سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
اگر از پلاگین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مانند Yoast SEO یا Rank Math استفاده می کنید، ممکن است از قبل با عنوان صفحه SEO آشنا باشید. این عنصر به خوانندگان نشان می دهد که چه انتظاراتی از صفحه در نتایج جستجو داشته باشند و به Google کمک می کند تا محتوای شما را بفهمد و فهرست کند. بنابراین، ایجاد عنوان صفحه سئو عالی یکی از بهترین راهها برای جذب خوانندگان جدید و افزایش ترافیک ارگانیک شماست.
در این راهنما توضیح خواهیم داد که عنوان صفحه سئو چیست. سپس نحوه بهینه سازی عناوین خود را برای پست ها و صفحات وردپرس بررسی خواهیم کرد.
عنوان صفحه سئو چیست؟
عنوان صفحه SEO نشان دهنده نام یک پست یا صفحه خاص است. همچنین ممکن است حاوی اطلاعات اضافی مانند نام وب سایت و دسته مقاله باشد.
اگر با یک افزونه SEO مانند Yoast کار می کنید، معمولاً می توانید این عنصر را با اسکرول کردن به پایین پست یا صفحه ای که روی آن کار می کنید پیدا کنید. در آنجا می توانید عنوان خود را سفارشی کنید و هر آنچه را که دوست دارید به آن اضافه کنید.
این عنوان صفحه در چند مکان مختلف ظاهر می شود. به عنوان مثال، هنگامی که کاربران با استفاده از گوگل یا سایر موتورهای جستجو محتوای مرتبط را جستجو می کنند، این عنوان را در نتایج جستجو می بینند.
تا زمانی که به خوبی بهینه شده باشد، این عنوان به خوانندگان نشان می دهد که محتوای شما در مورد چیست. به این ترتیب، می تواند آنها را متقاعد کند که روی پیوند مربوطه کلیک کرده و از سایت شما بازدید کنند.
علاوه بر این، عناوین صفحات سئو به گوگل کمک می کند محتوای شما را ایندکس کند . موتور جستجو از این عناوین (همراه با بسیاری از نقاط داده دیگر) برای تعیین اینکه هر صفحه درباره چیست و در کجا باید در نتایج جستجوی مرتبط نمایش داده شود، استفاده می کند.
عنوان SEO نیز در برگه های مرورگر بازدیدکنندگان نشان داده می شود. اگر صفحهای را باز کنید و ماوس خود را روی این برگه نگه دارید، میتوانید نام بهینهشده SEO را ببینید.
به همین دلیل، عناوین صفحات سئوی شما می تواند برندسازی سایت شما را برای خوانندگان تقویت کند. همچنین می تواند به کاربران کمک کند تا زمانی که چندین برگه باز هستند، محتوای شما را به سرعت پیدا کنند.
در نهایت، عنوان SEO شما زمانی نشان داده می شود که شما یا مخاطبانتان محتوای خود را در سایت های رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید . بنابراین، سفارشی کردن این عنوان بسیار مهم است تا دقیقترین و مفیدترین نام را برای صفحه یا پستی که نشان میدهد، بدون توجه به جایی که به اشتراک گذاشته شده است، نشان دهد.
به عبارت دیگر، همه عناوین صفحات سئو یکسان نیستند. اکنون به چند مثال خوب و بد نگاه می کنیم تا به شما در درک گزینه های مختلف موجود برای محتوای خود کمک کند.
نمونه های خوب از عناوین صفحات SEO
در حالی که هیچ فرمول "رسمی" وجود ندارد، یک عنوان صفحه SEO خوب معمولاً معیارهای زیر را برآورده می کند:
- به اندازه کافی کوتاه است تا به طور کامل در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود
- حاوی اطلاعاتی در مورد محتوا و همچنین نام وب سایت است
- شامل کلمات کلیدی مرتبط با مقاله است
- از زبان هیجان انگیز و/یا Call to Action (CTA) استفاده می کند
- از نظر گرامری صحیح و به راحتی خوانده می شود
به عنوان مثال، عنوان سئو 6 استراتژی دیجیتال مارکتینگ که باید استفاده کنید به طور موثر نام مقاله و وب سایتی را که به آن تعلق دارد نشان می دهد. همچنین از زبان احساسی استفاده می کند که خواننده را ترغیب می کند تا روی آن کلیک کند:
این عنوان بعدی 5 نکته ضروری بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان ، از محدودیت کاراکترهای موجود حداکثر استفاده را میکند و تا آنجا که ممکن است اطلاعات مفیدی را منتقل میکند. علاوه بر این، همانطور که در زیر می بینید، نام وب سایت را برای نشان دادن قدرت در مورد موضوع درج می کند.
عناوین صفحات سئوی موثر بسته به قالب و جایگاه سایت شما می توانند ساختارهای متفاوتی داشته باشند. بعداً در این مقاله، نحوه ایجاد یک عنوان SEO که برای محتوای منحصر به فرد شما به خوبی کار می کند، توضیح خواهیم داد.
نمونه های بد از عناوین صفحات SEO
از سوی دیگر، عناوین صفحات سئو ناکارآمد ممکن است ویژگی های زیر را نشان دهند:
- خیلی طولانی است و از وسط قطع می شود
- خیلی کوتاه است و اطلاعات زیادی را منتقل نمی کند
- زبان خسته کننده
- اشتباهات تایپی و/یا اشتباهات گرامری
- هیچ کلمه کلیدی مرتبطی وجود ندارد
- محتوایی را که به آن منتهی می شود نادرست معرفی می کند یا به درستی توصیف نمی کند
به عنوان مثال، عنوان 32 بهترین نکات بازاریابی دیجیتال برای استارتآپها و شرکتهای کوچک… برای موتورهای جستجو برای نمایش صحیح آن بسیار طولانی است. بنابراین، قطع می شود و برخی از اطلاعات ضروری را از بینندگان پنهان می کند.
در مقابل، عنوان 5 نکته بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار شما بسیار کوتاه است. همچنین از زبان ساده و مبهم استفاده می کند، که تشخیص آن را از محتوای مشابه در همان صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دشوار می کند.
این نمونه ها وحشتناک نیستند، یا تضمینی برای ترساندن جستجوگران از دور نیستند. با این حال، آنها عناوین بهینه صفحات SEO نیز نیستند.
درک برچسب های عنوان
اکثر پست ها و صفحات وردپرس شما عناوین و سرفصل های زیادی دارند. هرکدام در مورد خوانایی محتوای شما و بهینه سازی آن برای سئو هدف مشخصی دارند.
عنوان صفحه سئو به عنوان "تگ عنوان" نیز شناخته می شود. در پشت صحنه، یک عنصر HTML است که به موتورهای جستجو می گوید که چگونه نام محتوای شما را نمایش دهند. در برخی موارد، افراد ممکن است از آن به عنوان "متا تگ" نیز یاد کنند.
اگر از افزونه SEO استفاده نمی کنید، می توانید برچسب عنوان محتوای خود را به صورت دستی در قسمت <head> پست یا صفحه خود مشخص کنید :
همانطور که در بالا توضیح دادیم، این تگ عنوان نام صفحه یا پست شما را در سه مکان زیر مشخص می کند:
- نتایج موتورهای جستجو
- تب مرورگر
- پست های به اشتراک گذاشته شده از طریق رسانه های اجتماعی
درک این نکته مهم است که عناوین یا تگهای عنوان صفحه SEO شما از «عنوانهایی» که محتوای شما را در صفحه ساختار میدهند، متمایز هستند. H1 بالاترین سطح عنوانی است که می توانید در محتوای خود نمایش دهید و معمولاً عنوان نشان داده شده در بالای صفحه یا پست است:
یک H1 هنگام بازدید از محتوای شما برای خوانندگان شما قابل مشاهده است و به بخش <body> کد HTML تعلق دارد. این به مخاطبان شما نشان می دهد که وقتی از قبل در وب سایت شما هستند، چه انتظاراتی از محتوا داشته باشند. ممکن است (و اغلب ترجیح داده می شود) یک H1 متفاوت از برچسب عنوان صفحه SEO شما باشد.
به خاطر داشته باشید که انواع سرفصل های دیگری مانند H2s و H3s وجود دارد. توصیه می کنیم راهنمای کامل سرفصل های وردپرس را بررسی کنید تا در مورد این ویژگی های ضروری بیشتر بدانید.
بهترین روش ها برای ایجاد عناوین صفحه سئوی موثر
قبلاً به این موضوع پرداختیم که عناوین صفحات سئو خوب و بد چگونه هستند. اکنون، بیایید چند نکته کاربردی را بررسی کنیم تا مطمئن شویم عناوین شما حداکثر تأثیر را دارند!
در محدوده شخصیت بمانید
به طور معمول، شما می خواهید عنوان هر صفحه را بین 50 تا 60 کاراکتر نگه دارید. اگر گوگل محتوای شما را در بالای نتایج جستجوی خود نمایش دهد، ممکن است نام پست طولانیتری را نشان دهد. با این حال، اگر صفحه یا پست شما رتبه پایین تری دارد، عنوان طولانی تر ممکن است قطع شود و اطلاعات ضروری را از خوانندگان احتمالی پنهان کند.
Yoast SEO می تواند به شما اطلاع دهد که عنوان صفحه شما خیلی طولانی یا کوتاه است. شما به سادگی باید به پایین پست یا صفحه خود بروید و متغیرهایی را که می خواهید اضافه کنید را وارد کنید. یک نوار پیشرفت خواهید دید که به شما نشان می دهد طول عنوان شما ایده آل است یا خیر.
به عنوان مثال، نوار پیشرفت کامل قرمز رنگ نشان می دهد که عنوان صفحه شما خیلی طولانی است.
اگر بیشتر به پایین اسکرول کنید، پیام هشداری را نیز مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید عنوان صفحه شما "بازتر از حد مجاز قابل مشاهده" است.
توصیه می کنیم عنوان صفحه خود را تا جایی که ممکن است بدون تجاوز از حداکثر تعداد کاراکتر حفظ کنید. ممکن است نوشتن هوشمندانه لازم باشد تا مناسب شود، اما تلاش قطعا ارزشش را دارد.
شامل کلمات کلیدی مرتبط
عنوان صفحه سئو شما یک فرصت عالی برای گنجاندن کلمات کلیدی است. اینها عباراتی هستند که کاربران هنگام تایپ درخواست در موتورهای جستجو مانند گوگل به دنبال آن می گردند.
گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در عناوین صفحه شما این احتمال را افزایش می دهد که افرادی که به دنبال محتوایی مانند شما هستند با صفحات شما روبرو شوند. تا زمانی که محتوای شما با ارزش باشد و با کلمات کلیدی مورد استفاده شما مطابقت داشته باشد، شانس بیشتری برای تبدیل آن بازدیدکنندگان به مخاطبان یا مشتریان وفادار خواهید داشت.
هنگام نوشتن محتوای خود، احتمالاً یک یا چند کلمه کلیدی اصلی را در ذهن خواهید داشت. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که مهمترین عبارت یا عبارت را در عنوان صفحه سئو خود بگنجانید. همچنین توصیه می کنیم این کلمه کلیدی را تا حد امکان نزدیک به ابتدای عنوان قرار دهید تا به خوانندگان و موتورهای جستجو نشان دهید که بسیار مرتبط است.
از Call to Action و عبارات هیجان انگیز استفاده کنید
استفاده از زبان احساسی و Call to Action (CTA) همچنین می تواند عناوین صفحات SEO شما را تقویت کند. اینها ممکن است کلمات یا عباراتی باشند که به عنوانهای شما هیجان میافزایند یا به خوانندگان اطلاع میدهند که از محتوا چه انتظاری دارند.
به عنوان مثال، بسیاری از عناوین صفحات بهینه شده از عباراتی مانند:
- بهترین
- بالا
- راهنمای نهایی
- راهنمای ساده
- برای مبتدی ها
استفاده از این عبارات می تواند بلافاصله عناوین شما را از ساده به هیجان انگیز تبدیل کند. این کار جستجوگران را تشویق می کند تا روی آنها کلیک کنند و بقیه مطالب شما را بخوانند.
این امر به ویژه زمانی مهم است که در نظر داشته باشید احتمالاً صفحات یا مقالات مشابه زیادی در حال حاضر وجود دارد. بنابراین، شما باید هر کاری که می توانید انجام دهید تا مال خود را متمایز کنید.
برای مثال این دو عنوان را با هم مقایسه کنید:
احتمالاً می توانید ببینید که هر دو مقاله دارای موضوعات بسیار مشابهی هستند. با این حال، پست اول نامی احساسی و خوشایندتر دارد. شما به راحتی می توانید عناوین خود را با استفاده از عبارات مشابه و کلمات هیجان انگیز تغییر دهید.
نام وب سایت خود را در نظر بگیرید
عنوان SEO شما می تواند شامل متغیرهای زیادی باشد. به طور معمول، پست یا نام صفحه شما (حداقل) نمایش داده می شود. با این حال، می توانید ویژگی های توصیفی دیگری را نیز اضافه کنید.
ما به شدت توصیه می کنیم نام وب سایت خود را در عنوان هر صفحه سئو قرار دهید. این بخش مهمی از برندسازی کسب و کار شما است و حتی می تواند اعتبار شما را به بازدیدکنندگان بالقوه نشان دهد.
اگر نام وب سایت شما با کلمات کلیدی محتوای شما مرتبط باشد، ممکن است خوانندگان را متقاعد کند که مقاله شما نسبت به رقبای خود مرتبط تر است. به عنوان مثال، این عنوان سئو نشان می دهد که سایت مورد نظر در زمینه بازاریابی دیجیتال متخصص است :
فقط توصیه می کنیم نام وب سایت خود را حذف کنید در صورتی که عنوان صفحه شما در غیر این صورت از محدودیت کاراکتر فراتر می رود. در این سناریو، ممکن است عنوان پست را کوتاه کنید یا از یک نسخه کوتاه شده از نام سایت خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر نام طولانی مانند Call to Action Media Group، LLC دارید که فضای زیادی را اشغال می کند، در عنوان صفحه SEO خود از مخفف مانند CTA Media استفاده کنید.
نتیجه
استفاده از عنوان صفحه سئو (که به عنوان برچسب عنوان نیز شناخته می شود) می تواند محتوای شما را برای موتورهای جستجو و خوانندگان بهینه کند. علاوه بر این، ایجاد یکی از این عناوین با ویرایش بخش <head> صفحه خود یا استفاده از افزونه SEO آسان است.
شما می توانید عنوان صفحه سئو عالی را با گنجاندن اطلاعات تا حد امکان بدون تجاوز از حداکثر عرض صفحه ایجاد کنید. همچنین توصیه می کنیم از نام وب سایت خود، زبان احساسی و CTAهای واضح برای تشویق کلیک ها استفاده کنید. در نهایت، قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط در تگهای عنوان میتواند به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات و پستهای شما را بهطور مؤثرتری رتبهبندی کنند.
- ۰۱/۰۲/۰۷