سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
زمانی که وب سایت شما دارای لینک هایی باشد که به آن اشاره می کنند، چه لینک های داخلی یا خارجی باشند، احتمالاً ترافیک ارگانیک شما بهبود می یابد. هم از کاربرانی که روی آن لینک ها در سایت های خارجی کلیک می کنند و هم از موتورهای جستجو که در وب می خزند و محتوای شما را پیدا می کنند. استفاده از استراتژی های مختلف ساخت لینک سئو می تواند دید سایت شما، رتبه در نتایج موتورهای جستجو و ایجاد ترافیک کلی را بهبود بخشد.
چرا با سئو لینک بیلدینگ زحمت بکشیم؟
برخی از پیوندها توسط شما ایجاد شده اند. آنها عمدتاً پیوندهای داخلی هستند . اما برخی از لینک ها توسط دیگران ایجاد می شوند. اینها بک لینک نامیده می شوند و بخش بزرگی از یک کمپین سئو قوی هستند. برای مثال، شاید وبلاگ نویس دیگری محتوای شما را دوست داشته باشد و پیوندی به آن در وب سایت خود قرار دهد. سپس کاربران آنها روی آن کلیک کرده و به سایت شما می روند زیرا آن سایت دیگر اساساً می گوید "این محتوا خوب و ارزشمند است."
به همین دلیل، میتوانید با بهبود کیفیت محتوای خود، بک لینکها را تشویق کنید تا آن را ارزشمندتر کنید.
علاوه بر عنصر انسانی، موتورهای جستجو هنگام تصمیم گیری در مورد رتبه بالای صفحه، به محتوای صفحه نیز نگاه می کنند. خزندههای موتور جستجو همچنین تعیین میکنند که آیا با کلمات کلیدی که برای آنها نمایش داده میشود مرتبط است یا خیر. و از زمان اولین الگوریتم گوگل، تعداد وب سایت های دیگری که به آن لینک داده اند و کیفیت آن سایت ها نیز در نظر گرفته شده است. به همین دلیل است که باید با استراتژی ساخت لینک سئو زحمت بکشید.
همانطور که گوگل الگوریتم و رویکرد خود را بهینه سازی کرده است، استراتژی های لینک سازی نیز تغییر کرده است. به عنوان مثال، در گذشته، یک روش استاندارد و حتی پیشنهادی ارسال سایت شما به فهرست های وب برای بک لینک بود. با این حال، با استفاده بیش از حد از این، گوگل ارزش گذاری آن لینک ها را متوقف کرد. و امروزه سایت هایی با لینک هایی از این نوع دایرکتوری ها توسط گوگل جریمه می شوند.
با این حال، اشکالی ندارد. استراتژی های سئو کلاه سیاه ممکن است وجود نداشته باشد، اما نکات و استراتژی های سئو کلاه سفید زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. بیایید بهترین ها را مرور کنیم.
1. اهدافی را برای کمپین ساخت لینک SEO خود تعیین کنید
دستیابی به اهداف سئوی خود بسیار دشوار است اگر از ابتدا ندانید که چه هستند. چه چیزی می خواهید از کمپین لینک سازی خود به دست آورید؟ مبهم نباشید و غیرواقعی نباشید. اهداف باید SMART باشند :
- خاص
- قابل اندازه گیری
- قابل دستیابی
- مربوط
- زمان محدود
«دریافت پیوندهای بیشتر» خیلی کلی است که نمیتواند مفید باشد، اما «تا ژوئن 3 پیوند از سایتهای DA 90+ دریافت کنید» هر یک از معیارهای SMART را برآورده میکند.
دانستن اینکه چه هدفی دارید به شما کمک می کند استراتژی درستی ایجاد کنید و به احترام آن تصمیم بگیرید. همچنین، به این فکر کنید که هدف کمپین چگونه با هدف کسب و کار شما مرتبط است – آنها باید به هم مرتبط باشند. اوه، و این نکته را فراموش نکنید: زمانی که در حال برنامه ریزی کمپین لینک سازی خود هستید، رتبه فعلی خود را برای کلمات کلیدی هدف خود یادداشت کنید تا بتوانید پیگیری کنید که آیا و چگونه رتبه بهبود می یابد.
