سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
در طول سال ها، توصیه هایی در مورد اینکه آیا توضیحات متا عناصر در یک وب سایت برای سئو مهم است یا خیر. گوگل حتی در حالی که هنوز از اطلاعات موجود در نتایج خود استفاده می کند، در مورد این موضوع به عقب و جلو رفته است. آنها فقط می گویند که این به رتبه بندی واقعی کمک نمی کند. همانطور که گفته شد، متن جایگزین برای تصاویر، یا متن جایگزین، کمی اطلاعات متا است که کاملاً به سئو کمک می کند و می تواند به افزایش جایگاه شما در رتبه بندی جستجو کمک کند.
متن جایگزین چیست؟
ابتدا باید به طور خاص در مورد اینکه متن جایگزین چیست صحبت کنیم. متن جایگزین فقط توصیف یک تصویر است که نوشته شده است. اگر عکسی از افرادی دارید که در حال دویدن هستند و آن را به روشهای عجیب رنگ آمیزی کردهاید، میتوانید از متن جایگزین «افراد در حال اجرا با رنگ سبز و بنفش تنظیم شده» استفاده کنید.
در وردپرس و اکثر پلتفرمهای CMS دیگر، میتوانید متن جایگزین را برای یک تصویر با استفاده از همان ابزاری که برای آپلود آن استفاده کردید ، وارد کنید . اگر چند ثانیه را برای نوشتن یک قطعه سریع برای توصیف آپلودهای خود صرف نکرده اید، قطعا ارزشش را دارد.
چگونه متن جایگزین به سئو کمک می کند؟
اول از همه، متن جایگزین مکان دیگری است که می توانید کلمات کلیدی در سایت خود داشته باشید. اکنون، همانطور که در بالا گفتیم، این چیزی نیست که گوگل معمولاً برای رتبه بندی جستجو در نظر می گیرد. اما (همیشه یک اما وجود دارد ) چیزی که به آن کمک می کند این است که سئوی معنایی در آن است که متن جایگزین عمدتاً برای صفحه خوان ها و دسترسی و همچنین رتبه بندی جستجوی تصویر استفاده می شود. بیایید آن را کمی بیشتر تجزیه کنیم.
صفحه خوان ها ابزارهایی هستند که به افراد کم بینا کمک می کنند تا با وب سایت ها تعامل داشته باشند. اگر کسی به دلایلی نمی تواند تصویر را ببیند، متن جایگزین راهی برای صفحه خوان اوست تا آنچه را که تصویر به تصویر می کشد با صدای بلند بیان کند. اگر تصویر برای درک زمینه محتوای اطراف آن ضروری باشد، این بسیار مهم است. صفحهخوانها و سایر نرمافزارهای دسترسپذیری نمیتوانند آنچه را که در خود تصویر است تشخیص دهند. بنابراین اگر متن جایگزین وجود نداشته باشد، نمی تواند به فرد بگوید چه چیزی در آنجا وجود دارد.
متن جایگزین خوب در مقابل بد
این ما را به این می رساند که چرا نوشتن متن جایگزین خوب مهم است. نوشتن "دوندگان" در این زمینه و رها کردن آن آسان است. و در حالی که صفحهخوانها قطعاً به آنها اطلاع میدهند که در آنجا چه چیزی وجود دارد، واقعاً تصویر را توصیف نمیکند. این فقط به ابتدایی ترین راه ممکن انجام می شود. پس قطعا متن جایگزین بدی است .
در واقع، "افرادی که با رنگ های سبز و بنفش تنظیم شده اند" em> متن جایگزین ایده آل نیست. متن جایگزین خوب برای چنین عکسی به زمینه وب سایت بستگی دارد. متن جایگزین خوب برای یک وب سایت طراحی ممکن است "عکسی از پاهای دونده باشد که با استفاده از Canva به رنگ سبز و بنفش رنگی تنظیم شده است." این به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که تصویر نشان می دهد.
