آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۵۸ ق.ظ

تصور کنید که به صفحه اصلی آمازون رفته و مجموعه ای از محصولات فهرست شده را پیدا کنید اما راهی برای دسترسی به هیچ یک از آنها وجود ندارد. یا از Google برای جستجوی کالایی که می‌خواهید بخرید استفاده کنید و…هیچ چیز را پیدا کنید. لینک های داخلی بزرگراه های یک وب سایت هستند. بدون آنها، تقریباً غیرممکن است که یک بازدیدکننده به آنجا رفت و آمد کند - یا موتورهای جستجو در وهله اول بازدیدکنندگان را به آنجا هدایت کنند. به همین دلیل است که لینک های داخلی برای سئو باید بخش عمده ای از استراتژی شما باشد.

لینک های داخلی چیست؟

پیوند داخلی پیوندی است در صفحه (یا پست) سایت شما به صفحه/پست دیگر در سایت شما. برای اهداف خود، ما در این مقاله از اصطلاحات "صفحه" و "پست" به جای یکدیگر استفاده خواهیم کرد. انواع دیگری از پیوندها نیز در وب سایت شما وجود دارد. از آنجایی که همه آنها "پیوند" هستند، به راحتی می توان آنها را پنهان کرد، اما ما می خواهیم جزئیات را تجزیه کنیم.

لینک های داخلی در مقابل لینک های خارجی در مقابل بک لینک ها

هر وب سایت با کیفیتی دارای پیوندهای داخلی و خارجی خواهد بود. پیوندهای داخلی بخشی از محتوای شما را به قسمت دیگری از محتوای شما متصل می کنند، پیوندهای خارجی به محتوای سایت شخص دیگری متصل می شوند. هر دو نوع پیوند به گوگل و سایر موتورهای جستجو می گویند که یک قطعه محتوا مهم است زیرا اصلاً به آنها پیوند داده شده است.

بک لینک ها کمی متفاوت هستند. آنها نوعی پیوند خارجی هستند، اما معمولاً به عنوان بخشی از یک استراتژی لینک سازی تنظیم می شوند. ایده این است که ارزش محتوای وب سایت (از نظر گوگل) را با پیوند دادن عمدی به آن از یک منبع وب خارجی بهبود بخشد. مشکل این است که شما نمی توانید وب سایت دیگری را مجبور کنید که به محتوای شما پیوند دهد. اما شما می توانید با پیوند دادن به سایت خود از طریق منابعی مانند پست های رسانه های اجتماعی، خبرنامه ها و بیانیه های مطبوعاتی، به تنهایی بک لینک ایجاد کنید.

لینک های داخلی و بک لینک ها متفاوت هستند، اما اغلب به گونه ای صحبت می شود که انگار یک چیز هستند. این می تواند به دو دلیل باشد. اول، هر پیوندی که به وب‌سایت شما اشاره می‌کند، می‌تواند به عنوان بازگشت به محتوای شما در نظر گرفته شود، بنابراین «بک لینک» می‌تواند اصطلاح ساده‌تری برای به خاطر سپردن و استفاده از «پیوند داخلی» باشد. دوم، از آنجایی که شما به جای شخص دیگری برای یک استراتژی لینک‌سازی بک لینک ایجاد می‌کنید، ممکن است این سردرگمی ناشی از این باشد که چه کسی بک لینک‌ها را ایجاد می‌کند، به کجا و از کجا. در حالی که این تعریف این اصطلاح نیست، اما گاهی اوقات از این طریق استفاده می شود. ما فقط می‌خواهیم مردم به وضوح بفهمند که بک لینک‌ها برای محتوای شما از منابع خارجی می‌آیند، نه وب‌سایت خودتان.

سئو و محتوا لینک های داخلی

کاربران و موتورهای جستجو برای یافتن محتوای سایت شما به پیوندهای داخلی متکی هستند. وقتی نوبت به کاربران سایت شما می رسد، پیوندهای داخلی به آنها کمک می کند تا در سایت شما حرکت کنند و محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند، به خصوص زمانی که این محتوای مربوط به صفحه ای باشد که در حال حاضر در آن هستند.