2. محتوای با کیفیت زیادی ایجاد کنید
تقریباً غیرممکن است که دیگران را وادار به پیوند به محتوای شما کنید، اگر برای شروع چیزی با کیفیت ایجاد نکنید. هنگام ایجاد محتوای جدید، روی کیفیت تمرکز کنید. همچنین می توانید محتوای قدیمی را به روز کنید تا ارزش بیشتری داشته باشد. در حالی که تضمین اینکه چه محتوایی بک لینک دریافت می کند غیرممکن است، انواع خاصی بک لینک ها را نسبت به دیگران تشویق می کنند:
- تجسم داده ها
- راهنماهای چگونه
- گالری تصاویر
- اینفوگرافیک
- گزارش ها یا مطالعات
- فیلم های
- کاغذهای سفید
نکته کلیدی این است که کاربر برای استفاده از محتوا به نفع خود مشکل نداشته باشد. به عنوان مثال، تجسم داده ها باید به راحتی قابل درک باشد. یک اینفوگرافیک باید رنگارنگ باشد و در هر اندازه صفحه نمایش به راحتی قابل خواندن باشد. راهنمای چگونگی باید به بخش ها و مراحل جداگانه تقسیم شود.
محتوای جذاب در مقابل فراموش شدنی
تفاوت بین محتوای عالی و محتوایی که به راحتی نادیده گرفته می شود چیست؟ منابع منحصربهفرد کار خاصی برای جذب خواننده از طرق مختلف انجام میدهند:
- احساسات قوی مانند خشم یا شادی را برانگیخت
- با چیزی جدید ارتباط برقرار کنید یا چیزی را به روشی جدید در میان بگذارید
- جذابیت بصری داشته باشد
- به علاقه یا نیازی که به موقع است رسیدگی کنید
- به یک نیاز خاص مکان نزدیک شوید
همچنین تمرین خوبی برای ساخت لینک سئو است که به طور منظم محتوای خود را به روز کند تا به جای قدیمی شدن، به کسب بک لینک ادامه دهد. و اگر محتوایی دارید که عملکرد خوبی دارد، آن را برای پلتفرم دیگری دوباره کار کنید. به عنوان مثال، میتوانید راهنمای نحوه استفاده از وبسایت خود را انتخاب کنید و آن را به ویدیویی برای YouTube، مجموعهای از استوریها برای اینستاگرام، یا شروع جلسه پرسش و پاسخ در Reddit تبدیل کنید. حتی یک تصویر یا عکس برجسته عالی می تواند ترافیک و تعامل را از Pinterest هدایت کند. همه اینها بک لینک های منحصر به فردی را برای شما به ارمغان می آورد که در غیر این صورت نمی توانستید به دست آورید.
3. پست مهمان در سایت های دیگر
وبلاگ نویسی مهمان زمانی است که برای وب سایت دیگری در جایگاه خود محتوا ارائه می دهید. برای اینکه این کار در یک استراتژی بک لینک کار کند، باید مطمئن شوید که شبح نویسی نمی کنید. خط خطی شما و یک لینک به وب سایت شما باید در انتهای مقاله گنجانده شود. نکته کلیدی در اینجا این است که وقتی نوبت به رسانه هایی می شود که به عنوان مهمان وبلاگ انتخاب می کنید و محتوایی که برای آنها می نویسید، روی کیفیت تمرکز کنید. در غیر این صورت، می توانید به جای کمک به رتبه خود به آن آسیب وارد کنید.
خبرنامههایی از پلتفرمهایی مانند Substack و Revue نیز بک لینک تولید میکنند، زیرا تمام محتوا به صورت آنلاین و نه فقط در صندوق ورودی مشترکین فهرست میشود. بسیاری از خبرنامهها به پستهای مهمان پاسخ مثبت میدهند، و از آنجایی که آنها بر اساس ایمیل هستند، ارسال یک پیام سریع به نویسنده درباره شراکت به نحوی غیرعادی نیست.
