سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir
از هر پلاگین یا سرویس SEO استفاده کنید، و همیشه به دنبال "کلمات کلیدی" یا "عبارات کلیدی" خواهید بود. به طور کلی، اینها 1-3 کلمه هستند که می خواهید در موتورهای جستجو رتبه بندی کنید. وقتی شخصی در عبارتی مانند workout تایپ می کند، برای مثال می خواهید سایت تناسب اندام شما نمایش داده شود. اما این فقط سئوی اصلی و تک کلمه کلیدی است. با این حال، میتوانید با قرار دادن کلیدواژههای طولانی در پست یا صفحات خود، ترافیک، تعامل بیشتر و تبدیلهای بیشتری را افزایش دهید، که باعث جذب مخاطبان ثانویه و سوم میشود.
کلمات کلیدی دم بلند چیست؟
اصطلاح دم بلند از کتاب دم بلند کریس اندرسون می آید . در آن، او پتانسیل افزایش درآمد را با تمرکز بر فروش تعداد کمتری از محصولات متنوع تر در مقابل تعداد زیادی از تنها چند کالا مورد بحث قرار می دهد. این مفهوم توسط صنعت سئو پذیرفته شده است، به این معنی که سایت ها به طور بالقوه می توانند ترافیک و تبدیل های بیشتری را با تمرکز بر دنباله بلند نمودار دریافت کنند.
در سئو، بسیاری از اوقات کلمات کلیدی دم بلند بسیار خاص تر از عبارت کلیدی اصلی هستند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی اصلی شما تمرین است ، یک کلمه کلیدی دم بلند ممکن است تمرین 30 دقیقه ای یا شاید نحوه تمرین با کتل بلز باشد. آنها به صورت جداگانه جستجوهای کمتری دریافت خواهند کرد، اما پتانسیل دسترسی به مخاطبان گستردهتری را دارند که منجر به تعداد بیشتر و کلی میشود.
استعاره ای که زیاد به اطراف پرتاب می شود اژدهای چینی است. کلیدواژه اصلی وبلاگ یا مقاله شما سر اژدها است. کلمات کلیدی دیگری که با آن پست هدف قرار می دهید (منتظر آن باشید) دم بلند اژدها هستند. در حالی که بیشتر مردم به سر نگاه می کنند (جستجوهایی که بیشترین حجم را دارند)، افراد دیگر دنباله ای را پیدا می کنند که توجه خود را در آنجا متمرکز می کنند.
مزایای کلمات کلیدی دم بلند
این کلمات کلیدی به عنوان همراه عبارت کلیدی اصلی و عمومی شما عمل می کنند. خود سایت شما دارای یک کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی خاص است که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. چه تناسب اندام باشد، چه توسعه وردپرس یا چیز دیگری که مخاطبان اصلی شما را جذب کند، کلمات کلیدی دم بلند همان چیزی هستند که ترافیک متنوع تر، اما حجم کمتری را به ارمغان می آورند.
از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند، حجم آن کمتر می شود، که چیز خوبی است. در حالی که ترافیک کمتری را برای آن کلمه کلیدی به تنهایی به ارمغان می آورد، رقابت برای آن کلمه کلیدی نیز به نسبت سبک تر است. این بدان معناست که شما می توانید کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی را با هزینه ای بسیار کمتر از کلمه کلیدی اصلی خود هدف قرار دهید.
در بسیاری از موارد، کلمات کلیدی دم بلند برای جذب مشتریان خاص طراحی می شوند، مانند کتاب های مصور دهه 1970 به جای کتاب های مصور یا رمان های گرافیکی. این نوع جستجوها ممکن است آن چیزی نباشد که کل سایت شما در مورد آن است، اما از آنجایی که به موضوع کلی مربوط می شود، آن کاربران خاص به احتمال زیاد بقیه سایت شما را کاوش می کنند تا محتوای بیشتری مشابه آنچه که آنها را به آنجا آورده است بیابند.
یا دم دراز ممکن است مشتریانی را جذب کند که دقیقاً میدانند چه میخواهند و به دنبال مکان مناسبی برای کلیک کردن بر روی خرید اکنون هستند : مانند عضویت مادام العمر Elegant Themes Divi . اگر کسی بخواهد از آن عبارت جستجوی خاص استفاده کند، در مقابل کسی که به سادگی Divi را جستجو می کند، تبدیل تقریباً قطعی است.