موتورهای جستجو نیز در صورتی که محتوای شما به آن لینک شده باشد، زمان آسان تری برای یافتن محتوای شما دارند. آن‌ها فقط وقتی واقعاً تشخیص می‌دهند که یک صفحه پیوندهای داخلی به آن می‌رود. با خزیدن در وب‌سایت شما، ربات‌های موتور جستجو هر پیوند را دنبال می‌کنند، از صفحه اصلی شروع می‌کنند تا بفهمند کدام صفحات و پست‌ها وجود دارند و چگونه به یکدیگر متصل هستند. سپس موتور جستجو می تواند تمام محتوای لینک شده یک سایت را فهرست کند و همچنین تعیین کند که کدام صفحات یک موضوع خاص را پوشش می دهند.

اگر قبلاً در مورد نقشه سایت شنیده اید ، اساساً این همان کاری است که انجام می دهد. نمودار پویا از تمام محتوای سایت شما و نحوه ارتباط آن با یکدیگر.

چگونه سایت خود را ساختار دهید

در حالی که لینک های داخلی و خارجی هر دو برای سئو خوب هستند، تنها نوعی که بر روی آن کنترل کامل دارید، لینک های داخلی هستند، به همین دلیل است که باید بخشی از استراتژی کلی سئو شما باشد. تعدادی از انواع لینک داخلی برای استفاده در وب سایت شما وجود دارد. واضح ترین آنها پیوندهای ناوبری در منوی بالای وب سایت شما هستند.

سئوی لینک های داخلی

اکثر صفحات اصلی همچنین دارای پیوندهایی در خود محتوا هستند، و اگر فید پست وبلاگ دارید، لینک های داخلی زیادی نیز خواهد داشت. علاوه بر این، پیوندهای متنی وجود دارد، به این معنی که پیوندهایی را در پست‌ها یا صفحات خود اضافه می‌کنید تا بازدیدکنندگان را به محتوای مفید و مرتبط دیگر هدایت کنید. اگر چند پست وبلاگ مختلف دارید که حول یک موضوع می چرخد، می توانید پیوندهای متنی را اضافه کنید تا بازدیدکنندگان را به محتوای مرتبط تر هدایت کنید.

سئوی لینک های داخلی

پیوندهای متنی فقط به کاربران کمک نمی کند. آنها همچنین به موتورهای جستجو اطلاع می دهند که کدام محتوای سایت مرتبط است. سپس به موتورهای جستجو اجازه می دهد ارزش محتوا را تعیین کنند زیرا هرچه بیشتر به یک صفحه خاص پیوند دهید، مفیدتر و ارزشمندتر است. این دلیل اصلی اهمیت لینک سازی داخلی برای سئو است. برای پیمایش کاربر و سفر مشتری، همه چیز مربوط به UX است (به همین دلیل است که پیوندهای خرده نان نیز بسیار مفید هستند).

فقط به یاد داشته باشید که اینها پیوندهای متنی در نظر گرفته می شوند. آنها باید با موضوع مورد نظر مرتبط باشند. اگر به مقاله ای که در مورد تعمیر خودرو نوشته اید از مقاله ای در مورد PHP پیوند دهید، گوگل و سایر موتورهای جستجو نمی توانند بین آنها ارتباط برقرار کنند. چون یکی نیست این کار اغلب انجام می شود، و خزنده ها تعیین می کنند که سایت شما از کیفیت واقعی (بنابراین ارزش) پایین تر از آنچه واقعاً باشد باشد.

