سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
به دنبال تقویت سئوی خود هستید؟ این فهرست از تکنیکهای کاربردی و قابل درک سئو را در مورد اندازه امتحان کنید.
بیشتر لیست های تکنیک های سئو کاملا مبهم هستند:
- مطالب عالی بنویسید (؟)
- ساخت چند بک لینک (??)
- بهینه سازی برای Rankbrain (...؟؟؟!)
- …
بله، درست است... *دکمه برگشت را بزنید*
در این پست، ابهامات را برطرف کرده و روی تعدادی از تکنیکهای کاربردی سئو که نتیجه میدهند تمرکز میکنیم. بیا بریم.
1. عناوین و توضیحات را برای افزایش CTR بهبود دهید
سئو فقط در مورد رتبه بندی نیست. *نفس*
بیایید بگوییم که شما با هزاران جستجوی ماهانه برای یک کلمه کلیدی رتبه 1 را کسب کرده اید. شما ترافیک دریافت نمی کنید مگر اینکه افراد واقعاً روی صفحه شما در نتایج جستجو کلیک کنند.
به همین دلیل است که بهینه سازی برای کلیک ها مهم است. اما چگونه؟
دو چیز اصلی بر نرخ کلیک (CTR) شما تأثیر می گذارد:
- برچسب عنوان
- توضیحات متا
این دو تگ HTML هستند که در نتایج جستجو نشان داده می شوند…
... و آنها تمام چیزی هستند که برای کلیک کردن باید برنده شوید.
بنابراین باید آنها را تا حد امکان جذاب کنید:
- از جمله کلمات "قدرت"؛
- شفاف سازی USP شما؛
- نشان دادن سود آشکار؛
- تراز کردن آنها با هدف جستجو
اما نکته اینجاست: مهم نیست که چقدر برای درست کردن این کار تلاش می کنید، همیشه همه چیز درست نمی شود.
گاهی اوقات افراد در نتایج جستجو روی سایت شما کلیک نمی کنند. و این فرصت نهفته است:
- کلمات کلیدی را که در صفحه اول رتبه بندی می کنید پیدا کنید
- به دنبال مواردی باشید که CTR پایینی دارند
- برچسبهای عنوان و توضیحات صفحات مرتبط را بهبود بخشید
برای انجام این کار، از گزارش کلمات کلیدی ارگانیک در Ahrefs Site Explorer استفاده کنید.
Site Explorer > دامنه خود را وارد کنید > کلمات کلیدی ارگانیک را وارد کنید
این گزارش تمام کلمات کلیدی را که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند نشان می دهد.
فقط بیش از 60000 در این مورد.
اکنون، ما فقط به رتبهبندیهای صفحه اول علاقهمندیم، زیرا در اینجاست که تلاشهای ما بیشترین تأثیر را خواهد داشت. بنابراین قبل از انجام هر کار دیگری، بیایید گزارش را برای رتبه بندی صفحه اول فیلتر کنیم.
بیایید کلمات کلیدی با حجم جستجوی 200 یا بیشتر را نیز فیلتر کنیم.
این کار کلمات کلیدی را با پتانسیل کمی یا بدون ترافیک حذف می کند.
SIDENOTE.
این عدد تا حدودی دلخواه است. به راحتی می توانید از یک آستانه بالاتر یا پایین تر استفاده کنید.
در نهایت، ما تمام ویژگی های SERP متعلق به خود را حذف می کنیم.
سپس داده ها را به CSV صادر کنید.
اکنون، یک کپی از این برگه Google تهیه کنید و آن CSV را در برگه با عنوان «وارد کردن اینجا» وارد کنید.
به برگه "نتایج" بروید و چیزی شبیه به این را خواهید دید:
این صفحاتی را نشان می دهد که با بهبود CTR بیشترین سود را خواهید داشت.
اینها مواردی هستند که باید هدفشان بهبود باشد.
SIDENOTE.
حتی اگر ویژگیهای SERP متعلق به ما را حذف کردیم، مهم است که توجه داشته باشیم که وجود ویژگیهای SERP (به عنوان مثال، قطعههای برجسته) در SERP میتواند بر CTR نتایج ارگانیک «معمولی» تأثیر بگذارد. علاوه بر این، محاسبات در صفحه گسترده بر اساس میانگین CTR است. به این ترتیب، همیشه نتایج را با کمی نمک بگیرید و قبل از تنظیم عناوین و توضیحات بیشتر تحقیق کنید. ممکن است دلیل موجهی برای CTR های پایین تر از حد متوسط وجود داشته باشد، مانند وجود ویژگی های SERP، یا این واقعیت که کلمه کلیدی دارای برند است. به یاد داشته باشید که CTR بر اساس کلمه به کلمه کلیدی متفاوت است.
مطالعه توصیه شده: چگونه برچسب عنوان سئوی کامل را بسازیم (فرایند 4 مرحله ای ما)
این چگونه کار می کند
کاری که ورق به طور خلاصه انجام می دهد به شرح زیر است:
- به CTR فعلی برای همه کلمات کلیدی نگاه می کند
- با توجه به رتبهبندی آنها، CTRهای کمتر از متوسط را پیدا میکند
- اگر به میانگین CTR رسیدید، افزایش بالقوه ترافیک را محاسبه می کند
برای مثال، تصور کنید صفحهای داریم که فقط برای دو کلمه کلیدی رتبه میگیرد:
- کلمه کلیدی 1 (1000 جستجو در ماه) - موقعیت شماره 1
- کلمه کلیدی 2 (500 جستجو در ماه) - موقعیت شماره 2
در حال حاضر، 10% CTR برای کلمه کلیدی 1 و 5% CTR برای کلمه کلیدی 2 دریافت می کنیم.