4. بر ایجاد روابط تمرکز کنید
وقتی با وبلاگها و وبسایتهای صنعتی تماس میگیرید تا چیزی را که به تازگی ساختهاید تبلیغ کنید، مانند یک مقاله آموزنده یا یک مطالعه موردی، ممکن است پیوندی از آن دریافت کنید. با این حال، هدف بلندمدت شما باید پرورش یک رابطه مداوم باشد، خواه بک لینک در حال حاضر ظاهر شود یا نه. در آینده، آن برند ممکن است مراقب کاری باشد که شما انجام میدهید، درباره کسبوکارتان با دیگران صحبت کند، از شما مصاحبه بخواهد، از شما درخواست کند که یک پست مهمان بنویسید و غیره.
همچنین، علاوه بر ایجاد روابط با سایر متخصصان در حوزه کاری خود، با مخاطبان خود تعامل و تعامل داشته باشید. این تاکتیک یک شبه جواب نمیدهد، اما مطمئناً میتوانید امروز را با معرفی از طریق ایمیل، ارتباط با افراد در رسانههای اجتماعی و گذاشتن نظرات واقعی در مورد محتوایی که دیگران تولید میکنند، شروع کنید. به دلیل ارتباط شخصی، احترام متقابل و قدردانی از محتوای شما، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که افراد در شبکه شما به محتوای شما لینک دهند.
5. روی شراکت ها و ارتباطات خود ضربه بزنید
شرکایی که به طور منظم با آنها کار می کنید یا مشتریانی که می دانید برند شما را دوست دارند فرصت های بسیار خوبی برای بک لینک دادن فراهم می کنند. برای شریک یا سفیر برند یک نشان (یعنی یک نماد گرافیکی) بفرستید که بتواند در سایت خود با پیوندی به سایت شما استفاده کند. همچنین میتوانید امتیازهای قهوهای – و احتمالاً بکلینکها را نیز – در صورتی که یک گواهی صمیمانه از محصول یا خدمات آنها بنویسید، دریافت کنید. بهتر از این، یک بررسی عمیق تر در سایت خود منتشر کنید، یا یکی را به عنوان پست مهمان در سایت خود قرار دهید.
6. به دنبال ذکر نام تجاری خود بدون پیوند باشید
اصلاح پیوند زمانی است که نام تجاری خود را پیدا می کنید که به سایت شما پیوند داده نمی شود. تعدادی ابزار وجود دارد که به شما در این امر کمک می کند، مانند BuzzSumo . برای ماندن در بالای ذکرهایی که در حال پیشرفت هستند، میتوانید از چیزی ساده (و رایگان) مانند Google Alerts استفاده کنید. وقتی اشاره ای پیدا کردید که پیوندی ندارد، برای درخواست پیوند با مالک وب سایت تماس بگیرید. اگر ذکر یک مورد منفی است یا چیزی که واقعاً مرتبط نیست - مانند پیوند به یکی از پست های وبلاگ شما در صفحه ای که هیچ ربطی به موضوع ندارد - بخواهید حذف شود.
در مورد لینکهای منفی که نمیخواهید با برند شما مرتبط شوند، میتوانید با ابزارهای گوگل بک لینکها را رد کنید. با انجام این کار، نسبت لینک های مثبت به منفی را افزایش می دهید که در اصل مشابه ساخت یک لینک جدید است.
7. برای ایجاد لبه سئو لینک رقابت کنید!
راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید بررسی کنید که رقیب شما چه میکند و به آنها کمک کنید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:
- در جمعبندی پیوندها، که مقالاتی هستند که مجموعهای از منابع را برای کمک به خوانندگانی که میخواهند به کاوش موضوعی ادامه دهند، کمک میکنند، درج شود. به سادگی "[کلید واژه] + جمع بندی پیوند" را در گوگل جستجو کنید و با نویسنده در تماس باشید.
- نگاه کنید که بک لینک رقبای شما از کجا برای محتوای مشابه شما می آید، به خصوص در مورد کلمات کلیدی هدف. از Link Explorer Moz برای تجزیه و تحلیل صفحات با عملکرد بالا رقبای خود برای بک لینک استفاده کنید.
