابراین اگر پاسخ ندادند (یا به سرعت پاسخ ندادند) آن را شخصی نگیرید.
اصلاح پیوند
این زمانی است که اشاره هایی از شرکت خود پیدا می کنید که هنوز به وب سایت شما پیوند داده نشده است. هنگامی که آنها را پیدا کردید، با صاحب وب سایت تماس بگیرید و از آنها پیوند بخواهید. ابزارهایی مانند BuzzSumo و Mention میتوانند به شما کمک کنند تا موارد ذکر شده از وبسایت خود را به صورت آنلاین پیدا کنید، و/یا میتوانید در Google Alerts ثبت نام کنید تا هر زمان که نام تجاری شما ذکر شد، ایمیل دریافت کنید.
در اینجا یک مثال از BuzzSumo است. ما "موضوع زیبا" را جستجو کردیم و میتوانیم نتیجه اول را بررسی کنیم تا ببینیم آیا آنها یک بک لینک به سایت ما اضافه کردهاند یا خیر.
پیوند جمع بندی
گردآوری پیوندها قطعاتی از محتوا هستند که سازندگان برای پیوند به محتوای با کیفیت دیگر تولید می کنند. با جستجوی «[کلید واژه] + جمع بندی پیوند» در گوگل به دنبال جمع بندی در جایگاه خود باشید. وقتی منبعی را پیدا کردید که دوست دارید، آن را برای بررسی مطرح کنید.
وقتی به جمع بندی ها نگاه می کنید، در نظر بگیرید که هر سایتی فقط برای افزودن لینک خود، محتوای خود را به روز نمی کند. بسیاری از سایتها فهرستی از ابزارهایی را که مطرح میکنند نگه میدارند و پس از بهروزرسانی پست، آنها را بررسی میکنند تا محتوا را تازه نگه دارند. این ممکن است سالانه اتفاق بیفتد (به عنوان مثال بهترین لیست های 20xx)، بنابراین پیوند شما ممکن است در دور بعدی باشد، اگر نه در مورد فعلی.
اطلاع رسانی درباره صفحات قدیمی یا خطا
استراتژی در اینجا این است که صفحات وب را در سایت خود پیدا کنید که قدیمی هستند یا دارای خطای 404 هستند. سپس، با وب سایتی که به آن منبع پیوند می دهد تماس بگیرید تا به آنها اطلاع دهید که یکی از بک لینک های آنها به محتوای قدیمی یا خراب اشاره می کند. و سپس محتوای خود را به عنوان جایگزین مطرح کنید.
برای محتوای قدیمی، هنگامی که به مقاله ای برخورد کردید که دیگر مرتبط نیست، می توانید URL را از طریق جستجوگر بک لینک اجرا کنید تا ببینید کدام سایت ها به آن اشاره می کنند. برای صفحات خطای 404، بهترین گزینه بررسی سریع صفحات منابع با استفاده از افزونه Check My Links برای کروم است.
ابتدا، با جستجوی «[کلید واژه] + منابع، یک صفحه منبع پیدا کنید». در مثال زیر از «دکور خانه + منابع» استفاده کردیم. با استفاده از Chrome، صفحه مورد نظر خود را باز کنید، سپس افزونه Check My Links را اجرا کنید. لینک های شکسته را با رنگ قرمز خواهید دید.
دقیقاً مانند استراتژی جمع بندی، به سایت مراجعه کنید، به آنها اطلاع دهید که لینک آنها خراب است و اگر فکر می کنند مناسب است، سایت خود را به عنوان جایگزین پیشنهاد دهید. سختگیر نباشید، اما به آنها بگویید محتوای شما مرتبط است.
ایجاد رابطه
انواع راه ها برای ایجاد رابطه وجود دارد، اما در اینجا سه راه وجود دارد که بیشترین شانس را برای ایجاد بک لینک دارند:
- اگر با یک شرکت، خردهفروش یا تامینکننده دیگر رابطه حرفهای دارید، از آنها بخواهید که یک بک لینک به سایت شما در وبسایت خود، مانند بخش فهرستهایشان، قرار دهند.