(10% * 1000) + (5% * 500) = 125 بازدید در ماه
اما نکته اینجاست: میانگین CTR برای موقعیت شماره 1 27% برای کلمات کلیدی بدون برند در ایالات متحده و ~15% برای موقعیت شماره 2 است.
بنابراین ما در اینجا عملکرد بسیار پایینتر از حد متوسط را داریم.
اگر بتوانیم به نحوی CTR را برای رسیدن به میانگین بهبود دهیم، ریاضیات بیشتر شبیه این میشوند:
(27% * 1000) + (15% * 500) = 345 بازدید در ماه
این افزایش ترافیک 176٪ است !
2. صفحات با عملکرد ضعیف را با لینک های داخلی تقویت کنید
لینک های داخلی ، بک لینک هایی هستند که از سایر صفحات در همان وب سایت دریافت می شوند.
کلمات آبی در این جمله یک پیوند داخلی به راهنمای متن لنگر ما تشکیل می دهند.
چرا آنها مهم هستند؟ زیرا آنها به جریان "اقتدار" در اطراف وب سایت شما کمک می کنند.
همچنین بسیاری بر این باورند که لنگرهای لینک داخلی (کلمات قابل کلیک) بر رتبه بندی گوگل تأثیر می گذارند. این چیزی است که جان مولر گوگل همه آن را تایید کرده است.
بیشتر پیوندها از طریق متن لنگر خود کمی زمینه اضافی را ارائه می دهند. حداقل باید، درست است"
— 🍌 جان 🍌 (@JohnMu) 23 نوامبر 2017
اکنون، توجه به این نکته مهم است که برای شروع باید یک ساختار پیوند داخلی خوب داشته باشید.
توصیه می کنیم از ساختار "سیلوی" استفاده کنید که به شکل زیر است:
اما گاهی اوقات، ممکن است بخواهید صفحات خاصی را با پیوندهای داخلی تقویت کنید.
در اینجا نحوه انجام آن آمده است:
الف) صفحات مناسب با عملکرد ضعیف را برای تقویت پیدا کنید
برای این فرآیند، من فرض میکنم که شما از قبل فهرستی از کلمات کلیدی دارید که میخواهید برای آنها رتبهبندی کنید. اگر این را ندارید، خوب، توصیه می کنم راهنمای اصول سئو ما را بررسی کنید ، زیرا این همان SEO 101 است.
فهمیدم؟ لیست را در Ahrefs Rank Tracker قرار دهید . این به شما می گوید که برای هر کلمه کلیدی در کشور هدف خود در چه رتبه ای قرار می گیرید.
در اینجا برخی از کلمات کلیدی مورد نظر من برای پست های وبلاگ Ahrefs ردیابی می شوند:
مهم است که توجه داشته باشید که لازم نیست هر تغییر کلمه کلیدی را در اینجا بچسبانید. فقط کلمه کلیدی هدف اصلی را برای هر یک از صفحات و پست های خود جای گذاری کنید.
در مرحله بعد، رتبه بندی کلمات کلیدی را در موقعیت های 2 تا 5 فیلتر کنید.
همچنین ارزش آن را دارد که رتبهبندی ویژگیهای SERP خود را حذف کنید، فقط برای اینکه مجموعه دادههای تمیزی برای کار کردن داشته باشید.
در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:
اکنون باید فهرستی از کلمات کلیدی که در حال حاضر برای آنها در جایگاه های 2 تا 5 قرار گرفته اید، باقی بماند.
به طور پیش فرض، لیست کلمات کلیدی در Rank Tracker بر اساس ترافیک ارگانیک تخمین زده شده از بالا به پایین مرتب می شود، به این معنی که کلمات کلیدی که بیشترین ترافیک را به سایت شما ارسال می کنند در بالای لیست قرار دارند.
به عنوان مثال، کلمه کلیدی "اصول سئو" هر ماه حدود 400 بازدید کننده ارگانیک را به سایت ما ارسال می کند.
... و این از رتبه بندی در جایگاه 3 است!
بنابراین تصور کنید که اگر فقط یک رتبه بالاتر میرفتیم، چقدر ترافیک بیشتری از آن کلمه کلیدی دریافت میکردیم! احتمالاً خیلی بیشتر، درست است؟
درست است، اما در واقع، نیازی به حدس زدن نیست…
اگر صفحه ای را که در حال حاضر بالاتر از ما رتبه بندی می کند، انتخاب کنیم، سپس گزارش کلمات کلیدی ارگانیک را انتخاب کنیم، می توانیم دقیقاً ببینیم که آن صفحه چقدر ترافیک ارگانیک بیشتری از کلمه کلیدی هدف ما دریافت می کند:
در اینجا، میتوانیم ببینیم که رتبهبندی صفحهای که بالاتر از ما قرار دارد، ماهانه 494 بازدید از کلمه کلیدی «مبانی SEO» در مقابل 400 ما دارد. این 23.5 درصد بیشتر است!
نتیجهگیری: اگر میتوانستیم به نحوی رتبه صفحه خود را از موقعیت 3 → 2 افزایش دهیم، آنگاه شاهد افزایش 23.5 درصدی ترافیک از این کلمه کلیدی خواهیم بود!
اینم یه چیز دیگه:
راهنمای اصول سئو ما نه تنها برای «مبانی سئو» رتبهبندی میشود، بلکه ۲۴۶ کلمه کلیدی دیگر را نیز رتبهبندی میکند.
اگر بتوانیم "اقتدار" صفحه را از طریق پیوند داخلی تقویت کنیم، به احتمال زیاد رتبه برخی از آن کلمات کلیدی دیگر را نیز افزایش خواهیم داد... که به معنای ترافیک بیشتر است!