با این حال، اگر تصویر در یک وبسایت آموزشی ماراتن باشد، زمینه دوتایی بودن و انجام شده در Canva اهمیتی ندارد. میتوانید از «عکس رنگارنگ پاها و کفشهای دونده در حین دویدن در مسابقه» استفاده کنید. که دوباره همان چیزی است که آنها به آن نگاه می کنند و در زمینه صفحه معنا پیدا می کند.
اینها نمونه هایی از متن جایگزین خوب هستند. اما چرا؟ مطمئناً، آنها مکان هایی برای کلمات کلیدی اضافی دارند، اما اگر گوگل آن ها را برای رتبه بندی در نظر نمی گیرد، چرا مهم است؟
متن جایگزین معنایی، دسترسی، و UX
اساساً، با استفاده از جملات و عبارات کامل برای توصیف کامل تصویر، سایت را به طور کامل برای کسانی که از دستگاه هایی مانند صفحه خوان استفاده می کنند در دسترس قرار می دهید. جریان محتوا با کمبود توضیحات، پر کردن نامفهوم کلمات کلیدی شکسته نمی شود و تصویر کاملاً بدون نیاز به دیده شدن با خود محتوا مرتبط است. هر دوی آنها به تجربه کاربری (UX) بسیار بهتری نسبت به آنچه در غیر این صورت ممکن بود کمک می کنند.
و گوگل در رتبهبندی سایتها، اگر خود متن را نباشد، UX و قابلیت دسترسی را در نظر میگیرد . اگر دو سایت تقریباً مساوی برای یک جایگاه در SERP رقابت می کنند، یکی با دسترسی بهتر و UX بهتر است که دیگری را از بین ببرد. بنابراین بله، به این ترتیب، متن جایگزین کاملاً بر سئو تأثیر می گذارد. و از آنجایی که از زبان معنایی، خاص و متنی استفاده میکنید، گوگل بهتر میتواند مخاطبان مورد نظر شما را شناسایی کند و سپس آن را برای تحقق هدف جستجوی کاربران اعمال کند.
جستجوهای تصویر
و در نهایت، داشتن متن جایگزین خوب به سئو کمک می کند و به گوگل و موتورهای جستجوی دیگر می گوید که تصویر دقیقاً از چه چیزی است. سپس الگوریتمها از آن به عنوان بخشی از مجموعه داده خود استفاده میکنند که نتایج را در جستجوی تصویر تعیین میکند. موتورهای جستجو میتوانند «پاها و کفشهای دونده در حین دویدن» را نسبت به «دوندگان» یا «کفشها» با دقت بیشتری دستهبندی و فهرستبندی کنند.
به دلیل استفاده از همان استراتژی کلمه کلیدی SEO برای متن جایگزین تصویر مانند بقیه متن در سایت خود، در رتبه بندی بالا می روید و می توانید ترافیک بیشتری را جذب کنید (و در نتیجه تبدیل بیشتر از بازدید کننده به مشتری). ممکن است در جستجوی عمومی گوگل در نتایج جستجوی برتر نباشید، اما وقتی شخصی روی برگه Images کلیک میکند، قطعاً میتوانید در بالای صفحه باشید.
نتیجه
درک اینکه چرا اینقدر سردرگمی در مورد مفید بودن متن جایگزین برای سئو وجود دارد آسان است. زیرا از جهاتی نوعی سئوی شرودینگر است. خود متن مستقیماً به SERP های شما از Google مربوط نمی شود. اما داشتن توضیحات تصویری به خوبی نوشته شده به سایت شما کمک می کند تا در دسترس تر و متنی تر شود. این به نوبه خود UX را افزایش می دهد و در نتیجه سایت شما در رتبه بندی جستجو خود بالا می رود.
همچنین یادآوری خوبی است که امروزه سئو بسیار بیشتر از داشتن بهینه ترین کلمات کلیدی است. در حالی که قطعا هنوز مهم است، ارائه استفاده، ابزار و تجربه خوب برای بازدیدکنندگان شما ( همه بازدیدکنندگان شما، از جمله آنهایی که به گزینه های دسترسی نیاز دارند) به همان اندازه مهم است. اگر نه بیشتر.
- ۰۱/۰۲/۰۷