- به یک شریک محتوای ویژه ارائه دهید که بتواند به سایت خود اضافه کند. یا بهتر از آن، هر دو کسب و کار خود را با هم تبلیغ کنید. نه تنها بک لینک ها را مبادله خواهید کرد، بلکه هر دو به مخاطبان بیشتری دست پیدا خواهید کرد.
- اگر محصول یا خدماتی را دوست دارید، یک گواهی بنویسید یا یک مطالعه موردی یا داستان موفقیت ارائه دهید که برند بتواند آن را منتشر کند.
بررسی ها
اگر یک محصول دیجیتال یا فیزیکی برای تبلیغ دارید، درخواست از وبلاگ نویسان صنعتی یا وبلاگ نویسان برای بررسی آن اغلب می تواند منجر به بک لینک شود. فقط مطمئن شوید که محصولی را (که باید بدون هیچ هزینه ای در اختیار آنها قرار دهید) در ازای بک لینک ارائه نکنید. امید این است که آنها محصول شما را پوشش دهند و یک بک لینک درج کنند، اما شما نمی توانید به طور کامل آن را درخواست کنید.
بهترین روش ها برای استراتژی سئو بک لینک
شما تقریباً آماده هستید که به تنهایی شروع به کار کنید، اما ابتدا، ما میخواهیم به سرعت سه روش برتر را که باید بدانید را پوشش دهیم:
محتوای طولانی بهترین است
محتوای طولانی تر ( حدود 1500 تا 2000 کلمه یا حتی بیشتر )، بر خلاف مقالات کوتاه یا پست های وبلاگ، معمولاً بک لینک های بیشتری را جمع آوری می کند. محتوای طولانی به عنوان دارایی قابل پیوند بیشتر در نظر گرفته می شود. این می تواند یک مقاله چگونگی یا راهنمای کامل باشد، اما همچنین می تواند یک نظرسنجی، مسابقه، مطالعه موردی یا اینفوگرافیک باشد.
لینک های Dofollow آنهایی هستند که اهمیت دارند
موتورهای جستجو به لینک های nofollow توجه نمی کنند. تگ nofollow به موتور جستجو میگوید که پیوند را نادیده بگیرد، بنابراین این نوع برای سئوی شما مفید نخواهد بود. هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک های خود به آن توجه کنید.
منبع: Moz
دیگر پلتفرم های خود را نادیده نگیرید
پیوندهایی به صفحات خود از پلتفرم های دیگر خود مانند نمایه های رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید. با این حال مراقب این موضوع باشید. شما نمی خواهید زیاده روی کنید، وگرنه می توان آن را یک تاکتیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفت. زمانی که دهها پلتفرم اجتماعی استفاده کمی میکنند اما همه به یک پست یا مقاله خاص پیوند میخورند، به قلمروی بالقوه بد وارد میشود، نه به یک صفحه اصلی.
بسته بندی
علیرغم آنچه برخی از شما فکر می کنند، بک لینک ها برای سئو مطمئناً مرده نیستند. گوگل بارها و بارها الگوریتم رتبه بندی خود را تغییر داده است، اما چیزی که ثابت مانده است اهمیت بک لینک است. با ایجاد محتوای با کیفیت و تمرکز بر بک لینک از منابع معتبر، می توانید در رتبه بندی ارگانیک صفحه سایت خود تاثیر داشته باشید و در عین حال بازدیدکنندگان خود را راضی نگه دارید.
با این حال، به یاد داشته باشید: استراتژی بک لینک یک شبه نتایج درخشانی را به دست نمی آورد. بهرهمندی از مزایای آن زمان میبرد، اما قطعاً ارزش آن را خواهند داشت. و در عین حال، می توانید یک ممیزی SEO از وب سایت خود انجام دهید تا پتانسیل آن را بیش از پیش افزایش دهید.
- ۰۱/۰۲/۰۷