آموزش هک Hack

ایندکس

آموزش هک Hack

ایندکس

کلمات کلیدی

بهترین تکنیک های سئو در روند سئو

بهترین تکنیک های سئو در روش بهینه سازی موتور جستجو

بهترین تکنیک های سئو در انجام Search Engine Optimization

بهترین تکنیک های سئو در استراتژی سئو سایت

بهترین تکنیک های سئو شامل چه چیزی در SEO می شود

بهترین تکنیک های سئو شامل چه مواردی در سئو می شود

بهترین تکنیک های سئو در پیاده سازی بهینه سازی سایت

بهترین تکنیک های سئو در پروسه SEO

بهترین تکنیک های سئو در مراحل سئو وبسایت

بهترین تکنیک های سئو در سئو یعنی چی

کند. و با Divi به راح

مفید در هنگام تبلیغ

ور کنیم.

م تا قبل از 15 اکتبر در ساعت 12:0

ش داده شود. ما بخش جدیدی از محتوا را با شرایط نمایش تاریخ و زمان ایجا

تایمر شمار

افه کردیم تا قبل از

اعت 12:00 را نشان

00 را نشان می دهد.

م کرده اید

عنوان تعامل پیدا کنید . سپس

ط Divi استفاده کنید تا فقط

شرایطی که شما ان

ر بالای سایت خود

تواند به همان اندازه

بنابراین می توانید آن را فراموش

ای) خاص هفته را در

از اینکه روز هفته ر

چندین تغییر تعادل برا

خواهد بود

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
پیوندها

سئو فاکس | سئو سایت – سئو وب سایت – SEOFox.ir

چهارشنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۰۲:۰۷ ق.ظ

به عنوان یک توسعه دهنده وب، باید مطمئن شوید که کد شما تمیز، معتبر و قابل دسترسی است. این همچنین می تواند به شما کمک کند بهینه سازی موتور جستجو (SEO) خود را تقویت کنید . خوشبختانه، می‌توانید از اعتبارسنجی W3C برای اطمینان از استاندارد بودن کارتان استفاده کنید.

در این پست، نگاهی دقیق تر به W3C و اعتباردهنده های مختلف آن خواهیم داشت. سپس به شما نشان خواهیم داد که چگونه کد را با این ابزارها اعتبارسنجی کنید و نتایج را تفسیر کنید. در نهایت، برخی از خطاهای رایج اعتبارسنجی W3C و نحوه رفع آنها را بررسی خواهیم کرد. بیایید شروع کنیم!

اعتبار سنجی W3C چیست؟

W3C مخفف World Wide Web Consortium است و یک سازمان بین المللی است که بر استانداردهای کدگذاری در سراسر وب نظارت می کند. خدمات اعتبارسنجی را ارائه می دهد تا به شما کمک کند تأیید کنید کد HTML و CSS شما معتبر و بدون خطا است.

اعتبار سنجی CSS Jigsaw نامیده می شود و محتوای شما را مطابق با استانداردهای وب W3C بررسی می کند .

اعتبار سنجی W3C برای CSS

اعتبار سنجی HTML به روشی بسیار مشابه کار می کند. اعتبار نشانه گذاری اسناد وب را در HTML، XHTML، SMIL، MathML و غیره تأیید می کند.

اعتبار سنجی W3C برای HTML

با رعایت این استانداردهای وب، می توانید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما کاربرپسند و در دسترس است. این ابزارها همچنین به شما کمک می کنند تا سازگاری کار خود را با پلتفرم های مختلف تأیید کنید و تجربه کاربری (UX) بهتری ایجاد کنید . این ممکن است به نوبه خود امتیازات Core Web Vitals شما را بهبود بخشد و سئوی شما را تقویت کند.