صفحه ای دارید که از افزایش بهره مند شود؟ به خواندن ادامه دهید.
مهم
در این فرآیند دو اخطار وجود دارد که در آن رتبه بندی صفحه در بالا باید داشته باشید:
- هدف جستجوی مشابه: اگر میخواهید یک پست وبلاگ را رتبهبندی کنید، بهتر است صفحه بالای شما نیز یک پست وبلاگ باشد، نه یک صفحه محصول.
- تقریباً همان رتبهبندی URL (UR) : رتبهبندی URL معیاری اختصاصی Ahrefs است که «اقتدار» صفحه را نشان میدهد. اگر رتبه صفحه بالاتر از شما دارای امتیاز UR بسیار بالاتری است، ممکن است لازم باشد تعداد زیادی لینک داخلی قدرتمند را به صفحه خود نشان دهید تا رتبه آن را بالاتر ببرید.
توجه داشته باشید. نگاهی به UR نسبی صفحات با رتبه برتر، معیار مفیدی برای قضاوت در فرصت است. اما قطعی نیست دلایل زیادی وجود دارد که چرا یک صفحه می تواند رتبه بالاتری نسبت به شما داشته باشد ( سئوی داخلی بهتر و غیره)
ب) مکان های مرتبطی را پیدا کنید که از آنجا پیوندهای داخلی را به صفحه هدف اضافه کنید
اکنون ما یک صفحه مناسب برای تقویت داریم، باید مکان های مناسبی را پیدا کنیم تا بتوانیم لینک های داخلی به آن صفحه اضافه کنیم. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.
سایت گوگل: جستجو
به گوگل بروید و جستجو کنیدsite:yourdomain.com “topic of the page you want to boost”
در این مورد، ما می توانیم جستجو کنیمsite:ahrefs.com/blog “seo basics”
با این کار تمام صفحات سایت شما که عبارت را در جایی از کپی ذکر کرده اند، پیدا می کند. به عبارت دیگر، فرصت های پیوند داخلی متنی.
در اینجا صفحه ای وجود دارد که عبارت "سئو اولیه" را ذکر می کند:
به نظر می رسد این مکان مناسبی برای افزودن یک پیوند داخلی به راهنمای ما باشد.
بهترین از طریق لینک
به Ahrefs Site Explorer بروید، دامنه خود را وارد کنید، سپس گزارش بهترین پیوندها را بررسی کنید.
این گزارش به طور پیشفرض بر اساس رتبهبندی URL (UR) مرتب شده است، بنابراین «معتبرترین» صفحات سایت شما را نشان میدهد. به عبارت دیگر، لیستی از صفحاتی که یک پیوند داخلی می تواند بخش مناسبی از قدرت را از آن ها منتقل کند.
فهرست را مرور کنید و به دنبال فرصتهای مرتبط با موضوع باشید.
در اینجا یکی است که احتمالا برای پرونده در دست کار می کند:
این صفحه دارای اعتبار زیادی است، و همچنین در مورد لینک سازی است - موضوع فرعی SEO.
اگر به صفحه نگاه کنیم، زمان زیادی طول نمی کشد تا فرصت پیوند داخلی متنی مناسب را پیدا کنیم.
بیایید آن را به روز کنیم.
مطالعه توصیه شده: پیوندهای داخلی برای SEO: راهنمای عملی
3. «آب پیوند» از دست رفته را از صفحات مرده با بک لینک بازیابی کنید
به دست آوردن بک لینک همیشه آسان نیست. در واقع، آنها به ندرت هستند.
اگر زمان، تلاش، و احتمالاً پول نقد سختی را صرف ایجاد پیوندها کرده اید، مطمئن شوید که آنها به صفحات مرده اشاره نمی کنند. چنین پیوندهایی عملاً تلف می شوند.
برای انجام این کار، از گزارش بهترین پیوندها در Ahrefs' Site Explorer استفاده کنید.
Site Explorer > دامنه خود را وارد کنید > بهترین بر اساس پیوندها > افزودن فیلتر «404 یافت نشد» > مرتب سازی بر اساس ارجاع دامنه ها
این گزارش صفحات مرده با بک لینک را نشان می دهد.
چرا اینها بد هستند؟ ساده. صفحات مرده دیگر از نظر فنی وجود ندارند. آنها مانع از جریان یافتن هر صفحه رتبه (مرجع) از آن بک لینک ها در اطراف سایت شما می شوند.
خوشبختانه، رفع چنین مشکلاتی کاملاً ساده است. شما می توانید یا:
- بازگرداندن صفحه مرده (در صورت حذف تصادفی)
- صفحه مرده (301) را به صفحه مرتبط دیگری هدایت کنید
- به عنوان یک 404 نرم افزاری بگذارید (اگر هیچ یک از بک لینک ها با کیفیت نیستند)
مطالعه توصیه شده: چگونه پیوندهای شکسته را پیدا و رفع کنیم (برای بازیابی "Link Juice" ارزشمند)
4. از "روش میانجی" برای افزایش اعتبار صفحات "پول" استفاده کنید
ایجاد پیوند آسان نیست، اما ایجاد پیوند به "صفحات پول" تقریباً غیرممکن است.
- صفحات محصول/رده تجارت الکترونیک
- صفحات فرود
- صفحات وابسته (بررسی و غیره)
- صفحات خدمات ملات آجری
... وقتی صحبت از لینک بیلدینگ می شود همه آنها یک کابوس هستند.
راه حل: از "روش میانجی" استفاده کنید.