صفحه اصلی

اغلب اوقات، صفحه اصلی یک وب سایت دارای بالاترین ارزش پیوند است زیرا صفحه ای است که بیشترین لینک به آن داده شده است. همچنین، هر پیوندی که در صفحه اصلی به اشتراک گذاشته شود، به دلیل ارتباط آنها با صفحه اصلی، از نظر Google ارزش پیوند بالاتری دارند. بنابراین، اگر صفحه یا پست جدیدی ایجاد می‌کنید و می‌خواهید Google برای آن ارزش زیادی قائل شود، از صفحه اصلی خود به آن لینک دهید. موتورهای جستجو همچنین می توانند لینک های صفحه اصلی را در سریع ترین زمان پیدا کرده و فهرست بندی کنند. شما نمی خواهید صفحه اصلی شما به هر صفحه/پست در سایت شما پیوند داده شود، اما افزودن محتوای جدید در آنجا می تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند.

ساختار هرم

به طور کلی، محتوای وب سایت از یک ساختار هرمی اساسی پیروی می کند:

  • صفحه اصلی در بالای هرم.
  • دسته ها و/یا بخش های زیر صفحه اصلی.
  • پست‌ها و صفحات جداگانه در زیر دسته‌ها/بخش‌ها.

با این حال، همه آن محتوا برابر نیست. ممکن است برخی از دسته‌ها یا صفحاتی داشته باشید که مهم‌تر از سایرین باشند، حتی اگر در یک سطح از هرم باشند - مانند محتوا که بیشتر به آن پیوند داده می‌شود.

به طور کلی، برای شروع، باید به دنبال هرم به سمت پایین پیوند دهید. صفحه اصلی شما (بیشتر) به جای پرش به دسته ای از پست ها و صفحات جداگانه، باید به دسته ها و بخش ها اشاره کند. و صفحات دسته/بخش شما باید به جای ارجاع متقابل به دسته ها/بخش های دیگر، بیشتر به پست ها و صفحات منفرد اشاره کنند. هنگامی که در نهایت به آن پست ها و صفحات منفرد رسیدید، می توانید برای تکرار سلسله مراتب سایت، پیوند متقابل و پیوند به بالا را انجام دهید.

این یک نمایش دقیق نخواهد بود زیرا چیزی همیشه یک استثنا است. مانند داشتن یک فید وبلاگ پویا در صفحه اصلی خود. که از صفحه اصلی به پست فردی می رود. اما می‌توانید با پیوند دادن به دسته یا برچسب‌های پست، آن را تا حدودی بهبود بخشید.

سئوی لینک های داخلی: محتوای سنگ بنا در مقابل محتوای پشتیبانی

مهمترین محتوای شما محتوای سنگ بنای شما نامیده می شود. یا محتوای ستون. این همان چیزی است که می‌خواهید افراد اغلب وقتی در سایت شما هستند پیدا کنند. این صفحات یا پست ها ممکن است در مورد خدمات، موضوعات یا محصولاتی که شما در آنها تخصص دارید صحبت کنند. برای مثال، اگر یک وب سایت تناسب اندام در مورد دویدن دارید، محتوای سنگ بنای شما ممکن است شامل یک پست وبلاگ طولانی در مورد فواید روحی و جسمی دویدن باشد.

سپس از بیشتر یا همه محتوای در حال اجرا دیگر خود به آن پست وبلاگ لینک می دهید. همچنین می‌خواهید از محتوای سنگ بنا به پست‌ها و صفحات جداگانه مرتبط پیوند دهید. به عنوان مثال، در پست "مزایای دویدن" خود، می توانید به پست های وبلاگ در مورد اینکه چگونه دویدن برای سلامت روان شما خوب است، مزایای دویدن با شخص دیگری و غیره پیوند دهید. به آن محتوای دیگر، محتوای حمایتی می گویند. این به اندازه محتوای سنگ بنا مهم (برای سایت شما) یا عمیق نیست، اما هنوز هم برای بازدیدکنندگان ارزش یافتن آن را دارد.