استفاده از کلمات کلیدی دم بلند به عنوان همراه
با این حال، ترفند واقعی برای بهینهسازی سئوی شما برای موارد طولانی این است که آنها به طور ایدهآل به عنوان همراهی برای موضوع پست ارائه میشوند. به نوشتن پستی فکر کنید که می خواهید در آن برای کلمه کلیدی میزبانی وردپرس رتبه بندی کنید . طرح کلی پست ممکن است شامل یک نمای کلی از انواع میزبانی های موجود، یک لیست سریع از شرکت های برتر، و سپس چند نگاه عمیق به انتخاب های اصلی باشد که می خواهید برجسته کنید. آن بیت آخر، نگاه عمیق، جایی است که شما به دنبال کلمات کلیدی دم بلند می گردید.
فرض کنید شما رتبه 34 را برای میزبانی وردپرس در گوگل دارید. این یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی است. با این حال، ممکن است برای میزبانی وردپرس SiteGround یا میزبانی وردپرس Flywheel رتبه بالاتری داشته باشید . و اگر در مورد ویژگی های پلتفرم ها صحبت کنید، می توانید برای آن بهینه سازی کنید. شاید چیزی مانند میزبانی Divi با Flywheel ترافیک بیشتری را نسبت به میزبانی وردپرس برای شما به ارمغان بیاورد زیرا مردم به دنبال آن هستند و شما در مورد آن بحث می کنید تا بالاتر از جمعیت قرار بگیرید.
محتوای سنگ بنا
این به محتوایی که کی استون یا سنگ بنای نامیده می شود پیوند دارد . به عنوان مثال، ما پستی با عنوان راهنمای نهایی کدهای خطای HTTP داریم . در آن، ما درباره کدهای خطای اصلی HTTP، چیستی آنها و نحوه رفع آنها بحث می کنیم. اما به دلیل ماهیت موضوع، نمیتوانیم به جزئیات خاصی در مورد راهحلهای هر کدام بپردازیم. بنابراین ما به پستهایی مانند خطای HTTP 429 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم یا کدهای خطای HTTP 508 در وبسایت وردپرسی شما پیوند دادیم . این کلمات کلیدی دم بلند را برای راهنمای نهایی، پست سنگ بنای ما، هدف قرار می دهند. بهعلاوه، همه آن مقالههای طولانی به راهنمای کلی پیوند داده میشوند که موتورهای جستجو و کاربران را به آن هدایت میکند.
رتبه بندی برای جستجوی صوتی
راه دیگر برای استفاده از کلمات کلیدی طولانی در محتوای خود این است که به گونه ای بنویسید که با محتوای خود به سؤال دیگران پاسخ دهید. بیشتر و بیشتر، کاربران از طریق دستیار مجازی مانند الکسا، سیری یا گوگل هوم جستجو می کنند. برای بهینه سازی این جستجوها می توانید از کلمات کلیدی طولانی به شکل پرسش و پاسخ در سراسر محتوای خود استفاده کنید.
میتوانید از سرویسهایی مانند SEMRush استفاده کنید تا حتی سؤالات مرتبط را بر اساس کلمه کلیدی اصلی خود بیابید که میتوانید آن را به عنوان بهروزرسانی در مقاله موجود بنویسید یا به عنوان یکی از کلیدواژههای طولانی که موضوع کلی سایت شما را تکمیل میکند.
از آنجایی که این نوع سؤالات هدف جستجوی بسیار خاصی را ارائه می دهند، می توانید محتوای خود را برای پاسخ مستقیم به آنها بسازید. شما این سوال را ندارید که چگونه می توانم فونت وردپرس را در پست شما یا حتی یک پست کامل در مورد آن تغییر دهم. میتوانید در H2 عنوان بخشی داشته باشید که میخواند چگونه فونت را در وردپرس تغییر دهیم؟ و آن بخش پسوندی از موضوع اصلی خواهد بود (شاید فونت های برتر سال، چرا این فونت ها را برای سایت خود انتخاب کردم و غیره). Google آن را میبیند، آن را به صورت معنایی میخواند، و آن را بر اساس اطلاعات شما رتبهبندی میکند، بهطور بالقوه حتی به شما قطعه ویژه را میدهد، زیرا به سؤال خاصی که کاربران اغلب میپرسند پاسخ دادهاید.
بسته بندی
کلمات کلیدی دم بلند یکی از با ارزش ترین ابزارها در زرادخانه سئو شما هستند. اگرچه ممکن است فکر کنید که کلمات کلیدی با حجم بالا جایی هستند که باید تمرکز کنید، اغلب این کلمات کلیدی خاص و خاص هستند که بهتر تبدیل می شوند. بنابراین همانطور که به محتوای سایت خود نگاه می کنید، به دنبال راه هایی برای پاسخ به سؤالات خاص برای خوانندگان خود باشید و چه چیزی می تواند توجه افرادی را که در حال حاضر به خرید نوع محصول شما نزدیک شده اند جلب کند. ممکن است تعجب کنید که یک کلمه کلیدی با حجم کمتر چقدر ترافیک می تواند ایجاد کند.
- ۰۱/۰۲/۰۷