چیزی شبیه به این پیش میاد:
- یک قسمت از محتوای اطلاعاتی مرتبط با موضوع ایجاد کنید (مثلاً یک پست وبلاگ)
- پیوندهایی به آن بسازید
- پیوندهای داخلی آن صفحه را به صفحه "پول" خود اضافه کنید
در واقع، پست وبلاگ به واسطه تبدیل می شود .
این در واقع یک استراتژی SEO است که ما در Ahrefs برای تقویت صفحات فرود خود استفاده می کنیم.
در اینجا گزارش بک لینک های داخلی در Site Explorer است که برای نشان دادن پیوندهای داخلی ابزار Keywords Explorer ما از پست های وبلاگ ما فیلتر شده است:
72 لینک داخلی!
به عبارت دیگر، ما همیشه از داخل پست های وبلاگ به صفحه فرود کاوشگر کلمات کلیدی خود پیوند می دهیم. و برخی از پست های ما دارای اختیارات جدی در سطح صفحه هستند.
اکنون، اگر قبلاً محتوای اطلاعاتی مرتبط با «صفحه پول» دارید که میخواهید آن را تقویت کنید، این فرآیند آسان است. از تاکتیک های پیوند داخلی ذکر شده در بند 3 برای یافتن فرصت های مرتبط با زمینه استفاده کنید.
اگر قبلاً چنین محتوایی ندارید، پس باید چیزی ایجاد کنید که پتانسیل کسب چند لینک را داشته باشد.
راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، اما در اینجا یک نقطه شروع ساده وجود دارد:
- محتوای مرتبطی را پیدا کنید که دارای پیوندهای زیادی باشد
- چیزی حتی بهتر بسازید
- کسانی را که به محتوای پایینتری پیوند میدهند را متقاعد کنید که آن پیوند را به نفع شما عوض کنند
در اینجا درباره نحوه اجرای این استراتژی بیشتر بیاموزید .
مهم
در صورت امکان، همیشه ترجیح داده می شود که پیوندهای مستقیم به صفحات "پول" خود ایجاد کنید.
این به این دلیل است که واسطه از "اقتدار" استفاده می کند. همه آب پیوندها از طریق پیوندهای داخلی به صفحه پول شما منتقل نمی شود. بخشی از آن از طریق سایر پیوندهای داخلی صفحه جریان می یابد و برخی در خود صفحه باقی می مانند.
اما در حالی که این ممکن است منفی به نظر برسد، اغلب اینطور نیست.
این به این دلیل است که صفحه «میانجی» ممکن است برای کلمات کلیدی اطلاعاتی رتبه بندی شود، که ترافیک هدفمند بیشتری را به سمت شما ارسال می کند. که می تواند برای کسب و کار شما ارزشمند باشد.
5. برنده قطعه های برجسته بیشتر
قطعه های ویژه نتایج جستجویی هستند که به شکل زیر هستند:
در سال 2016، ما 2 میلیون نتیجه جستجو را مطالعه کردیم و متوجه شدیم که قطعههای ویژه برای 12.3 درصد از جستجوها نشان داده میشوند. ما همچنین دریافتیم که 8.6٪ از کلیک ها به قطعه می رود.
اما چیزی که ممکن است متوجه نشده باشید این است که گوگل این قطعات را از سایتهایی که قبلاً در 10 رتبه اول قرار گرفتهاند، استخراج میکند.
SIDENOTE.
ما 99.58٪ مطمئن هستیم که این مورد است.
همه اینها به چه معناست:
اگر برای درخواستی که Google یک قطعه برجسته را نشان میدهد اما هنوز مالک آن نیستید، در 10 مورد برتر قرار میگیرید، با برنده شدن این قطعه، میتوانید ترافیک بیشتری دریافت کنید.
برای یافتن چنین فرصتهایی، از گزارش کلمات کلیدی ارگانیک در اکسپلورر سایت Ahrefs استفاده کنید .
Site Explorer > دامنه خود را وارد کنید > Organic Keywords > ویژگی های SERP > Featured Snippets > Filter برای 10 رتبه برتر
اگر این نماد را مشاهده کردید، به این معنی است که شما قبلاً قطعه مربوط به آن کلمه کلیدی را دارید.
برای هر کلمه کلیدی دیگری، یک رقیب صاحب قطعه است و در آن فرصت وجود دارد. این فقط یک مورد تلاش برای درک اینکه چرا آنها مالک قطعه هستند و نه شما، و سپس بر اساس آن بهینه سازی کنید.
حالا صادقانه بگویم. هیچ قانون سخت و سریعی در اینجا وجود ندارد.
با این حال، به نظر میرسد که اکثر جامعه سئو موافق هستند که برای برنده شدن این قطعه، قالب محتوای شما باید با هدف جستجو هماهنگ باشد.
به عنوان مثال، ما رتبه 4 را برای "چگونه مدیر بازاریابی شویم" می کنیم، اما صاحب قطعه نیستیم.
این احتمالاً به این دلیل است که مردم یک فرآیند گام به گام را می خواهند، همانطور که در قطعه فعلی نشان داده شده است.
راهنمای ما در آن قالب نیست.
بنابراین، در این مورد، قالب بندی مجدد آن راهنما به عنوان یک فرآیند گام به گام می تواند به برنده شدن قطعه کمک کند.
ارزششو داره؟
اگر نگاهی به گزارش کلمات کلیدی ارگانیک برای صفحهای که صاحب قطعه است بیندازیم، میبینیم که تخمین زده میشود که آنها ماهانه 238 بازدیدکننده داشته باشند فقط از این قطعه…
... و تقریباً دوباره از 9 قطعه دیگر که صفحه متعلق به آن است، یکسان است:
نتیجهگیری: با برنده شدن قطعه، میتوانیم ترافیک را تا 200%+ افزایش دهیم.
مطالعه توصیه شده: نحوه بهینه سازی برای قطعه های ویژه گوگل در سال 2020
6. محتوای موجود را به روز کنید
گاهی اوقات محتوایی که قبلاً در موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشت، دیگر این کار را انجام نمی دهد.
به عنوان مثال، لیست ما از بهترین جستجوهای Google :
اگر آن URL را در Site Explorer وارد کنیم، می بینیم که ترافیک ارگانیک ماهانه تخمینی بیش از 56٪ (!!!) بین دسامبر 2017 و فوریه 2018 کاهش یافته است:
به طور مطلق، این بدان معنی است که 3000 بازدید کمتر در ماه به ما می رسد.
اما برخی از شما احتمالاً متوجه شده اید که پس از کاهش، ترافیک سر به فلک کشیده است! دلیلش این است که ما مقاله را با آمار و ارقام جدید به روز و بازنشر کردیم.
سوال این است که چگونه میتوانید پستها و صفحاتی را پیدا کنید که احتمالاً از یک بهروزرسانی محتوا سود میبرند؟
الف) از آزمون و خطا استفاده کنید
بیایید با آن روبرو شویم، این چیزی است که در طول زمان اتفاق می افتد.
بنابراین معمولا پست ها و صفحات قدیمی هستند که از افت ترافیک رنج می برند.
سعی کنید صفحه ای را که بیش از شش ماه پیش منتشر شده است در Site Explorer قرار دهید، سپس به نمودار ترافیک ارگانیک نگاه کنید .
اگر نمودار مانند آبشار نیاگارا پایین بیاید، پس برای تازه کردن آماده است.
ب) از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید
اگر کاربر گوگل آنالیتیکس هستید و ترجیح می دهید این کار را روشمندتر انجام دهید، به خواندن ادامه دهید. آنچه در زیر می آید روشی برای یافتن این صفحات در مقیاس است.
برای شروع، به Google Analytics بروید و به گزارش صفحات فرود بروید.
Google Analytics > رفتار > محتوای سایت > صفحات فرود
سپس دوره خود را روی ۱۲ ماه کامل اخیر تنظیم کنید (مثلاً ۱ ژانویه ۲۰۱۸ - ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸)، فقط برای ترافیک ارگانیک فیلتر کنید و «ماه» را به عنوان بعد ثانویه اضافه کنید. شما باید با چیزی شبیه به این نتیجه بگیرید:
گزارش را به صورت CSV صادر کنید.
SIDENOTE.
همچنین ارزش دارد که URL های ناخواسته را با استفاده از فیلتر حذف داخلی در Google Analytics حذف کنید. به عنوان مثال، قبل از اینکه گزارش خود را صادر کنم، URL های حاوی «؟»، «/author/»، و «/category/» را حذف کردم.
سپس، یک کپی از این الگوی Google Sheets ایجاد کنید .
CSV را در تب "IMPORT HERE" وارد کنید. (فایل > وارد کردن... > آپلود CSV)
به برگه "نتیجه" بروید. باید چیزی شبیه به این باشد:
مهم
گاهی اوقات دلایل موجهی برای کاهش ترافیک وجود دارد که ربطی به «تازه بودن» ندارد، مانند:
- به روز رسانی الگوریتم
- فصلی بودن
همیشه دلایل کاهش ترافیک را قبل از بازنویسی یا تازه کردن محتوا بررسی کنید.
کاری که این کار انجام می دهد این است که چگونه ترافیک ماه گذشته هر صفحه را با بهترین ماه آن مقایسه می کند. سپس نتایج به ترتیب نزولی مرتب می شوند و در ابتدا بیشترین افت ترافیک وجود دارد.
سپس میتوانید صفحاتی را که دارای افت ترافیک زیادی هستند در Site Explorer یا Google Analytics بیشتر بررسی کنید.
همچنین ارزش بررسی SERP کلمه کلیدی اصلی برای هر صفحه را برای نشانههایی از تازگی به عنوان عامل رتبهبندی دارد. به عنوان مثال، سال جاری در عناوین صفحات با رتبه برتر…
یا تاریخ های اخیر انتشار:
چنین مواردی نشان می دهد که گوگل تازگی در SERP را در اولویت قرار داده است.
این ممکن است احتمال موفقیت یک به روز رسانی محتوا را برای آن صفحه افزایش دهد.
همچنین می توانید در Content Explorer جستجو کنید و صفحات بازنشر شده را فیلتر کنید، سپس به روند در طول زمان نگاه کنید.
اگر مردم به طور مرتب مطالبی را در مورد موضوع بازنشر می کنند، نشان دهنده آن است که موضوع بر تازگی متکی است.
مطالعه توصیه شده: محتوای همیشه سبز: چیست، چرا به آن نیاز دارید و چگونه آن را ایجاد کنید
7. به دنبال فرصتهای محتوای کمرنگ باشید
در سال 2018، ما تقریباً یک میلیارد صفحه وب را تجزیه و تحلیل کردیم. ما یک همبستگی مثبت بین تعداد دامنه های ارجاع دهنده به یک صفحه (پیوندهای وب سایت های منحصر به فرد) و ترافیک ارگانیک پیدا کردیم.
ترجمه: هر چه یک صفحه لینک های بیشتری داشته باشد، ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب می کند.
اما نکته اینجاست: این قاعده کلی مواردی دور از ذهن دارد.
برخی از صفحات با تعداد بسیار کمی بک لینک یا حتی بدون بک لینک رتبه بندی می کنند و تعداد زیادی ترافیک جستجو را جذب می کنند. کلمات کلیدی که این صفحات برای آن ها رتبه بندی می کنند، میوه های کم اهمیت هستند (یعنی موضوعاتی که بدون بک لینک های زیادی برای آنها رتبه بندی می کنید).
پس چگونه این صفحات را پیدا می کنید؟
وارد Content Explorer شوید .
Content Explorer یک پایگاه داده قابل جستجو از بیش از یک میلیارد صفحه وب است. هر کلمه یا عبارتی را وارد کنید تا همه موارد ذکر شده را در سراسر وب ببینید، به علاوه برخی از معیارهای مفید SEO برای هر نتیجه.
در اینجا نتایج مربوط به "پودر پروتئین" آمده است:
یعنی 68300 صفحه وب که این عبارت را ذکر کرده اند!
اکنون بیایید این نتایج را فیلتر کنیم تا فقط صفحاتی با موارد زیر پیدا کنیم:
- حداقل 500 بازدید ارگانیک در ماه؛
- دامنه های ارجاع صفر
به عبارت دیگر، صفحاتی که ترافیک ارگانیک زیادی را بدون بک لینک زیاد دریافت می کنند.
اکنون به 53 نتیجه رسیده ایم که یکی از آنها این صفحه است:
نکته
نتایج را در Content Explorer نمی بینید؟ فیلتر را شل کنید تا صفحاتی با حداکثر پنج، ده یا بیست دامنه ارجاع نشان داده شود.
اگر قسمت "جزئیات" را بزنید و برگه "کلید واژه های ارگانیک" را بررسی کنید، می بینیم که برای کلمات کلیدی مرتبط با کلوچه های پر پروتئین رتبه بندی می شود. و همه آنها نمرات سختی کلمه کلیدی (KD) پایینی دارند.
همه اینها نظریه ما را تأیید می کند که این یک موضوع کم رقابت است.
بنابراین اگر شما یک سایت مرتبط با تناسب اندام را راه اندازی می کنید، این موضوع می تواند منبع ترافیک آسان باشد.
8. منشن های بدون پیوند را به لینک تبدیل کنید
گاهی اوقات افراد بدون اینکه به شما لینک دهند، کسب و کار شما را به صورت آنلاین ذکر می کنند.
در اینجا چند نمونه از آن اتفاق برای Ahrefs وجود دارد:
ذکرهای بدون پیوند مانند این ممکن است به دلایل زیادی رخ دهند. اما، بیشتر از نه، میتوانم بگویم که این به فراموشی برمیگردد تا بدخواهی.
در هر صورت ممکن است ناامید کننده باشد. خوشبختانه، یک راه حل ساده وجود دارد:
- منشن های بدون پیوند خود را پیدا کنید
- تماس بگیرید و سعی کنید آنها را به پیوند تبدیل کنید
اکنون، چند راه برای یافتن منشن های بدون پیوند وجود دارد. من یک راهنمای کامل را اینجا نوشتم .
اما در حال حاضر، اجازه دهید همه چیز را ساده نگه داریم و از Content Explorer استفاده کنیم.
Content Explorer > نام تجاری را وارد کنید
این جستجو تمام صفحاتی را که نام تجاری شما را ذکر کرده اند، بازمی گرداند، که بسیاری از آنها منشن های پیوندی هستند.
میتوانید با چسباندن دامنه خود در فیلتر «Highlight unlinked references» از شر این موارد خلاص شوید.
سپس Content Explorer صفحاتی از سایتهایی را که هرگز به شما پیوند ندادهاند برجسته میکند.
اینها ذکرهای بی پیوند هستند.
توجه داشته باشید
استفاده از فیلتر «هایلایت کردن دامنههای بدون پیوند» پیوندهای سطح دامنه را شامل میشود. این بدان معناست که صفحه در نتایج جستجو تنها در صورتی برجسته می شود که هیچ پیوندی به وب سایت شما از کل دامنه وجود نداشته باشد. بنابراین، اشاره در صفحه ممکن است یک اشاره بدون پیوند باشد، اما اگر سایت قبلاً از جای دیگری به شما پیوند داده شده باشد، صفحه را برجسته نمی کنیم.
این مفید است زیرا تمرکز بر ایجاد پیوند از وب سایت های جدید منطقی است.
اگر میخواهید همه فرصتها را دنبال کنید، حتی آنهایی که از سایتهایی که قبلاً به شما پیوند دادهاند، پس این را بخوانید .
از اینجا، توصیه می کنم «یک صفحه در هر دامنه» را تغییر دهید. این اطمینان حاصل می کند که تنها یک صفحه از هر سایت در نتایج وجود دارد.
در مرحله بعد، "Export" را بزنید و کادر "Only pages with highlighted domains" را علامت بزنید.
اکنون، راه خود را از طریق برگه بررسی کنید و هر یک از صفحات پیوند دهنده را بررسی کنید. تصمیم بگیرید که آیا میخواهید ذکر نامرتبط را به صورت موردی دنبال کنید.
ببینید آیا:
- منطقی است که ذکر یک پیوند باشد
- شما در واقع یک لینک از صفحه می خواهید
لیست مشتریان بالقوه خود را دریافت کردید؟ آدرس ایمیل آنها را پیدا کنید و با یک راه ساده تماس بگیرید:
- سلام، دیدم شما اینجا به ما اشاره کردید: https://post1
- آیا می تواند نام تجاری ما را قابل کلیک کند تا مردم بتوانند سایت ما را پیدا کنند؟
به همین سادگی است .
توجه داشته باشید که اکثر لینک هایی که با استفاده از این تاکتیک ساخته می شوند، لینک های صفحه اصلی خواهند بود. تا زمانی که ساختار پیوند داخلی خوبی دارید، این چیز خوبی است. برخی از "اقتدار" از آن پیوندها به صفحات دیگر شما سرازیر می شود.