سوالات متداول در مورد لینک های داخلی برای سئو

چند لینک داخلی خیلی زیاد است؟

پاسخ مستقیمی برای این یکی وجود ندارد. گوگل توانایی خزیدن صدها لینک در یک صفحه را دارد. با این حال، هدف از خزیدن یک سایت، یادگیری ساختار آن است. بنابراین، اگر صفحات و پست‌ها را با پیوندهای داخلی پر می‌کنید تا ارزش آنها را افزایش دهید، می‌توانید گوگل را در مورد ساختار واقعی سایت خود گیج کنید.

همچنین، تعداد زیاد لینک ها می تواند به تجربه کاربر آسیب برساند، که می تواند تأثیر منفی بر سئو داشته باشد. اگر یک بازدیدکننده با تعداد زیادی لینک غیرفعال شود، ممکن است در صفحه باقی نمانند، برای اطلاعات بیشتر به صفحه دیگری بروند یا بعداً به سایت شما بازگردند.

از هر تعداد پیوند مورد نیاز برای پیوند به محتوای مرتبط استفاده کنید و مطمئن شوید که با پیوند دادن بیش از حد بر تجربه کاربر تأثیر نمی‌گذارید.

آیا اگر از لینک های داخلی زیاد استفاده کنم گوگل من را جریمه می کند؟

نوع. اگرچه گوگل وب سایت شما را از نتایج جستجو ممنوع می کند. در عوض، تهدید واقعی این است که اگر گوگل نتواند ساختار سایت شما را بفهمد، بازگرداندن نتایج جستجوی دقیق به کاربران برایش سخت است. جان مولر، تحلیلگر ارشد روندهای وب مستر در گوگل، این مفهوم را در این مصاحبه توضیح می دهد .

اگر محتوای مرتبطی نداشته باشم چه می شود؟ آیا می توانم به هر صفحه ای پیوند دهم؟

اگر می خواهید موتورهای جستجو بتوانند هر صفحه و پست سایت شما را بخزند و پیدا کنند، باید از جایی به آنها پیوند داده شوند. اما اگر محتوای مرتبط ندارید، بهترین استراتژی شروع به اضافه کردن آن است. هر هفته – یا چندین بار در هفته، اگر از عهده آن برآیید – محتوای جدید پست کنید یا صفحه موجود را تکمیل کنید تا به محتوای سنگ بنا تبدیل شود. همانطور که محتوایی را اضافه یا تطبیق می‌دهید، از آن عبور کنید تا پیوندهایی را در موارد مرتبط اضافه کنید، و همچنین به محتوای دیگر خود بروید تا به محتوای جدید خود پیوند دهید. در نهایت، اگر هیچ محتوای مرتبطی در وب سایت خود ندارید، چرا وجود دارد؟

نظرات نهایی در مورد لینک های داخلی و سئو

پیوندهای داخلی محتوای مرتبط در وب سایت شما را به هم متصل می کنند. آنها همچنین به ایجاد سلسله مراتب سایت کمک می کنند و به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا با ارزش ترین محتوای شما را پیدا کنند. مهم‌ترین صفحات و پست‌ها ارزش لینک بالاتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین پیوند دادن از آن‌ها به محتوای کم‌اهمیت نقطه‌ای عالی برای شروع است. یک استراتژی پیوند داخلی به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا سه چیز را که برای یافتن و رتبه بندی محتوا ضروری هستند درک کنند:

  • ارتباط بین صفحات و پست ها
  • ارتباط محتوای شما
  • ارزش محتوای شما

بدون لینک های داخلی، موتورهای جستجو نمی توانند تمام محتوای سایت شما را بخزند. این بدان معناست که صفحات و پست‌های بدون پیوندی که به آنها اشاره می‌کند توسط موتور جستجو پیدا نمی‌شوند و در نتایج جستجو برای کاربران نشان داده نمی‌شوند.

همانطور که در حال بهبود استراتژی پیوند خود هستید، می خواهید پیوندهای دائمی خود را نیز بهینه کنید. مقاله ما را در مورد نحوه پیکربندی تنظیمات پیوند دائمی وردپرس برای تقویت سئوی خود بررسی کنید.

استراتژی شما برای بهینه سازی لینک های داخلی برای سئو چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی