سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
گوگل هنگام رتبه بندی محتوا در نتایج جستجوی خود فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. برخی از این «سیگنالها» مستقیماً بر رتبهبندی تأثیر میگذارند، در حالی که برخی دیگر به طور غیرمستقیم بر آنها تأثیر میگذارند. EAT یا تخصص، اقتدار و اعتماد، عناصر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هستند که گوگل برای آنها ارزش قائل است. با این حال، اندازه گیری آنها نیز سخت است. به طور خلاصه، سئوی EAT برای محتوایی که تحت یک چتر خاص قرار میگیرد ضروری است، مانند موضوعات پول شما یا زندگی شما (YMYL). این ممکن است برای برخی یک مفهوم جدید باشد، بنابراین ما قصد داریم به بررسی محتوای EAT SEO و اهمیت آن برای محتوای YMYL بپردازیم. ما همچنین به طور خاص در مورد چگونگی بهبود سئو EAT خود بحث خواهیم کرد.
EAT SEO چیست؟
EAT مخفف Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است. اینها سه عامل کلیدی هستند که می توانند تعیین کنند که یک صفحه یا منبع خاص چقدر برای کاربران مفید است. مثلاً فرض کنید که «چگونه پول پس انداز کنیم» را جستجو کنید.
پول یک موضوع حساس برای اکثر مردم است و موتورهای جستجو این اهمیت را درک می کنند. در واقع، اصطلاحی برای موضوعات مرتبط با پول یا سایر موضوعات سبک زندگی «جدی» وجود دارد: پول شما یا زندگی شما (YMYL) . با موضوعات YMYL، گوگل به EAT SEO توجه ویژه ای دارد. اگر به دنبال مشاوره در مورد چگونگی صرفه جویی در پول هستید، می خواهید منابعی را ببینید که سه معیار EAT را برآورده می کنند. اما آنها چه هستند؟
معیارهای سئو EAT
معیارهایی که گوگل برای تعیین ارزش EAT استفاده می کند نسبتاً ساده است.
- تجربه و تخصص. شما می خواهید از افرادی که می دانند در مورد چه چیزی صحبت می کنند، مشاوره بگیرید. آنها ممکن است شامل کارشناسان صنعت، نویسندگان دارای اعتبار، و افرادی باشند که در گذشته درباره این موضوع منتشر کرده اند.
- اقتدار. در حالت ایدهآل، میخواهید مشاوره YMYL را از یک وبسایت با اعتبار در موضوع دریافت کنید. این بدان معناست که منبعی است که ترافیک زیادی برای یک موضوع خاص دریافت می کند، نظرات خوبی دارد و مطالبی را از کارشناسان منتشر کرده است.
- امانت. یک منبع تنها نیازی به معتبر بودن ندارد. همچنین باید قابل اعتماد باشد. این بدان معناست که محتوا باید دقیق باشد، ارجاعات خارجی را ارائه دهد و درمورد متخصصان آن آگاه باشد.
اگر تا حدودی با SEO آشنا هستید، می توانید تصور کنید که اندازه گیری EAT چقدر دشوار است. به همین دلیل است که مورد بحث است که آیا EAT یک عامل رتبه بندی مستقیم است، به خصوص که در Core Web Vitals گنجانده نشده است.
با این حال، ما میدانیم که EAT بخشی از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google است . این اساساً کتاب مقدس برای تیمی است که کیفیت نتایج جستجوی Google را ارزیابی می کند. خود گوگل این را گفته است.
برخلاف Core Web Vitals ، هیچ امتیاز سئو EAT وجود ندارد. با این حال، اگر روی انتشار محتوای جذاب در وب سایتی با تجربه کاربری عالی تمرکز می کنید، باید از منظر EAT عملکرد خوبی داشته باشید.
سالها پیش، مزارع محتوا که مقالات کوتاه پر از کلمات کلیدی را پر میکردند، ارزش بسیار کمی برای جستجوگران فراهم میکردند، اما بر صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تسلط داشتند. برای کاربران بسیار سخت شد که بدانند به چه کسی اعتماد کنند، مخصوصاً برای این موضوعات حساس YMYL، بنابراین Google شروع به بررسی EAT SEO به عنوان راهی برای تعیین ارزش رتبهبندی یک سایت کرد.
سایت YMYL چیست؟
در حالت ایده آل، شما می خواهید هر وب سایتی که روی آن کار می کنید معیارهای سئو EAT را برآورده کند. با این حال، تخصص، اعتبار و قابل اعتماد بودن برای سایت های YMYL بسیار مهم است.
گوگل با نتایج مربوط به موضوعات "حساس" انتخابی تر است. اینها برخی (اما نه همه) از مسائلی هستند که زیر چتر YMYL قرار می گیرند:
- توصیه پزشکی
- مشاوره مالی
- موضوعات حقوقی
- موضوعات فرزندپروری
- فروشگاه های تجارت الکترونیک
برای در نظر گرفتن این لیست، تصور کنید که به دنبال توصیه های رستوران برای یک منطقه خاص هستید. احتمالاً چندین مقاله مبتنی بر فهرست پیدا خواهید کرد و بر اساس این که کدام پست را قابل اعتمادتر می دانید، تصمیم می گیرید. این یک موقعیت نسبتا کم خطر است، اما مردم هنوز هم فکر زیادی برای انتخاب آن دارند.
حالا تصور کنید که به جای اینکه به دنبال رستوران بگردید، به دنبال توصیه های شرکت حقوقی یا مشاوره برای سرمایه گذاری پول خود هستید. اینها می توانند تصمیمات زندگی را تغییر دهند، به همین دلیل است که تحت چتر YMYL قرار می گیرند.
اگر به دنبال اطلاعات مرتبط با آن موضوعات هستید، نتایج برتر موتورهای جستجو معمولاً با کیفیت هستند. احتمالاً تعداد زیادی مؤسسه، نشریات معروف و تعداد بسیار کمی از وبلاگهای کوچک (در صورت وجود) با نویسندگان ناشناس را مشاهده خواهید کرد.
برای روشن شدن موضوع، رتبه بندی موضوعات YLYM با یک وب سایت جدید امکان پذیر است. با این حال، هر جایگاهی که در زیر چتر YLYM قرار میگیرد، معمولاً رقابت زیادی دارد زیرا ریسکها بیشتر است.
با این حال، از آنجایی که ریسک ها بیشتر است، دریافت ترافیک بیشتر در سوله های YLYM می تواند تبدیل به تبدیل های ارزشمندتر شود. اگر یک وب سایت قانونی راه اندازی می کنید، سرنخ های شما می توانند هزاران دلار درآمد داشته باشند. همین امر در مورد وبلاگ های پزشکی، وب سایت های والدین و سایر مطالبی که به طور قابل توجهی بر زندگی کاربران تأثیر می گذارد صدق می کند.
از اوایل سال 2020 و همهگیری کووید-19، گوگل در رتبهبندی سایتهای پزشکی که حتی به این بیماری اشاره میکنند بسیار مراقب بوده است. این، به نوبه خود، حفظ شیوه های EAT جامد را برای آن سایت ها مهم تر می کند. سایتهای کوچکتر قطعاً رتبهبندی سختی دارند، و سایتهایی که توسط متخصصان غیرپزشکی با اعتبار قابل اثبات نوشته شدهاند، اغلب نادیده گرفته میشوند. حتی اگر اطلاعات صحیح باشد، عواقب رتبه بندی نادرست اطلاعات YMYL توسط گوگل بسیار زیاد است.
چگونه می توان EAT SEO را بهبود بخشید؟ (فاکتور به فاکتور)
اگرچه نمیتوانید EAT SEO را تعیین کنید، اما میتوانید بهترین روشها را دنبال کنید تا محتوای شما مطابق با استانداردهای Google باشد. در زیر، بخشهایی از دستورالعملهای ارزیابی کیفیت جستجوی Google را اضافه میکنیم. به این ترتیب، بهتر متوجه خواهید شد که موتور جستجو دقیقاً به دنبال چه ویژگی هایی است.
تجربه و تخصص
وقتی محتوای YMYL را منتشر می کنید، انتساب صحیح نویسنده ضروری است. اگر هر مقاله را با نام مستعار پست میکنید، برای گوگل میتواند چالش برانگیز باشد که تشخیص دهد آیا شما تخصص مورد انتظار برای موضوعات خود را دارید یا خیر.
در حالت ایدهآل، اگر محتوایی را برای موضوعات YMYL منتشر میکنید، باید اعتبار خود و آنچه شما را به یک منبع قابل اعتماد تبدیل میکند، درج کنید. این به معنای استفاده از جعبه های نویسنده ، از جمله صفحه درباره ما ، و حتی اشتراک گذاری اطلاعات تماس است.
اگر تیمی از نویسندگان داشته باشید، همین اصل صدق می کند. اگر حتی یکی از اعضای تیم معتبر تلقی نشود، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد که محتوای عالی را در رتبه بالاتری قرار ندهد.
به طور کلی، اگر برای یک جایگاه YMYL به محتوای تولید شده توسط کاربر تکیه میکنید، ممکن است رتبهبندی خوب برایتان دشوار باشد. به این دلیل که منابع از نظر تخصص به طور قابل توجهی متفاوت خواهند بود. کاربران شما ممکن است محتوایی ارسال کنند که ارتباط چندانی با جایگاه شما ندارد. سپس، اگر محتوای غیرمرتبط با هدف سایت خود را منتشر کنید، به «نمرات EAT SEO» شما آسیب می رساند.
معمولاً کاربران می توانند محتوای کم تلاش را نسبتاً آسان تشخیص دهند. تحقیقات و نگارش ضعیف اغلب محصول جانبی فقدان تخصص است. اگر به نویسندگان غیرمتخصص تکیه کنید، کیفیت محتوای شما منعکس کننده آن خواهد بود.
به طور کلی، اگر در حوزه کاری خود متخصص هستید و می توانید نویسندگان دیگری را با اعتبار عالی بیابید، بسیار جلوتر از مجموعه هستید. کیفیت وب سایت شما باید منعکس کننده این تخصص باشد و کاربران با تعامل بیشتر به شما پاداش می دهند.
قدرت
وقتی صحبت از سئو EAT به میان می آید، اقتدار یک مفهوم محبوب است. برخی از وب سایت ها به دلیل ترکیبی از چندین عامل معتبرتر از سایرین در نظر گرفته می شوند:
- کیفیت مطالب شما
- چند وب سایت به شما لینک می دهند
- کیفیت سایت هایی که به شما لینک می دهند
- سایت شما چقدر کاربرپسند است (Core Web Vitals اینجا وارد عمل می شود!)
- چند بار محتوای شما در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است
معمولاً، وبسایتهایی با سوابق طولانی، کتابخانههای محتوای بزرگ و چندین نویسنده متخصص از اوج قدرت برخوردار هستند. به عنوان مثال، فرض کنید به دنبال مشاوره پزشکی هستید. در این صورت، احتمالاً به یک وب سایت معتبر مانند هاروارد یا WebMD در یک وبلاگ اعتماد خواهید کرد:
در تئوری، حتی یک وبلاگ جدید میتواند توصیههای پزشکی را ارسال کند که به اندازه سایر منابع شناخته شده (یا رسمی) عمیق و قابل اعتماد باشد. حتی ممکن است از یک متخصص پزشکی بخواهید که محتوا را در سایت شما منتشر کند. با این حال، یک وبسایت جدید نمیتواند با یک منبع تثبیت شده رقابت کند، هم از نظر شهرت کاربر و هم سابقه Google.
سایتی که از اعتبار بالاتری برخوردار است تقریباً همیشه در SERP ها اول خواهد بود. تنها راه رسیدن به این هدف، انتشار مداوم محتوای متخصص برای ایجاد بک لینک و اعتبار است .
امانت
راه های زیادی وجود دارد که گوگل میزان قابل اعتماد بودن یک صفحه را تعیین می کند. یک وب سایت با نظرات مثبت ، بک لینک های فراوان و اشتراک گذاری ثابت رسانه های اجتماعی احتمالاً معتبر خواهد بود.
بک لینک ها شاید برخی از مهم ترین عواملی هستند که اقتدار و شهرت را نشان می دهند. گوگل لینکهای سایر منابع معتبر (سایتهای معتبر) را بهعنوان نشانههایی در نظر میگیرد که میگویند: «ما فکر میکنیم این محتوا به اندازه کافی خوب است که به مخاطبانمان توصیه کنیم».
ایجاد بک لینک اغلب زمان زیادی می برد. با این حال، اگر یک کتابخانه محتوای قابل توجه از کارشناسان قابل اعتماد دارید، اعتبار را جمع آوری خواهید کرد. که سپس به شما کمک می کند بک لینک هایی دریافت کنید که باعث ایجاد اعتماد می شود.
هرچه وب سایت شما معتبرتر باشد، احتمال بیشتری دارد که در اولین نقاط در SERP ظاهر شود. این دیده شدن، به نوبه خود، به دست آوردن بک لینک های بیشتر و افزایش اعتماد را آسان تر می کند .
تخصص همچنین با قابلیت اعتماد وب سایت ارتباط دارد. اگر سایتی با نویسندگان خبره دارید، کاربران بیشتر به محتوای آن اعتماد خواهند کرد. این برای هر وب سایتی کلیدی است، اما حتی بیشتر از آن برای سوله های YMYL. اگر محتوای شما به اندازه کافی خوب نباشد، سیگنال هایی را که گوگل در یک وب سایت معتبر جستجو می کند جذب نخواهید کرد.
بسیاری از جزئیات کوچک می توانند بر میزان اعتماد بازدیدکنندگان به وب سایت شما تأثیر بگذارند، حتی در یک نگاه. به عنوان مثال، اگر دامنه سطح بالای شما (TLD) شناخته شده نباشد ، کاربران می توانند اولین تصور منفی را دریافت کنند . (مانند استفاده از .biz یا .info بر روی .com یا .org .) TLD شما از نقطه نظر سئو سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما می تواند بر نحوه درک کاربران از کسب و کار شما تأثیر بگذارد. و این می تواند بر سئو تاثیر بگذارد.
کاربران همچنین بیشتر به وب سایت هایی که تجربه کاربری عالی ارائه می دهند اعتماد می کنند. برخلاف EAT SEO، شما می توانید Core Web Vitals را اندازه گیری کنید و امتیازات خود را افزایش دهید تا بهترین تجربه ممکن را در سایت خود ارائه دهید.
نتیجه
نکته مهم در مورد سئو EAT این است که هر عامل به هم مرتبط است. اگر وب سایتی دارید که مقالات تخصصی را منتشر می کند ، آن محتوا قابل اعتمادتر خواهد بود. همانطور که سایت شما رشد می کند، اعتبار آن نیز باید افزایش یابد. با این حال، باید به سایر عوامل سئو که به راحتی قابل اندازه گیری هستند، مانند Core Web Vitals نیز توجه داشته باشید.
اگر وبسایتی دارید که به طور مداوم پستهای عالی منتشر میکند و تجربه کاربری مثبتی را ارائه میدهد، صعود به بالاترین نتایج جستجو فقط یک مسئله زمان است. حداقل اگر کلمات کلیدی مناسبی را هدف قرار داده اید و محتوای جذاب را برای آنها بهینه می کنید.
آیا در مورد اینکه EAT SEO چگونه بر وب سایت شما تأثیر می گذارد سؤالی دارید؟ بیایید در بخش نظرات زیر در مورد آنها صحبت کنیم!
- ۰۱/۰۲/۰۷