یک بار در ماه دوباره بررسی کنید و صفحات اضافه شده در 30 روز گذشته را برای جریان دائمی فرصت های جدید فیلتر کنید. از طرف دیگر، در Ahrefs Alerts یک هشدار نام تجاری تنظیم کنید.
9. شکاف های محتوا را برای افزایش پتانسیل ترافیک صفحه خود اضافه کنید
شکاف محتوا زمانی است که رقبا در مورد موضوعی مطالبی دارند که شما به آن پرداخته اید.
به عنوان مثال، وبلاگ Moz، Backlinko و Yoast.com همگی مقالاتی در مورد 301 پیوند تغییر مسیر دارند. ما هنوز به این موضوع نپرداخته ایم.
اما شکاف های محتوا می تواند در سطح صفحه نیز رخ دهد.
برای نشان دادن منظورم، نگاهی به راهنمای ما برای انجام یک تحلیل رقابتی بیندازید .
این یک راهنمای کامل است، اگر نه کمی قدیمی (منتشر شده در اواخر 2017).
SIDENOTE.
از زمانی که کار روی این پست را شروع کردم، این راهنما را به روز کردیم. راهنمای شما در آن URL با راهنمای تصویر بالا متفاوت خواهد بود.
اما آیا با همه چیزهایی که باید مقابله می کند؟
بیایید با راهاندازی ابزار شکاف محتوایی Ahrefs برای صفحهمان ، و همچنین وصل کردن تعدادی از سایتهای با رتبه برتر برای «تحلیل رقابتی» متوجه این موضوع شویم.
Site Explorer > URL خود را وارد کنید > Content gap را وارد کنید
این ابزار به دنبال کلمات کلیدی می گردد که سایر صفحات در رتبه 100 برتر قرار می گیرند، اما ما اینطور نیستیم.
این بار، میخواهم گزینه «نمایش کلمات کلیدی که همه اهداف زیر برای آنها رتبهبندی میشوند» را انتخاب کنم. من همچنین تیک "حداقل یکی از اهداف باید در 10 رتبه برتر باشد" را علامت می زنم تا نتایج تا حد امکان مرتبط باشد. سپس «نمایش کلمات کلیدی» را می زنم.
16 نتیجه، که بسیاری از آنها موضوعات فرعی هستند که تحت عنوان تحلیل رقابتی قرار می گیرند .
این واقعیت که صفحه ما برای هیچ یک از این کلمات کلیدی رتبه بندی نمی کند نشان می دهد که ما احتمالاً از ذکر چنین مواردی در راهنمای خود غافل شده ایم.
راه حل: یک به روز رسانی جزئی برای پست یا صفحه صادر کنید تا در مورد چیزهایی که از دست داده ایم صحبت کنید.
برای مثال، میتوانیم بخشی در مورد «تحلیل رقابتی در بازاریابی» اضافه کنیم. یا در مورد «مدل های تحلیل رقیب» مختلف.
این نه تنها می تواند به رتبه بندی صفحه برای چنین کلمات کلیدی کمک کند، بلکه ممکن است "ارتباط موضوعی" صفحه را نیز افزایش دهد. به نوبه خود، ممکن است رتبه بندی سایر کلمات کلیدی مرتبط را افزایش دهد.
این به چه معناست: گوگل یک الگوریتم است. آنها به محتوای صفحه شما نگاه می کنند تا بفهمند در مورد چیست. با صحبت در مورد چیزهای مرتبط با موضوع اصلی خود، به طور موثر اعتماد Google را نسبت به آنچه صفحه درباره آن است افزایش می دهید.
در راهنمای ما برای سئوی داخلی صفحه، درباره ارتباط موضوعی بیشتر بیاموزید .
10. از صفحات مرده رقبای خود برای ایجاد لینک استفاده کنید
اکثر وب سایت ها دارای صفحات مرده هستند، از جمله رقبای شما.
و اگر صفحات مرده رقبای شما مرتبط (یا حداقل نیمه مرتبط) با کسب و کار شما هستند، و دارای بک لینک هستند، پس زمینه برای بردن این بک لینک ها برای خودتان وجود دارد.
من توضیح خواهم داد که چگونه این کار در حال انجام است، اما ابتدا، ما به راهی برای یافتن صفحات مرده رقبای خود نیاز داریم.
برای این کار، میتوانیم از گزارش بهترین پیوندها در Site Explorer استفاده کنیم.
کاوشگر سایت > دامنه های رقبا را وارد کنید > بهترین بر اساس پیوندها > افزودن فیلتر «404 یافت نشد» > مرتب سازی بر اساس تعداد دامنه های ارجاع دهنده از بالا به پایین
به لیست URL ها نگاه کنید و ببینید آیا هر کدام به کسب و کار شما مرتبط/نیمه مرتبط هستند یا خیر.
در این مورد موضوع اجتناب از جریمه ها مربوط به سئو سایت است که در وبلاگ اهرفس در مورد آن صحبت می کنیم. دارای پیوندهایی از 29 دامنه ارجاع دهنده است.
بیایید کارت را بزنیم و روی پیوند "مشاهده در Archive.org" کلیک کنیم تا ببینیم قبلاً چه بوده است.
همانطور که انتظار می رفت - این یک پست وبلاگ در مورد اجتناب از مجازات های گوگل بود.
مسئله این است: چون صفحه مرده است، اکنون 29 نفر به هیچ چیزی جز یک صفحه خطا لینک نمی دهند.