- مقاله ای قدیمی در مورد موضوعی که پوشش می دهید پیدا کردید؟ از یک جستجوگر بک لینک برای پیدا کردن سایت هایی که به آن لینک می دهند استفاده کنید، سپس صاحبان آن سایت ها را بنویسید تا ببینید آیا به جای آن از منابع مرتبط تر و به روز شما استفاده می کنند یا خیر.
- مشابه نکته بالا، می توانید صفحاتی با خطاهای 404 پیدا کنید و با صاحب سایت تماس بگیرید تا ببینید آیا لینک شکسته را با بک لینک به محتوای شما جایگزین می کند یا خیر. صفحات منبع را در موضوع خود جستجو کنید (Google "[keyword] + منابع") سپس از افزونه Check My Links Chrome استفاده کنید تا به راحتی صفحات خطا را تشخیص دهید.
در حالی که در آن هستید، پیوندهای خود را پاک کنید! مقاله ما را در مورد پیدا کردن و رفع لینک های خراب در وردپرس بررسی کنید. هرچه لینک های سالم بیشتری در سایت خود داشته باشید، دیگران می توانند به محتوای بیشتری لینک دهند.
8. از روش های ارزان برای دستیابی به بک لینک اجتناب کنید
منظور ما از "ارزان" از نظر ارزش ارزان است، نه هزینه - زیرا برخی از روش ها گران هستند حتی اگر به عنوان یک تاکتیک سئو کلاه سیاه در نظر گرفته شوند. هرگز لینک نخرید حتی اگر برای تبلیغات هزینه می کنید، این همان خرید بک لینک نیست. پرداخت برای تبلیغات علاوه بر بک لینک ها مزایای بیشتری دارد و گوگل می تواند تفاوت بین تبلیغات پولی و طرح لینک سازی را تشخیص دهد. (حتی Schema برای محتوای حمایت شده نیز وجود دارد.)
در عین حال، تبادل لینک در مقیاس بزرگ انجام ندهید. معامله بک لینک با یک شریک تجاری خوب است، اما در غیر این صورت، کمپین های اصلی تبادل لینک مورد انتقاد موتورهای جستجو قرار می گیرند. هجوم ناگهانی لینکها به سایتهای مشابه و از همان سایتها یک مشکل بزرگ برای گوگل و سایر موتورهای جستجو است.
نظرات نهایی در مورد ساخت لینک SEO
شاید مهمتر از همه، شما باید صبور باشید. حتی یک کمپین لینک بیلدینگ سئو مستحکم می تواند زمان ببرد تا نتایج را به شما نشان دهد.
اینکه جایگاه شما چقدر رقابتی است و کلمات کلیدی هدف شما به شدت بر زمان لازم برای دیدن نتایج تأثیر می گذارد. همانطور که رقبای شما چقدر فعال در ایجاد پیوندها هستند، انواع لینک هایی که روی آنها تمرکز می کنید و مدت زمانی که دامنه شما در اطراف شما بوده است، هرکدام بر زمانی که شما شروع به رتبه بندی بالاتر می کنید، تاثیر می گذارد. ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که در چند روز تغییری را مشاهده کنید، اما ممکن است مجبور شوید چند ماه صبر کنید. انتظارات خود را تنظیم کنید تا زمانی که منتظر نتیجه هستید بتوانید در مسیر خود باقی بمانید.
یک چیز دیگر: ساخت لینک سئو باید ترافیک شما را بهبود بخشد، اما این تنها عامل مهم در راه اندازی یک وب سایت نیست. شما همچنین نیاز به ایجاد محتوای درخشان، ارائه خدمات قابل اعتماد به مشتریان ، فعال بودن در رسانه های اجتماعی و غیره دارید. لینک بیلدینگ تنها بخشی از یک استراتژی کلی سئو است و استراتژی سئو تنها بخشی از اجرای یک وب سایت یا کسب و کار موفق است.
بهترین نکته شماره 1 شما برای ساخت لینک سئو چه بوده است؟ بیایید در نظرات درباره خرید صحبت کنیم!
تصویر ویژه مقاله توسط Creativa Images / shutterstock.com
- ۰۱/۰۲/۰۷