نحوه اعتبارسنجی کد با استفاده از W3C

همانطور که قبلا ذکر شد، اعتبار سنجی های W3C کد HTML و CSS شما را اسکن می کنند تا اطمینان حاصل کنند که استانداردهای وب تعیین شده توسط سازمان را برآورده می کنند. این آموزش به شما نشان می دهد که چگونه از این ابزارها برای بررسی کار خود استفاده کنید.

کد HTML را اعتبارسنجی کنید

بیایید با اعتبارسنجی HTML شروع کنیم. می‌توانید URI سندی را که می‌خواهید بررسی کنید، وارد کنید، فایل حاوی کدتان را آپلود کنید، یا نشانه‌گذاری را که می‌خواهید تأیید کنید را در فیلد ارائه‌شده وارد کنید:

اعتبارسنجی با گزینه ورودی مستقیم در اعتبارسنجی W3C

هنگامی که صفحه یا سند خود را برای بررسی ارسال کردید، اعتباردهنده لیستی از تمام خطاها و هشدارهای مرتبط با کد HTML ایجاد می کند:

نتایج تولید شده توسط اعتبارسنجی W3C

در حالت ایده‌آل، می‌خواهید خطاها و هشدارها را صفر کنید. با این حال، این همیشه امکان پذیر نیست زیرا اعتباردهنده همه چیزهایی را که کاربر می تواند ببیند در نظر نمی گیرد.

به عنوان مثال، اگر تصویری با گرادیان دارید، ابزار اعتبارسنجی با خطای مبهم بودن تضاد بین تصویر و پس‌زمینه مواجه می‌شود. با این حال، شما به وضوح می توانید آن را با چک انسانی تشخیص دهید.

توجه داشته باشید که اگر صفحه شما حاوی جاوا اسکریپت یا CSS باشد، اعتبارسنجی HTML آن را بررسی نخواهد کرد. برای این کار، باید از ابزار W3C Jigsaw برای CSS (که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت) یا JSHINT برای جاوا اسکریپت استفاده کنید.

CSS را اعتبارسنجی کنید

اعتبار سنج CSS نیز به همین ترتیب کار می کند. هنگامی که URI، سند یا نشانه گذاری خود را برای اعتبار سنجی ارسال کردید، صفحه ای با خطاها و هشدارها دریافت خواهید کرد:

نتایج ایجاد شده توسط اعتبارسنجی CSS

همانطور که می بینید، نتایج برای هر دو CSS و HTML بسیار دقیق است. بیایید نحوه تفسیر آنها را بررسی کنیم.

چگونه نتایج Validator را تفسیر کنیم

همانطور که دیدیم، اعتبار سنجی ها دو خروجی متفاوت تولید می کنند: خطاها و هشدارها. شما اغلب می توانید هشدارها را نادیده بگیرید زیرا آنها هیچ مشکل جدی را برجسته نمی کنند. با این حال، انتشار محتوای بدون خطا تمرین خوبی است.

هم خطاها و هم هشدارها شماره خط مشکل شما را به شما نشان می دهد. آنها همچنین پیشنهاداتی را برای چگونگی حل این مشکل ارائه می دهند:

نمونه هایی از هشدارها و خطاها در اعتبارسنجی W3C

اگر روی پیوند ارائه شده با خطا یا اخطار کلیک کنید (به عنوان مثال، از خط 1، ستون 16؛ به خط 2، ستون 16)، اعتبارسنجی خط مربوطه را در کد برجسته می کند:

خط هایلایت شده در اعتبارسنجی W3C

توجه داشته باشید که خطاهای کشف شده توسط اعتبار سنجی HTML بر کاربرانی که برای دسترسی به محتوای آنلاین به ابزارهای کمکی ناتوانی (مانند صفحه خوان ها) اعتماد می کنند، تأثیر می گذارد. نادیده گرفتن این مشکلات دسترسی به عنوان یک کدگذار آسان است. با این حال، آنها می توانند اثرات نامطلوبی بر روی مخاطبان شما داشته باشند. در بخش بعدی به بررسی دقیق این خطاهای رایج خواهیم پرداخت.