بنابراین بیایید ببینیم آیا چیزی مشابه در وبلاگ داریم که می تواند جایگزین مناسبی برای آن پیوندهای مرده باشد. و ... به نظر می رسد که ما انجام می دهیم :
این راهنما تقریباً در مورد همین موضوع صحبت می کند - چگونه از مجازات های Google جلوگیری کنیم.
اشاره کوتاه
قبلاً جایگزین مربوطه دریافت نکرده اید؟ چیزی ایجاد کنید.
در راهنمای کامل ما برای ساخت لینک شکسته درباره اجرای این تکنیک بیشتر بیاموزید .
عالی. حال بیایید نگاهی به گزارش Backlinks برای صفحه مرده در Site Explorer بیاندازیم.
این به طور موثر لیستی از افرادی را به ما می دهد که می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم و در مورد لینک خراب آنها هشدار دهیم. اما ما نه تنها به آنها هشدار می دهیم. ما همچنین با مهربانی راهنمای خود را به عنوان جایگزین مناسب پیشنهاد می کنیم.
البته ما میتوانیم با همه این افراد ارتباط برقرار کنیم…
اما از آنجایی که ما فقط به ایجاد پیوندهای با کیفیت بالا علاقه مندیم، من قصد دارم چند فیلتر اضافه کنم تا لیست مشتریان بالقوه خود را محدود کنیم:
در اینجا ما آن را داریم - لیستی از 17 نفر که به طور بالقوه می توانیم از آنها پیوند کسب کنیم.
اکنون تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که آدرس ایمیل آنها را پیدا کنیم و با یک ایمیل ساده با آنها در ارتباط باشیم:
- سلام، دیدم که شما به http://deadpost لینک دارید
- اون پست مرده
- ما چیزی مشابه داریم: http://ourpost
- ممکن است بخواهید پیوند را عوض کنید.
11. از Pixsy برای جستجوی سرقت تصویر استفاده کنید
تصاویر موجود در وب اغلب به سرقت رفته و بدون ذکر منبع در جای دیگری جاسازی می شوند.
اگر هر گونه تصویر محبوبی در سایت خود دارید، ممکن است فرصتی برای ایجاد پیوندهای سریع داشته باشید. در اینجا به طور خلاصه چگونه است:
- تصاویر جاسازی شده را در وب سایت های دیگر بدون ذکر منبع پیدا کنید
- تماس بگیرید و درخواست انتساب (در قالب یک بک لینک)
ساده به نظر می رسد، اما چگونه آن را انجام دهید؟
از Pixsy استفاده کنید — ابزاری رایگان که وب را برای مشاهده تصاویر شما در سایر وب سایت ها اسکن می کند.
بنابراین، نقطه شروع واضح این است که تعدادی تصویر جمع آوری کنیم تا به Pixsy اجازه دهیم جادوی خود را روی آن کار کند.
من توصیه می کنم ابتدا هر یک از تصاویر متعلق به خود را که احتمالاً محبوب هستند - اینفوگرافیک و غیره جمع آوری کنید. برای مثال، اگر این کار را برای Ahrefs انجام می دادم، تمام گرافیک های مارک خود را جمع می کردم و آنها را در یک پوشه قرار می دادم.
بعد، تصاویر را در Pixsy آپلود کنید.
سپس Pixsy وب را برای مکان های دیگری که تصاویر ظاهر می شوند اسکن می کند.
در اینجا نتایج برای چند تصویری که از وبلاگ Ahrefs آپلود کردم، آمده است:
به نظر می رسد آنها در 125 سایت دیگر ظاهر می شوند!
اکنون، قبل از اینکه خیلی هیجان زده شویم، شایان ذکر است که برخی از صفحاتی که این تصاویر در آنها ظاهر می شوند، قبلاً به ما پیوند دارند.
بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که تمام صفحاتی را که Pixsy پیدا کرده است مرور کنید و کد منبع را برای پیوند به سایت خود بررسی کنید. اگر وجود دارد، «نادیده گرفتن» را بزنید. اگر اینطور نیست، URL آن صفحه را به یک صفحه گسترده اضافه کنید، همراه با:
- تصویر تعبیه شده
- لینک منبع اصلی که نیاز به افزودن دارد
نکته حرفه ای
بررسی کد منبع برای همه نتایج در Pixsy می تواند یک کار وقت گیر باشد. بنابراین ارزش استخدام یک VA را دارد تا این کار را برای شما انجام دهد. به آنها دستورالعمل های واضح بدهید و این کار نباید پرهزینه باشد. همچنین، میتوانید از عملکرد جستجوی سفارشی در Screaming Frog استفاده کنید.
هنگامی که کارتان تمام شد، آدرس ایمیل آنها را پیدا کنید، سپس با یک ایمیل دوستانه اما محکم با آنها تماس بگیرید:
- سلام، دیدم یکی از تصاویر من را اینجا جاسازی کردید: https://theirpost
- لطفاً می توانید با یک لینک منبع به ما اعتبار بدهید؟
استفاده از ابزاری مانند Buzzstream، Mailshake یا Pitchbox باید این فرآیند را ساده کند. فیلدهای ادغام ایمیل دوست شما هستند.
افکار نهایی
تکنیک های سئو بسیار زیاد است. این پست تنها تعدادی از تاکتیکهایی را که میتوانید برای افزایش ترافیک وبسایت خود استفاده کنید، فهرست میکند.
با این حال، امید من این است که اینها به اندازه کافی کاربردی و ساده باشند، حتی برای کسانی که تازه وارد سئو شده اند.
آیا به دنبال راه های عملی تر برای بهبود سئو هستید؟ لیست 12 نکته سئو ما را بررسی کنید
- ۰۱/۰۲/۰۷