خطاهای رایج اعتبارسنجی W3C

هر دو اعتبار سنجی CSS و HTML هرگونه خطا در کد شما را برجسته می کنند. برخی از رایج ترین مشکلات عبارتند از:

  • عنصر بسته نشده افزودن یک عنصر جدید به یک صفحه نیاز به یک تگ باز و بسته دارد. هنگامی که این خطا را دریافت می کنید، برچسب بسته را وارد نکرده اید. این موضوع در هنگام کار با شبکه ها کاملاً رایج است.
  • تگ alt وجود ندارد. هر تصویر به یک تگ alt نیاز دارد که اگر گرافیک بارگذاری نشد، نمایش داده می شود. این تصویر را توصیف می کند و یک صفحه خوان آن را می خواند. افزودن تگ های alt یک نیاز ضروری دسترسی است.
  • استفاده نادرست از تگ های عنوان این مشکل CSS زمانی ایجاد می شود که یک توسعه دهنده از تگ های <h> به عنوان سبک فونت برای عنوان های فرعی خاص استفاده می کند. تگ‌ها به‌جای اهداف سبکی برای مسیریابی طراحی شده‌اند، بنابراین عناوین فرعی غیر ناوبری باید با استفاده از ویژگی font:size=# اندازه‌بندی شوند.

همچنین ممکن است متوجه چند خطای تجزیه شوید . اینها نشان دهنده اشتباهات در کد هستند، اما اعتباردهنده همیشه به شما نشان نمی دهد که مشکلات کجا هستند. برای یافتن مشکل باید کار خود را طی کنید.

در اینجا یک مثال از خطای تجزیه آورده شده است:

نمونه ای از خطای تجزیه

این خطا زمانی رخ می دهد که شیوه نامه CSS حاوی عناصر HTML باشد. اگرچه اعتبار سنجی CSS شماره خطی را برای خطا ارائه نمی کند، می توانید به سادگی بلوک کد ارائه شده را کپی کرده و در ویرایشگر کد یا IDE خود جستجو کنید .

نحوه رفع خطاهای رایج

خوشبختانه، اعتبارسنجی W3C به شما می گوید که کجا خطاها را پیدا کنید و چگونه آنها را برطرف کنید. به عنوان مثال، اگر یک تگ alt گم شده‌اید، اعتباردهنده به شما می‌گوید که کجا باید آن را اضافه کنید.

اگر یک تگ باز دارید، اعتباردهنده به شما نمی گوید که تگ بسته شدن کجاست. با این حال، مکان تگ باز را به شما می دهد، بنابراین می توانید به سادگی به آن بلوک کد بروید و تگ گم شده را اضافه کنید.

علاوه بر این، اگر از گزینه ورودی مستقیم در اعتبارسنجی استفاده کنید، کد کامل با برجسته شدن خطاها نمایش داده می شود. بنابراین، می‌توانید آن را با کد اصلی در IDE خود مقایسه کنید تا اشتباهات را سریع‌تر پیدا کرده و برطرف کنید.

نتیجه

استفاده از اعتبارسنجی W3C می تواند عملکرد کلی سایت شما را بهبود بخشد. این به شما امکان می دهد از نفخ کد جلوگیری کنید، مشکلات دسترسی را حل کنید و خطاهای رایج را برطرف کنید. همه این عناصر می توانند به زمان بارگذاری سریعتر و UX بهتر منجر شوند، که به نوبه خود ممکن است سئو سایت شما را افزایش دهد.

همانطور که دیدیم، می توانید از W3C برای اعتبارسنجی کد HTML و CSS خود استفاده کنید. این ابزار لیستی از اخطارها و خطاها را همراه با پیشنهادهایی برای رفع آنها ایجاد می کند. مشکلات رایج عبارتند از عناصر بسته نشده، تگ های alt از دست رفته و خطاهای تجزیه.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی